Joplaya Skrevet 23. mai 2003 #1 Del Skrevet 23. mai 2003 Ja, inkludert min beagle. Vi pleier ikke børste henne. Men nå røyter hun noe voldsomt, en stund siden løpetiden så det er jo normalt. Klapper jeg henne nå, drysser hårene bokstavlig talt. Har ikke sett på dette som et problem tidligere. Men nå har jeg en 11 mnd jente som kryper overalt, og hun drar jo hunden vår en god del i pelsen. Min datter blir da full i hundehår hver eneste dag. Vegg til vegg teppe i stue og gang gjør ikke akkurat saken mer delikat. Så over til spøsmålet. Kan jeg korte ned denne enorme røyteperioden ved å børste henne hver dag? Børstet henne ute i dag, myyye pels til overs, hvitt på bakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 23. mai 2003 #2 Del Skrevet 23. mai 2003 Vi har en langhåret Shäfer som også røyter noe voldsomt. Jeg børster ham daglig,uten at jeg synes det hjelper stort.... Har hørt at rått egg i maten skal gjøre susen,men har ikke prøvd enda. Tar gjerne i mot tips jeg også...... Barbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 24. mai 2003 #3 Del Skrevet 24. mai 2003 børst hunden daglig! da får du fjernet hår fortere. b vitaminer skal etter sigende hjelpe, men egentlig tror jeg ikke at det er så mye å gjøre. vinterpelsen skal jo av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 24. mai 2003 #4 Del Skrevet 24. mai 2003 For ikke å snakke om min. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. mai 2003 #5 Del Skrevet 24. mai 2003 Når en hund er i den verste røyteperioden nytter det ikke bare å "børste"-det man trenger er en langtannet kam som tar med seg det løse håret helt ned til selve huden, dra kammen motsatt av hårenes vekstretning så får man vekk svært mye- gjør man dette hver dag slipper man hundehår overalt. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 24. mai 2003 #6 Del Skrevet 24. mai 2003 Ved røyting eller når pelsen er uregjerlig kan det være behov for å bruke en god karde som drar ut løshår og mere floker og støv. Detter er da en litt større oppgave som krever litt tid, og at du må påse at du ikke lugger hunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå