Netten Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg er skikkelig stiv og støl - klarer f.eks ikke å ta fingrene på tærne med strake bein, har ikke sjans til å stå i bro og kommer kanskje 100 grader ut i spagat - MEN, jeg har veldig lyst til å bli mykere! Noen som vet om en effektiv metode? Er det bare å varme opp og så tøye, tøye, tøye? Hvor lenge skal jeg i så fall tøye? og hvor ofte?
Gjest misa Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Jeg vet bare at tøying er veldig bra for å bli mykere, og som de sier; øvelse gjør mester. Har ellers hørt at pilates er bra for akkurat dette. Lykke til! -misa
Miel Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Begynn med yoga eller pilates - kanskje særlig førstnevnte, jeg ble dritmyk igjen med en gang jeg begynte med yoga. Det er selvsagt ingen ting i veien for å tøye hjemme på stuegulvet heller, men om du ikke har noe særlig erfaring med å trene på den måten, bør du absolutt få litt veiledning av en som har peiling. Du skal i hvert fall ikke tøye som en gal etter annen trening; legg heller opp til egne økter med bevegelighetstrening. Da jeg drev med turn og kampsport tøyde vi mye, og brukte da hverandre som hjelp og "verktøy". Lærte også såkalt makstøying, som er ganske effektivt, men må KUN gjøres når du er skikkelig gjennomvarm. Det går ut på at du enten får hjelp av noen, eller benytter deg av strikker/bånd, og presser deg så langt som overhodet mulig - og så litt forbi. Strekken skal ikke holdes i mer enn noen få sekunder. Slipp langsomt opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå