Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Hvor mye pynt har dere i kirka og i lokalet etterpå? Og er det dere selv som gjør alt/gjorde alt? Hva med bilen? Mange spm, men har ingen erfaring med dette.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Hvor mye pynt har dere i kirka og i lokalet etterpå? Og er det dere selv som gjør alt/gjorde alt? Hva med bilen? Mange spm, men har ingen erfaring med dette. Lurer litt på det samme her... og om dere pynter med noe annet enn blomster og lys? Fint om noen ville svare
Neytiri Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 (endret) Har ikke mye erfaring, men planlegger selv en god del nu til neste år. Eg har tenkt litt på selskapet og vi får sterinlys fra hotellet som er hvite i sølv staker. så er det blomster. Utgangspunktet har eg tenkt roser i fersken farge, men noen har anbefalt peoner og da har eg tenkt å mikse begge, roser i fersken og hvite peoner. Skulle ha noen lave glass skåler som vi har litt vann opp i og da ha blomstene flytende oppå. Tror dette kommer til å være fint, siden blomsterne er i sesong i Juni da. Det viktigste er at du har blomster som er i sesong når du gifter deg, da får du god pris og dem er vakre. Ellers er det gøy å se ka andre tenker, har fortsatt masse tid å ombestemme meg hvis det er noen som har gode ideer. Vi gifter oss 6. juni, 2009 :love: Endret 2. juli 2008 av icechick
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Har tenkt å ha ballonger i taket, tror jeg, og har bestilt noe på ebay som heter pew bows som jeg tenkte å dekorere benkene i kirka med. lurer litt på hva jeg skal ha utendørs, er det vanlig å pynte mye der? Lokalet er litt kjedelig, så jeg kunne godt tenke meg å ha litt mere pynt, men vet bare ikke hva... Gruble, gruble...
Gjest Gjest_Gitte_* Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Pew bows er utrolig grusomme, og hører ikke hjemme i noen norske kirker, som er fine nok uten slik forferdelig "pynt". Slikt hører hjemme i dårlige britiske/amerikanske filmer ala "Runaway bride" og "Fire bryllup og..-" Pynt med blomster, og la kirken være vakker i seg selv. Hvis du ikke ønsker å bli omtalt i de neste årene som "paret med den grusomme kirkepynten"
Gjest Gjest_Lina_* Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Pew bows er utrolig grusomme, og hører ikke hjemme i noen norske kirker, som er fine nok uten slik forferdelig "pynt". Slikt hører hjemme i dårlige britiske/amerikanske filmer ala "Runaway bride" og "Fire bryllup og..-" Pynt med blomster, og la kirken være vakker i seg selv. Hvis du ikke ønsker å bli omtalt i de neste årene som "paret med den grusomme kirkepynten" Litt utenfor tema, men jeg synes at "fire bryllup og en begravelse" var en koselig film...
Gir Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har vært i noen brylluper i det siste, og det som var finest pyntet hadde nesten ikke blomster i det hele tatt. De hadde kjøpt store lysestaker som så ut som glass-rør som de hadde satt store kubbelys i. Så hadde de nelliker i små, runde vaser som luktet veldig godt, ca 1 på hvert bord med 10 nelliker i hver. Utover dette hadde de sølvfat med masse t-lys på, og det var det hele. De hadde brukt ca 1000kr på blomster I kirka var det ikke blomster, kun to vaser med kubbelys i ved alteret.
la novia Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Tror det kommer helt an på lokalet. Vi prøver å finne en koselig seter/går, og i så fall skal vi ikke ha noe pynt eller blomster i det hele tatt, bare levende lys. Ikke i kirka heller. Må spare der det er lettest! Men hvis det blir et nedslitt lokale, må det vel litt mer til...
Gir Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Du spurte også om bil og om vi gjør all pynting selv. Bil er inkludert i leie av lokalet, en gammel amerikaner i mahogny rød. Hvis du ikke finner noen bil er det ikke noe i veien med å gå til en bilforhandler og spørre om å prøvekjøre en nypolert, lekker og helt ny bil på bryllupsdagen. Det er bare god reklame for dem så det går sikkert bra. To venninner pynter kirken (dvs setter opp lys og legger kirkeprogram og liten pose med ris på hvert sete) en halvtime før vielsen. Stedet vi leier dekker bord og pynter med noen lys og litt hvite blomster, jeg og to venninner pynter med vår egen pynt i tillegg til dette kvelden før. Tror jeg da... det er lenge til bryllupet men jeg elsker å planlegge
poff Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Slipper litt billig unna vi Selskapslokalet vihar leid, der er det de som pynter, og vi bestilte blomster i blomsterhandel og de pynter da kirken for oss uten ekstra kostnad God service det Onkelen min har en fin amerikaner som han pynter opp Deilig å slippe å tenke på de tingene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå