Gå til innhold

Lov med reducil i thailand?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal til thailand neste uke, og være der i 1 mnd. Lurte på om noen vet om man kan få kjøpt reducil der nede? Og er det lovlig og bruke det i thailand? Jeg trenger å gå ned i vekt!!

Jeg vil ikke ta dette om det er ulovlig... Er det noen som vet?

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Heisan,

I Thailand er all medisin uten resept og du kan kjøpe hva du vil. Dessuten så koster all medisin bare en brøkdel fra norge. Jeg tror det er ingen i Thailand som vil spørre deg om hva du har med deg så lenge det ikke er narkotika.

Men du vet at de fleste som kommer til Thailand går ned i vekt uansett for her går det bare på ris. I Norge spiser man kjøtt med ris men i Thailand spiser man ris med kjøtt.

Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Heisan,

I Thailand er all medisin uten resept og du kan kjøpe hva du vil. Dessuten så koster all medisin bare en brøkdel fra norge. Jeg tror det er ingen i Thailand som vil spørre deg om hva du har med deg så lenge det ikke er narkotika.

Men du vet at de fleste som kommer til Thailand går ned i vekt uansett for her går det bare på ris. I Norge spiser man kjøtt med ris men i Thailand spiser man ris med kjøtt.

he he, takker for svar!

Vel...mitt kosthold består ikke av kjøtt med ris, men heller ris med kjøtt. Men er skjelden jeg spiser ris, poteter og pasta, fordi jeg har lett for å legge på meg.

Vet du om reducil heter det samme i thailand? eller om det har et annet navn?

Endret av Veslejenta
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Nei det hvet jeg ikke men som oftest så heter det det samme. Kan jo spørre for deg forde det er et apotek rett rundt jørnet. Hvist de har så skal jeg poste her hvor mye det koster.

Men du får trøste deg med at her i Thailand så får de fleste besøkende problemer med magen p.g.a. bakterier som da ikke finnes i Norge med beste er å ta kulltabletter som du får da kjøpt her også. Mitt råd er å ta en så snart du merker rumøing i magen - i allefall ikke vent med det for det blir aldrig bedre.

Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Gjest Gjest
Skrevet

Det advares mot å kjøpe medisiner i utlandet, da de kan inneholde andre stoffer eller andre mengder av virkestoffet.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Hvis du finner et seriøst apotek, har de oppslagsverk med virkemidler i de forskjellige medisinene de selger. Om du vet hva som er virkemidlet i Reducil, kan de finne ut hva de har med samme virkemiddel, og i hvilke doser per tablett. Om Reducil er noe du får på resept her i Norge, er det anbefalt å ta med resepten på ferie, i tilfelle du blir stoppet i toll, etc. Det er også smart i tilfelle man er uheldig og må innom et legekontor - da kan du enkelt vise frem resepten, og legen kan lettere hjelpe deg. Skjønt, om dette skjer, må du være obs på at endel leger i Thailand gjerne skriver ut medisiner som fordet om de sier skal hjelpe deg, ikke er så bra for kroppen likevel, og du aldri ville fått samme doser av her i Norge. Selv om legene vil hjelpe deg, er det lurt å være skeptisk. ....nå var det jo ikke det du spurte om, bare litt tilleggsinfo...

Du må også få vite om du har lov å ta det du eventuelt kjøper på apoteket med ut av landet, og i såfall i hvilke mengder. Ikke morsomt å få ferien ødelagt om det var noe du selv enkelt kunne forhindret.

Lykke til, og kos deg i Thailand!

Gjest Gjest
Skrevet

Rart hvordan dere i Norge tenker... Thailand har 66 millioner mensker og tror dere at medisiner og helsetjenesten her er bare humbug?

Bare for opplysningens skyld så må dere vite at her finnes det ingen sykehus kø. Du drar på szkehus når det måtte passe deg. Legene holder til på sykehus og enhver Thailender kan gå til lege eller få szkehusbehandling, selv operasjoner for kun 5 kroner. Ja du hørte riktig, kun 5 kroner og det inkluderer all medisin.

Hvist du jobber så har du i tillegg en helseforsikkring hvor jeg i mitt tilfelle betaler rundt 300 kroner per måned for og denne forsikkringen dekker da alle utgifter også den 5 kroner avgiften.

Som i Norge så har også Thailand streng kontroll på all medisin men Thailand har jo "kopier" av patentbare viktige, og uviktige medisiner for å beskytte folk mot helse kontra pris for medisiner, men det betyr ikke at de er farlige forde de er som alt annet godkjent av myndighetene.

Dessuten det at det ikke er resept plikt her i Thailand er bare bra forde folk kan da få den medisin de trenger 24 timer i døgnet og det er bare en del av kulturen her som tydelig viser at nordmenn ikke klarer å holde styr på og trenfer derfor en lege for å skrive ut en resept. Bare dette koster personer og arbeidsgivere millioner på millioner i året i tapte inntekter.

Så ikke snakk om noe dere ikke har greie på forde det gir bare et så inmari dumt bilde av hvor lite dere hvet om hva som foregår utenfor deres egene landegrenser.

Mvh Anne Selene

Gjest Gjest
Skrevet

Det var da svært så mange skrivefeil men det skyldes nok at jeg skriver norsk på et Thailandsk tastatur.

Anne Selene

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Anne Selene:

Nøyaktig hvem av oss som har skrevet innlegg her er det du sikter til? Med slike kommentarer bør du kanskje presisere litt?

Gjest Gjest
Skrevet

Heisan. Det var til Gjest (uten navn) som svarte

:babysmokk:

Det advares mot å kjøpe medisiner i utlandet, da de kan inneholde andre stoffer eller andre mengder av virkestoffet

Anne Selene

Skrevet

Ja så ble jeg medlem da og ikke "Gjest" hele tiden fordi jeg får jo ikke kaffe og vaffler her som gjest...

Skrevet

Ja så ble jeg medlem da og ikke "Gjest" hele tiden fordi jeg får jo ikke kaffe og vaffler her som gjest...

Anne Selene

Gjest Gjest
Skrevet

Til Anne Selene:

Går det virkelig an å ta seg nær av slikt? Ja, det ble nettopp advart mot det i en norsk avis. Om det gjelder for medisiner i Thailand vet vel ikke jeg. Det sto bare at en bør være forsiktig med å kjøpe seg medisiner i utlandet fordi det kan være annet innhold og det kan være annen mengde av virkestoffene. Er ikke noe jeg finner på selv, og jeg har aldri påstått at det er noe galt med medisinene i Thailand.

Skrevet

Ja OK jeg hvet hva du sikter til. Det er som i programvare, film og musikk bransjen. Det finnes nok kopier over alt. De tok jo en "bande" i London for ikke så lenge siden. Men uansett så er mye av medisiner overpriset p.g.a. patenter o.l.

Som et eksempel så bruker jeg en pille som koster rundt 186 Kr. for 10 st. hvist jeg kjøper den "orginale" versjonen. Men i Thailand så produseres det også en Thai "kopi" version som er 100% det samme men koster da kun 50 kr. for 10 stk. De som koster 186 Kr. er på 1mg og det er det jeg trenger men den Thailandske er da på 5mg. Stor forskjell men det jeg gjør er å kutte tabletten i 4 deler så jeg får da 40 dagers bruk for 50 Kr. mot 186 Kr. for kun 10. Ikke rart at aviser skriker om dette forde det er bare "betalt" reklame for overprisete tabletter.

Det firma som produserer 186 Kr. versionen tapte mye på dette markedet og gikk til retsak mot den Thailandske produsenten men tapte i retten. Etter det gikk da det Amerikanske selskapet ut med "tilbud" på sin versjon men hadde da allerede tapt markedsandeler og solgte ut og trakk seg fra det meste av Asiatiske markedet.

I stedet flår de de som betaler dyrt for dette og i de fleste tillfeller er det dessverre staten som betaler.

Uansett, her i Thailand dekkes ikke denne pillen av forsikkringen.

Å ja jeg tar meg ikke nær av det du svarte, sybtes bare at svaret var så uvitende men jeg ser nå at det var ikke det du mente.

PS! Selv i Norge finnes det en drøss med kopierte medisiner, vær helt sikker på det... Du bare vet det ikke. Thenk deg at man kan kjøpe en god kopi for kansje 5 kr og selge den for 200. Det er like mye penger og marked i dette som det er i kopiert programvare, MP3 mussikk og filmer for ikke å snakke om klær, kosmetikk, vesker, klokker osv... :digge:

Anne Selene

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert masse illegale medisiner i Norge også, men jeg forutsetter at det jeg får på resept på apoteket er trygt.

I Norge fås Reductil i to styrker 10 og 15 mg. Det er ikke mulig å dele pillene. Når det viser seg at noen får mye mer bivirkninger av å ta 15 mg enn 10 mg bør en være litt på vakt. Det er ikke alltid like lurt å kjøpe en annen styrke. Reductil kan gi bivirkninger og går man på den skal man i utg.pkt. måle puls og blodtrykk en gang pr. mnd. pga. at dette kan endres som en bivirkning. Derfor er denne medisinen i seg selv ikke noe en ukritisk bør kjøpe en kopi av, det er ikke lurt å starte på den uten resept og oppfølging fra lege. Det er en grunn til at det er legemidler og ikke noe som alle kan kjøpe på butikken.

Gjest Gjest
Skrevet
Skal til thailand neste uke, og være der i 1 mnd. Lurte på om noen vet om man kan få kjøpt reducil der nede? Og er det lovlig og bruke det i thailand? Jeg trenger å gå ned i vekt!!

Jeg vil ikke ta dette om det er ulovlig... Er det noen som vet?

spiser du den kosten de bruker der nede, så flyr kiloene av. jeg gikk ned 6 kilo på en mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...