Gå til innhold

Elskeren mumlet til prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan tolke den godt voksne mannen, som er elsker med to barn fra før, når jeg etter et par uker minnet om at vi ikke hadde snakket om prevenasjon. Han bare sa "nei vi har jo ikke det".

Vi bruker "komme utenfor skjeden"-metoden. Fakta er at ingen av oss vil bruke det. Han liker ikke kondomer og jeg liker ikke hormoner. Så hva da? Han er en snill mann og vil nok ikke utsette noen for abort. Jeg ville ikke drømme om å ta abort. Betyr det at han rett og slett går med på å bli far?!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Mer eller mindre ja, hvis han vet du ikke har noe, og han ikke bruker noe, så kan det umulig være noen big deal for han om han får enda en unge.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden han har samleie med deg så vet han jo at han tar en sjanse. At sjansen er større enn ved endel andre prevensjonsmetoder vil vel og forsåvidt si at han godtar en større risiko. Sett dere inn i FAM (pernille.info, ovusoft.com, fertilityfriend.com osv), og snakk sammen. Grundig.

Skrevet

Ikke ta det for gitt at han vet at du ikke vil ta abort. Spør han om han er klar over at hvis metoden deres ikke virker, så blir det barn av det, for abort er ikke et alternativ.

Skrevet

Tja. Jeg hadde funnet en løsning på dette problemet. Hvertfall før du eventuelt blir gravid. Det er en grunn til at "hoppe av i svingen"-metoden ikke er nevnt opp som et sikkert prevensjonsmiddel.

Gjest Gjest
Skrevet
Tja. Jeg hadde funnet en løsning på dette problemet. Hvertfall før du eventuelt blir gravid. Det er en grunn til at "hoppe av i svingen"-metoden ikke er nevnt opp som et sikkert prevensjonsmiddel.

Ja, pga at den ofte blir brukt av unge personer, og den er svært krevende å bruke.

Men brukt rett er den ikke nødvendigvis ille.

http://www.who.int/reproductive-health/pub...ons/mec/mec.pdf

Tall for 100 kvinner i løpet av 1 år.

Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år

Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18

Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4

Periodisk avhold: Normal bruk = 25

Kalender: Perfekt bruk = 9

Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3

Sympto termal: Perfekt bruk = 2

Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1

Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2

P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3

Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3

Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05

Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10

Skrevet

At han kan bli far er en risiko han må ta med i betraktningen, ja. Siden han er voksen, så vet han sannsynligvis hvordan barn blir til.

Men du må jo nesten spørre deg om du ønsker deg en tilværelse som alenemor, særlig når barnets far er gift og har unger med en annen. Det er ihvertfall ikke min drømmesituasjon. Så jeg ville nok satset på å putte i meg noen hormoner hvis jeg var deg. Eller droppe hele elskeren.

Skrevet

Det mest opplagte alternativet hvis man ikke vil ha barn, er å ikke ha sex med han i det hele tatt.

Skrevet

Jeg ville ikke bare gaatt ut ifra at han synes det er OK aa faa et barn med en kvinne som kun er elskerinne. Kan godt hende han legger haapet paa at du vil ta abort, eller at hans kondomnekt vil overbevise deg om aa starte paa p-pillen. Har du lyst til aa faa barn med en mann du ikke er i forhold til? Om du vil det er det jo bare aa staa paa, han er jo fullt klar over risikoen, og vil han ikke ha barn faar han ta ansvar for egne handlinger.

Det er et faktum at den prevensjonen som er greiest naar man ikke er i forhold er kondom, og det er ikke bare pga graviditet, men nesten mer for aa beskytte mot sykdommer. Personlig ville jeg krevd bruk av kondom, uavhengig av om jeg selv tok pillen eller ikke, rett og slett fordi man ikke kan vite hvem andre elskeren har seg med.

Skrevet

Helt enig med Fluffie. Gi ham følgende valg neste gang dere treffes:

1. Dere får barn sammen og han tar konsekvensene for dette.

2. Han begynner å bruke kondom.

3. Dere avslutter elskerforholdet.

Nå skal det sies at dersom han er gift synes jeg du burde avslutte forholdet uansett, men mindre han har avklart det med kona og det er greit for henne at han holder på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...