Gå til innhold

Til irritasjon i trafikken.


Gjest Gjest_Grethe_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Grethe_*

Hei!

Jeg kjører bil daglig og er ofte irritert over andre i trafikken. Sikker flere som mener det samme? Og garantert er det noen som sikker er irritert over å ha meg forran seg også av og til.

Ting jeg blir irritert på og tips til de som føler seg litt truffet:

*motorveien: er du redd for å kjøre der, så ikke kjør ut på veien og ligg i 60-70 når det er fritt leie

*motoveien: vil du kjøre forbi, legg deg ut til venstre, kjør forbi og legg deg inn til høyre igjen. Ikke bli liggende i venstre felt i 80-90

*motorveien:hvis du kjører inn og skal av igjen på neste avkjørsel,se om du klarer å få bilen opp i mer enn 50. Du er tross alt ikke alene på veien. Du skal opp i 90 så lenge forholdene tilsier det. Fordeom neste avkjørsel er 1 km unna.

*rundkjøringer: Legg deg i riktig fil. Ligger du feil BRUK blinklys. Ikke kast deg over i siste liten og bli forundret over hvorfor du nesten krashet.

*Er du redd i bilen, bak rattet??? Slutt å kjør. Da er du en fare for deg selv og andre. Eventuelt ta kontakt med venner eller trafikkskole som kan gi deg trygghet og lære deg å kjøre trygt i trafikken.

*Byggefelt er ikke laget for dragracing, drifting eller andre verdensrekord settelser og ligende. Bruk en tom parkeringsplass viss du absolutt må vise deg og bilen din fram.

*Syklister...det er lov å vise at man vil over gaten. Du trenger ikke å kaste seg ut i gaten uten videre.

*Eldre med nedsatt syn og reaksjonsevne burde bli testet en gang i året, av en ny lege. Ikke den de har gått til i alle år som er delvis redusert selv. Samt også ta en oppkjøringstime. Jeg vet at det å ha bil er viktig for eldre, komme seg ut osv. Men jeg ser ikke vitsen med det så lenge de er en fare for seg selv og andre fordi dem er sta!

Noen andre som har noe mer?

Som sagt av og til er nok jeg også er irritasjonsmoment...shit happends!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En annen mann

Blinklys kombinert med at man legger seg inntil sidestripe og setter farten bittelitt ned for å signalisere at man skal svinge kan hjelpe trafikkflyten mye i trafikkerte kryss i rushtiden.

Slipp folk inn på veien der det er påkjøringsfelt, brems tydelig ned for å flette inn en bil foran deg. Er det fire felts vei skal man legge seg i venstre felt hvis mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovise

*Ikke bli liggende i 40 etter etter et stykke med vei arbeid, der fartsgrensen er satt ned midlertidig.

*Er du 16/17 eller eldre og holder på å ta lappen, VÆR SÅ SNILL å heng en STOR RØD L i bakvinduet eller kjøp en magnet lapp merket med L for å sette på bilen. Det hjelper faktiskt veldig på, da forstår vi hvorfor det er nøling osv.

(Gjelder seff ikke kjøreskolebiler der det helt klart er merket over alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...