Gå til innhold

Bytte navn på omplasseringshund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en kjempefin gutt "på prøve" fra FOD-gården nå, og det går mot at vi beholder han siden han har smeltet hjertene våre!

Vi tenker å endre navn, da det han har verken klinger godt i dressursammenheng eller er særlig flatterende på andre måter..

Hvordan vil dette være? Han er 2,5 år, og har mest sannsynlig aldri blitt trent i å gå pent i bånd, innkalling osv.. Virker ikke som han responderer veldig på navnet han har nå heller.

Hva er det som vil være lettest for hunden i tilfelle; at konsonanter er sånn ca på samme sted? At navnet har samme tonefall? Lengden på navnet?

Kan for eksempel en Narve bli Texas, eller bør i tilfelle bli Martin (for A`en sin skyld) eller Magne (for tonefallets skyld)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har hatt en kjempefin gutt "på prøve" fra FOD-gården nå, og det går mot at vi beholder han siden han har smeltet hjertene våre!

Vi tenker å endre navn, da det han har verken klinger godt i dressursammenheng eller er særlig flatterende på andre måter..

Hvordan vil dette være? Han er 2,5 år, og har mest sannsynlig aldri blitt trent i å gå pent i bånd, innkalling osv.. Virker ikke som han responderer veldig på navnet han har nå heller.

Hva er det som vil være lettest for hunden i tilfelle; at konsonanter er sånn ca på samme sted? At navnet har samme tonefall? Lengden på navnet?

Kan for eksempel en Narve bli Texas, eller bør i tilfelle bli Martin (for A`en sin skyld) eller Magne (for tonefallets skyld)?

Jeg har hørt at det er enklest for hunder å lære navn som et tostaveleser og slutter på en vokal. Eksempelvis Tina, Tico, Toya, Nikki osv.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Jeg har min 3. "ferdigdøpte" hund. Jeg har aldri tenkt tanken på å skifte navn på de. Dessuten har de visst "hvem de var", så er redd de hadde blitt "forvirret" om de hadde fått annet navn.

Gjest Gjest_pusla_*
Skrevet

Jeg kjenner til folk som har byttet navn på voksne hunder ved omplassering, og det har gått fint. Navnene har ikke vært særlig like engang, men de har valgt enkle, tostavelsesnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...