lillesky Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har fått skattepenger til gode via giro, fordi jeg ikke har egen konto, men er "medeier" med min samboer. I dag skulle jeg heve de 800 kronene i en bank, men de tar 80 kr. for det! Husker jeg har gjort det før, da kostet det 30 kr. og det var til å leve med. Noen tips?
Polly Ester Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg vet ikke hvilken bank du har, men hvis du skriver fullmakt til samboeren din så kan han sette den inn på kontoen sin, da er det kanskje gratis? Eller om du selv kan sette den inn på kontoen hans...
Alison Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Enig med gjest. Du bør åpne egen konto. Så lenge det ikke er mulig å ha to eiere av en konto, bør alle etter min mening ha en egen konto. Da slipper du også slike gebyr som du nå har opplevd.
lillesky Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2008 Jeg skal ikke ha egen konto. Det har ingenting med temaet å gjøre, men vi har felles konto og da blir det rimeligst og enkles for oss å ha en felles konto.
Alison Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Jeg skal ikke ha egen konto. Det har ingenting med temaet å gjøre, men vi har felles konto og da blir det rimeligst og enkles for oss å ha en felles konto. Da er jeg redd du også må finne deg i å betale et høyt gebyr for å heve giroutbetalinger.
Titta Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Vel, du ba jo om tips, og den eneste måten å unngå slikt gebyr er at du oppretter en egen konto. Det trenger jo ikke være en konto med nettbank, kort osv. Det kan være en helt tom konto som kun benyttes i slike tilfeller. Men du var kanskje på jakt etter en bank som tar mindre gebyr? Ikke vet jeg, synes slikt er dyrt uansett hvor en går. Du kan jo ta en ringerundt rundt til noen banken og høre? Mener at banken jeg bruker tar 90,- for slikt
lillesky Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2008 Men du var kanskje på jakt etter en bank som tar mindre gebyr? Var det jeg tenkte på.
Rødtoppen86 Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Jeg var også hentet mine skattepenger til kontoen min idag. Jeg har spare bank 1 nord-norge, og tenkte at hvis jeg hevet giroen i spare bank 1 øst, så måtte jo det være gratis, men den gang ei... Bankene vet å ta seg godt betalt, og pengene kommer ikke inn på konto før tidligst i morgen slik at banken kan få litt ekstra renter hehe...
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Gå i banken. Åpne en konto. Nyt fordel av å være bankens kunde og dermed få lavere gebyr på giroen når du setter den rett inn på egen konto. Overfør pengene til din samboers konto, gjerne med gebyrfri SMS-bank. Avslutt kontoen. Og sist men ikke minst, smil søtt til bankfunksjonæren og takk for god service
Gjest posten Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 jeg fikk en giro også.... venninna mi satte pengene inn på sin postbank konto... og deretter tok ho de ut igjen.. i samme prosess. og dermed slapp jeg alt av gebyer osv.... hvis dere har felle konto så står vel at du er også eier?! betaler ikke noe i DnbNor... for jeg har gjort det selv der.. da dette er min bank...
Alison Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 hvis dere har felle konto så står vel at du er også eier? Må bare pirke litt her. Du er ikke EIER av en konto selv om du står som DISPONENT. Det er grunnen til at f.eks skattepenger ikke blir satt inn på kontoer som du kun disponerer. Kontoeier kan når som helst slette disponenten og disponenten vil da ikke ha noen rettigheter til den kontoen lenger.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Bankene vet å ta seg godt betalt, og pengene kommer ikke inn på konto før tidligst i morgen slik at banken kan få litt ekstra renter hehe... Du skal ha renter fra den dagen du overfører
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå