Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Går det å sette bilde direkte i mailen? How?
Gjest En annen mann Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Går det å sette bilde direkte i mailen? How? Du vil normalt få opp et valg noe ala "vis bilder i mail" slik at de vises i selve mailen og ikke lastes ned på normal måte. Men dette er ofte spesifikt for den aktuelle mail-tjenesten, i bakgrunn skjer ofte nedlasting på tradisjonell måte. En annen måte er å sende mail som html sider, da kan man formattere den som man vil og også inkludere bilder som man ellers ville gjort på en hvilken som helst html side.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Kan ikke se at jeg har noe alternativ som "vis bilder i mail". Hvordan sender man mail som html sider da? Merkelig at det ikke skal være enklere å legge inn bilder. Noen ganger ønsker man jo å skrive litt om de enkelte bildene + at det er "ekstraarbeid" for mottaker å sitte å åpne ett og ett bilde. Trodde dette var grei skuring med gmail, som er så populær....???
Gjest En annen mann Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Kan ikke se at jeg har noe alternativ som "vis bilder i mail". Hvordan sender man mail som html sider da? Merkelig at det ikke skal være enklere å legge inn bilder. Noen ganger ønsker man jo å skrive litt om de enkelte bildene + at det er "ekstraarbeid" for mottaker å sitte å åpne ett og ett bilde. Trodde dette var grei skuring med gmail, som er så populær....??? Jeg mener å huske at du viser ikke bilder i det du sender mail. Det er mottaker som velger å vise vedlegg som du har lagt ved på vanlig måte inne i mailen når vedkommende trykker på "vis bilder i mail". På samme måte skal det være mulig for deg å trykke på "vis bilder i mail" når du mottar mail fra andre som har vedlagt bilder på vanlig måte.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Ok, men da tolker jeg det slik at jeg ikke kan legge bildene inni mailen. Om jeg legger ved bilder som vedlegg, er det ikke så gøy om jeg forteller "her ser dere hvordan det kan gå..." og dette er tanta til Beate" osv. og så kommer det vedlegg eller ev en remse med bilder til slutt. Tror jeg går tilbake til Outlook ekspress
Gjest En annen mann Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Ok, men da tolker jeg det slik at jeg ikke kan legge bildene inni mailen. Om jeg legger ved bilder som vedlegg, er det ikke så gøy om jeg forteller "her ser dere hvordan det kan gå..." og dette er tanta til Beate" osv. og så kommer det vedlegg eller ev en remse med bilder til slutt. Tror jeg går tilbake til Outlook ekspress Hva med å legge de ut på en vanlig web side som du lager selv eller en gratis bildetjeneste på nett, og så gir dine slektninger linken dit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå