Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Tatt ut fra "hvor mye nabobråk tåler man?" Skal feire 18 årsdagen min til helga, og rekner med at det kommer en plass mellom 25-35 stk. Bor i byggefelt, er 6 hus i nær avstand til huset (50-100 m) jeg bekymrer meg litt over kommer til å høre musikken godt, mange av de har barn. Det jeg lurer på er hvor rolige må vi være? Gjør det noe om naboene hører oss litt? (Har absolutt ikke tenkt å installere de største høytalerne;) ) Må det være fullstendig ro etter kl.23, eller gjelder dette kansje kun borettslag? Og bør jeg fortelle naboene, som jeg aldri snakker med ellers, om festen? Det som bekymrer meg litt er at de skal ringe politiet, uten å kontakte meg først slik at vi får sjans til å roe oss..
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg synes du bør si fra til naboene at du skal ha fest - da tolererer de antagelig mer bråk selve kvelden også. Du kan gjøre det skriftlig, eller gå på døra. Der foreldrene mine bor er det vanlig med nabovarsel om noen skal ha større fester, og det settes veldig pris på. Da kan man legge seg med ørepropper eller dra et annet sted, og slipper i hvert fall å lure på om det er et vorspiel eller festivalarrangement som foregår hos naboen
Gjest Gjest_b Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Jeg synes du bør si fra til naboene at du skal ha fest - da tolererer de antagelig mer bråk selve kvelden også. Du kan gjøre det skriftlig, eller gå på døra. Der foreldrene mine bor er det vanlig med nabovarsel om noen skal ha større fester, og det settes veldig pris på. Da kan man legge seg med ørepropper eller dra et annet sted, og slipper i hvert fall å lure på om det er et vorspiel eller festivalarrangement som foregår hos naboen Enig med denne. Si også i fra til naboene at dersom det blir for mye bråk, bør de komme og si i fra til dere. (ikke bare ringe politiet først eller liknende) Åpen kommunikasjon er alltid bra i slike tilfeller.
Veslespretten Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Helt enig. Som oftest har man høyere terskel hvis man får beskjed på forhånd. Som nevnt over , dialog er viktig. Bor selv i et nabolag med tettliggende hus. Synes det er helt topp at nabojenta på 18 kommer og sier fra først. Da er jeg til og med villig til å låne bort noen stoler. For min del tenker jeg at alle har besøk en gang innimellom. Og jeg vet at samboeren min sine fester sikkert har blitt litt høylytte(han utnytter seg av sub'n på anlegget når jeg jobber nattevakt, sniken). Så derfor synes jeg det er fint med "åpnehet"rundt slike ting, slik at naboene også gir tilbakemelding til oss når det blir for ille, istedet for å ringe direkte til politiet er større. Men det skal også sies, utrolig kjekt at du i det hele tatt tenker over slikt, for det er det jammen ikke mange som gjør.
Gjest ts Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Takker for svar:) Da tar jeg meg en runde i nabolaget i morgen;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå