Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fri fugl
Skrevet

Når dette er et singelforum; hvorfor er det da så mye snakk om hvordan finne en partner?

Er det ingen som setter pris på singeltilværelsen, og ser på det som en bærekraftig løsning også for fremtiden?

Hva med ordentlige singeltema, som:

hvordan bli kvitt alle økonomiske ordninger som favoriserer par?

Hvorfor er det forventet at single skal gi like store gaver som et par eller en familie gir sammen?

Hvor finner man reisepartnere hvis man vil på tur med andre single som heller ikke har som mål å finne en partner?

Hvordan kan man på en høflig måte fortelle folk at det siste en alenemor TRENGER, er en mann? Jeg uthever trenger, fordi man kan jo synes det kunne være trivelig med en mann, men man trenger dem ikke.

osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Når dette er et singelforum; hvorfor er det da så mye snakk om hvordan finne en partner?

Er det ingen som setter pris på singeltilværelsen, og ser på det som en bærekraftig løsning også for fremtiden?

Hva med ordentlige singeltema, som:

hvordan bli kvitt alle økonomiske ordninger som favoriserer par?

Hvorfor er det forventet at single skal gi like store gaver som et par eller en familie gir sammen?

Hvor finner man reisepartnere hvis man vil på tur med andre single som heller ikke har som mål å finne en partner?

Hvordan kan man på en høflig måte fortelle folk at det siste en alenemor TRENGER, er en mann? Jeg uthever trenger, fordi man kan jo synes det kunne være trivelig med en mann, men man trenger dem ikke.

osv.

Interessant tråd :) Selv har jeg vært single i ca 8 måneder og har det egentlig storveis! På tross av dette sniker tanken seg inn av og til: Det hadde vært tryggere å hatt en kjæreste; Hva skal vi gjøre neste helg? Med kjæreste er det iallefall gitt at du har noen å være sammen med. På den andre siden; jeg har flere single venner. Hvor går ferien? Med kjæreste har du noen å planlegge med, men på den annen side kan du planlegge med din beste venn.

Jeg er alenepappa, og jeg har heller ikke behov for en kvinne i den sammenheng. Jeg klarer alt rundt prinsessen min selv, og hun har i tillegg en god mor jeg kan spørre til råds om det skulle være noe. Så.....hvorfor TRENGER vi da en kjæreste?

Jeg tror vi trenger en livsledsager. Jeg tror livet endrer seg når vi om noen år blir 50-60-70. Da blir avstanden mellom de single og de som ikke er mye mye større. Å finne en god kjæreste nå blir som å ha et pensjonsfond. Man sikrer "alderdomen" kanskje? I tillegg har man noen som alltid er der. Venner kommer ofte og går, og man kan ikke forvente at de er der uansett til alle tider. Noen flytter, noen gifter seg og blir oppslukt i partneren, atter andre vokser man rett og slett ifra. Jeg trenger en kjæreste for å utfylle meg selv, mine drømmer og mitt liv. Ikke for noe annet.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Når det gjelder de spørsmålene du stiller Fri Fugl så tenker jeg ikke sånn.

Jeg gir ikke like mye som par, hvis jeg ikke har råd til det og jeg reiser på tur alene eller sammen med venninner eller kompiser.

På sett og vis "trenger" jeg ingen mann, men ja, jeg savner en mann. Jeg har vært singel ei stund, og jeg trives med å være to.

Det jeg ønsker i en kjæreste er noen å nyte livet sammen med. En å reise med, ha sex med, lage mat til, dele ting man ikke deler med andre, en å drikke vin med, en å holde kjeft mens man leser avisen sammen med.

Jeg "trenger" ingen av disse tingene, fordi jeg også godt gjør dem alene. I det å trives i eget selskap tror jeg ikke trangen blir så stor som ønsket, og at det er mer realistisk å ha det hyggelig med en partner og ikke trenge bekreftelse hele tiden.

Skrevet

Mange gode argumenter har glamourgirl. Det er viktig at single mennesker fokuserer littegranne på fordelene ved å være single og litt om ulempene det er å ha være i parforhold.

når det er sagt så ville jeg ikke byttet bort dama mi for allverdens singeltid, og hadde jeg vært singel så hadde jeg nok ikke byttet tilværelsen for hvem som helst partner heller!

Man skal jo kunne leve med seg selv også...

Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Gjest Emera
Skrevet

Hvis du går langt tilbake i forumet så vil du se at det var mange flere slike tråder til å begynne med. Men etter hvert så tok "lengsel etter kjæreste-tråder" mer over. Og da kan det jo se ut som om meningen med livet er å skaffe seg en partner, og at alle helst skal legge singellivet bak seg.

Men det er jo fritt fram å lage tråder som handler om tilværeslen som single. :)

Skrevet

Nå er jeg relativt nysingel, men jeg stortrives med tilværelsen. :) Det økonomiske er en utfordring når man er alene (med barn), men jeg er flink til å være løsningsorientert. Vet om andre i min situasjon som starter datingen innen et par måneder, men det følte ikke jeg for. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...