Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ta med våre barn i alder 6-18 år til de greske øyer neste sommer. Er helt ukjent, og trenger reisetips, og linker hvor jeg kan lese meg litt opp.

Takk!

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler Santorini fordi det er så fint at man bare en gang må ha vært der og Milos fordi det er så kule klipper å bade fra.

Gjest Gjest
Skrevet
Anbefaler Santorini fordi det er så fint at man bare en gang må ha vært der og Milos fordi det er så kule klipper å bade fra.

Ikke Santorini, det er slett ikke noe moro for en 6-åring. Hvis det er øyhopping dere skal på kan dere selvsagt stoppe en dag på santorini, men ikke legg hele ferien dit, det blir drepende kjedleig for barna.

Gjest gladlaks
Skrevet

Naxos er en fin familie øy..

Gjest Gjest
Skrevet

For familieferie; ingen tvil om at Skiathos er best. PS! book reisen gjennom et dansk reisebyrå, danskene har bedre hoteltilbud på denne skjønne øyen

Skrevet (endret)

Les gjerne litt på forumet http://www.hellasforum.net også. Det er et aktivt forum hvor man finner folk med kompetanse på det meste av Hellas.

Selv sverger vi til Chios og har gjort det de siste 18 årene. Først alene og siden med barn. Begge barna hadde sin første tur dit da de var rundt året. Nå er de 15 og 9 og yngstemann synes det er helt pyyyton at vi ikke er på Chios nå, slik vi har pleid å være de siste årene.

Vi har pleid å bo i Megas Limnionas. Der har vært en internettkafe(stengt i fjor, det sies at den er åpen igjen i år) og ellers ikke noe annet enn stranden, parken og minimarkedet. Ikke noe tilbud til barn altså. Men de har stortrivdes. Alltid funnet noen å være sammen med og i parken samles ungene når de er ferdig med å spise mens foreldrene fortsetter måltidet. Her finner du både turistbarn og fastboende barn :) Sitter man på Agyra ser du rett inn i parken så det er ingen fare med å la ungene være der når de er gamle nok til å se seg for over veien.

Hvis du vil ha det litt mer barne- og ungdomsvennlig, kan jeg anbefale Karfas. Langgrunn sandstrand, internettkafe, bar med storskjerm hvis noen er fotballinteressert f.eks, trøbåt, bananbåt, fallskjerm(hva heter de som henger etter en båt?), vannscooter... Antagelig vil det vel være her 18-åringen vil trives best da det ligger 2-3 "neonbarer" med moderne musikk her. - Og noen litt roligere steder for oss andre :)

Fordelen med Chios er at det ikke er noen stor øy i turistsammenheng. Det lander få charterfly i uka her og vi turister er i mindretall. Det er lett å komme i kontakt med lokalbefolkningen(og turister), maten er god og ikke "turisttilpasset" og Chios er en stor øy hvor dagliglivet går sin gang uavnhengig av oss. Plenty shoppingmuligheter i Chios by for dem som liker det og masse severdigheter. Sjekk ut mixelite-linken min nedenfor hvis du er interessert i mer opplysninger om Chios!

Endret av Mixelite
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Det vat akkurat noe sånt jeg håpet på.

Tips litt utenom det de store selskapene tilbyr:-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Skiathos henger jeg meg også på. Den er ikke så harry som mange av de andre øyene i Hellas. Bra utvalg av resturanter!

Ellers er Naxos en favoritt hos meg også.

Skrevet

Naxos helt klart!

Det er litt slitsomt å komme seg dit, men det er vel verdt det!

fly til Santorini og så båt til Naxos.

Vi reiste med Apollo for to år siden og det er den beste greske øya så langt. Rolig og fint, med mye variert mat, fra gresk til indisk og meksikansk.

Plaka Beach er kåret til en av verdens topp 5 fineste strender med rette.

Man kan også ta båttur til Mykonos, herlige strender og koselig smale gater med shopping.

Skrevet

Jeg slenger meg på de som sier Skiathos, vi har vært på denne fantastiske øya fem år på rad nå, og drar helt sikkert tilbake neste sommer også... Føles som mitt andre hjem:) Vi har ikke barn, men det er et fint sted for både små og store:)

Gjest Gjest-lillepus
Skrevet

Min favoritt er Korfu, Agios Gordis :jepp:

Lite men koselig sted, veldig overssiktlig, fin strand og mange restauranter.

Supert å ta utflukter med bil/scooter til andre strender, badeland eller Korfu by eller bare nyte livet i lille Agios Gordis.

Poseidon er et flott leilighetshotell med eget basseng og bar, her har du gangavstand til alt.

Skrevet

Svartehavskysten, Bulgaria, er utrolig barnevennlig. Flotte strender, masse aktiviteter for barn, Aquaparks, og sist men ikke minst, utrolig billig å leve der! :)

Ellers siden du spør om greske øyer: styr unna Santorini med barn og Zakynthos.

Thassos, Kreta, Skiatos, Korfu og Rhodos er barnevennlig.

Skrevet

Tror jeg ville valgt Rhodos da. Med unger som er både små og store så tror jeg at Rhodos er stedet. Dra til gamlebyen. Det er masse shoppingmuligheter for de litt større, og det går ann å dra en tur til badeland for hele familien egentlig. Dette ligger ganske langt unna gamlebyen, men en taxitur dit koster nok ikke allverden.

Ellers er Paros og Santorini fine øyer.

Men det er nok finest for de som ikke har med barn.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vi planlegger Hellasferie med fly til Santorini og båt videre til Naxos eller Antiparos.

Har barn på 3 og 4 år.

Hvilke steder på Naxos anbefaler dere? Vi trenger et sted hvor ungene får litt mer spillerom, og dette er grunnen til at vi velger oss bort fra charter.

Hva ligger hotellprisene på? Trenger ikke voldsom standard, men gjerne nært bademuligheter eller med basseng.

Skrevet

Jeg anbefaler Zakynthos på det varmeste! Det er en helt fantastisk øy, og vi likte alt med den:) jeg forelsket meg i øyen :)

Skrevet

Skiathos er helt fantastisk, nydelige strender, kjempekoselig by, veldig hyggelige mennesker og koselige spisesteder. Det eneste som er synd er at jeg har hørt rykter om at Skiathos og Skopelos vil bli overbefolket neste sommer pga Mamma Mia. Mange som har fått lyst til å reise dit nå!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Man bør fly til Santorini og ta en natt der først. Dette tilbyr de store turoperatørene, og det er en kanon bra begynnelse på deres tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...