Gå til innhold

Speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Dette kan variere, kommer ann på instillingen kameraet står på.

Mitt Nikon D80 har en egen instilling for å ta flere bilder i sekvens (mener de fleste speilreflekskameraer har en sånn funksjon), men dersom denne ikke er aktivert vil det ta lenger tid før jeg kan ta neste bilde. Spør eventuelt i fotobutikken, så kan de også vise deg hvordan du aktiverer/deaktiverer denne funksjonen. Jeg er relativt ny innen speilrefleks selv, men VELDIG fornøyd med mitt nye Nikon D80 :)

Lykke til!

Skrevet

Det er viktig at det er godt å holde i - tro meg! Derfor vil jeg anbefale å gå i fotobutikker og kjenne på de forskjellige apparatene för du bestemmer deg. Det gjorde jeg da jeg kjöpte mitt for et par år siden, og endte opp med Canon 350D, som ligger godt i mine små hender. De andre ble store og klumpete for meg.

Jeg er superfornöyd med kameraet mitt. Bruker dog ikke kit-objektivet lenger.

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
Hei! Jeg var i butikken å tok en titt på det kameraet du har. Det var jo lite og lett, og zoomet greit gjorde det også. Men det jeg følte var "galt" med dette kameraet var at det tok såpass lang tid før man fikk tatt neste bilde. (hadde blits på, da, men det trenger man jo stort sett) Jeg tok et bilde, og ville ta et nytt bilde rett etterpå, men da måtte jeg vente litt før det reagerte igjen...

har du også det sånn med ditt?

Nei, med dette kameraet kan du bilder i rekkefølge, altså at du bare holder nede knappen. Men et går ikke dersom instillingen står på den grønne firkanten. Still den på portrett eller sport, da går det.

Skrevet

Spør selgeren om hvordan du skrur på seriebildefunksjonen. Det burde de vite.

Gjest hyggelig
Skrevet
Nei, med dette kameraet kan du bilder i rekkefølge, altså at du bare holder nede knappen. Men et går ikke dersom instillingen står på den grønne firkanten. Still den på portrett eller sport, da går det.

takk for svar! tror jeg må gå ned i en annen butikk å se på kameratet, for jenta bak disken der jeg var kunne like lite som meg. (ferievikar, regner jeg med.) Greit å få litt forklart før man går til innkjøp av såpass dyre ting:)

Skrevet
Det er viktig at det er godt å holde i - tro meg! Derfor vil jeg anbefale å gå i fotobutikker og kjenne på de forskjellige apparatene för du bestemmer deg. Det gjorde jeg da jeg kjöpte mitt for et par år siden, og endte opp med Canon 350D, som ligger godt i mine små hender. De andre ble store og klumpete for meg.

Jeg er superfornöyd med kameraet mitt. Bruker dog ikke kit-objektivet lenger.

kunne ikke vært mer enig, jeg snoket også mye rundt før jeg bestemte meg og canon lå definitivt best i mine hender.

bruker fortsatt kit-objektivet rett og slett fordi jeg ikke får bestemt meg for hvilken telezoom jeg skal ha :sukk:

Gjest Gjest_Rune_*
Skrevet

Hei!

Jeg har også vært i tvil men endte opp med et EOS450D kit. Kjøpte en 8 GB minnebrikke. Alt dette for 6500 inkl. frakt fra PS-data.

PS! Husk at minnebrikker vanligvis ikke følger med og de varierer mye i pris. Eks. på 8GB. Over 700 hos Elkjøp men 240 hos PS-data.

Hilsen Rune

Takk for svar:)

Nå har jeg likevel enda et spm...

hvilke av disse to bør jeg evt velge?

canon eos 450 kit (link: http://www.fotoknudsen.no/fotoutstyr/produ...amp;pid=159024)

eller canon eos 400d kit? (link: http://www.fotoknudsen.no/fotoutstyr/produ...amp;pid=154519)

Jeg er klar over at jeg går litt over den først satte maxprisen, men bare sånn for moro skyld... hva er best?

Skrevet (endret)

450 D er best, det er det nyeste og har større LCD skjerm, det har live view, bedre bildekvalitet, mindre støy, kit objektivet er mye bedre enn kit objektivet på 400. Det har to megapixler mer, uten at det har noe å si. Eneste grunnen til å velge 400 er at det er billigere, bortsett fra det er 450D et mye bedre kamera..

Her er en bra side om 450 vs 400:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=28584933

Endret av Mamma1
  • 2 uker senere...
Gjest hyggelig
Skrevet

Takk for alle gode tips og råd! Nå har jeg bestilt meg mitt første speilreflekskamera! *veldig spent* Det ble et canon 450d kit. :)

Skrevet
Jeg har lyst på et speilreflekskamera, men aner ikke hva jeg bør se etter eller hvilket jeg bør velge.

Vet bare at jeg vil ha:

klare, fine bilder

relativt bra zoom

være lett å bære med seg

enkelt å bruke

rask "reaksjon", slik at bildet blir tatt i det øyeblikket jeg trykker på knappen (har et kompaktkamera nå som ikke tar bilde før det har gått 1-2sekunder, og det er ganske irriterende i lengda)

I tillegg tenker jeg ikke å bruker mer enn 5000kroner på det...

Hjelp? :)

Har Canon EOS 400D, og er veldig fornøyd. trur prisen har fallt litt på den også, etter at 450D kom.

For å ha god zoom må du kjøpe en zoom linse (fra 2000 kr).

Et speilreflekskamera er noe du gjerne kjøper om du er over gjennomsnittelig interessert i fotografering, ellers gidder du nok heller ikke bruke tid på å sette deg inn i funksjoner og teknikk, og da er et kompaktkamera like bra. Disse har veldig god kvalitet i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...