Gå til innhold

Innekatt

Anbefalte innlegg

Gjest scotia
Skrevet

Jeg og samboeren har bestemt oss for å skaffe oss katt. siden vi skal flytte i leilighet må det bli innekatt. Ser det anbefales å skaffe to, vi hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe èn rasekatt. Men hvis det er best at det er to katter, blir det så innmari dyrt...minst 10 000 bare for kattene. I tillegg kommer utstyr osv også:(

Noen her som ikke har rasekatt som innekatt? noen erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rase-innekatt, og tror nok absolutt det er best om den skal være innekatt resten av livet. Det finnes jo raser som har "bedre gener" for innelivet enn andre. Jeg ser for meg at vanlige huskatter har et sterkt instinkt som vil ut å utforske. Hva med å kjøpe først en katt og utsyr, og evt vente et år eller to med å få nr to? Det innebærer kanskje andre risikoer, når jeg tenker meg om. Hva med å vente til dere har nok penger til å kjøpe to?

Skrevet

Jeg vil si at den eneste måten å sikre seg en katt som trives inne på er å overta voksen katt, som trives inne. Å anskaffe kattunge og gamble på at den ønsker å sitte inne på livstid og trives med det blir ikke nødvendigvis en hyggelig erfaring.

Hvis det er om å gjøre at det er rasekatt så er det en del oppdrettere som omplasserer voksne dyr til en billig penge. Ellers så finnes det jo en god del katter som trenger et hjem hos dyrebeskyttelsen ol. organisasjoner, og noen av dem trives best inne.

Skrevet

Jeg hadde tatt 2 kattunger fra samme kull :) Hvorfor er 10.000 så galt da? Hva om du hadde måtte operere en katt for samme prisen? Hvis du synes det er fryktelig dyrt, så hadde jeg muligens revurdert å få meg katter. Overhodet ikke vondt ment, men min ærlige mening.

Huskatter er like egnet til å være inne som rasekatter, så lenge de er små og ikke har opplevd noe annet :) Jeg har to huskatter og en siameser, ingen egner seg noe mer eller mindre enn den andre, de er vokst opp inne alle 3 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...