Løvinna Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg skal lage jordbærsyltetøy for å putte i fryseboksen. Jeg har alltid blandet i frysepulver. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, har bare gjort det. Hva gjør dere? Hva blir best, med eller uten frysepulver?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Ulempen med frysepulver er at det blir en liten bismak, ulempen ved å ikke bruke frysepulver ar at syltetøyet blir veldig rennende når det tines. Mitt råd er å bruke halvparten av den frysepulvermengden som er anbefalt. Jeg bruker halv sukkermengde også, men dette må man smake seg fram til avhengig av hvor søte/sure bærene er.
qrs Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Frysepulver er vel strengt tatt fortykningsmiddel. Uten blir syltetøyet (kaller rørte bær for syltetøy også jeg...) tyntflytende. Så det er jo en smakssak.
Gjest Fisk73 Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg spiser syltetøyet med skje i en kopp ved siden av skiven jeg.. Prøver å unngå å bruke så mye frysepulver, har kanskje halvparten av det som er anbefalt.
mia83 Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Jeg bruker Certo frysepulver. Ellers reduserer jeg på sukkermengden, men halverer den ikke.. er en søtmons..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå