Gjest Chrizzy Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Lager man illustrasjonene selv (eller da får noen til å gjøre det) når man skal sende inn en barnebok? Øker det sjangsene for å få gitt ut boka, eller er det noe man skal vente med? Noen som vet? Takker for svar
Sekretæren Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg velger å svare, selv om jeg er på gyngende grunn, for dette er ikke mitt felt i det hele tatt (hvertfall ikke nå lenger, har studert grafisk design) Men jeg vil tro... at om forlaget får en fiks ferdig pdf med flotte illustrasjoner og god tekst, vil det være en fordel for deg, da de - for det første ikke trenger å tenke på illustrasjoner, - for det andre er forlagsfolk like mye mennesker som deg og meg, og faller for gode estetiske virkemidler som alle andre. De får se en helhet. Men det må være GODE illustrasjoner, det må være kvalitet, og det er vanskelig. Det kan med andre ord virke motsatt av hva hensikten er. Er det middelmådig, holder det ikke. Kjenner du noen gode illustratører? Har du erfaring selv?
Concertina Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Det kommer helt an på. Jeg kjenner flere illustratører, noen har illustrert andres historier, andre har laget hele boken - det kommer jo helt an på om man faktisk har evner til å både skrive og illustrere (en god tekst kan dras ned av dårlige illustrasjoner og godde illustrasjoner redder ikke en dårlig tekst...).
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Hvis du er en ok/god illustratør selv, kan du selvsagt tegne til boka før du sender den inn. Hvis ikke tror jeg det er bedre å la være - dårlige tegninger virker bare forstyrrende for andre kvaliteter, men kanskje gjøre endel research på hva slags uttrykk du ser for deg (stil, stemning, bestemte illustratører) og nevne dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå