Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har anbefalinger til en eller flere gode parfymer fra Annick Goutal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare prøvd noen få, men syntes de var merkelige. Minnet meg om blomstervann på en måte. Jeg har faktisk bestilt noen prøver nå, så da får vi se ..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke prøvde du, Parfumfreek? Jeg er nysgjerrig på Eau de Charlotte, tenker å prøve den neste gang jeg er utenlands.

Gjest Lacuna
Skrevet

Eau de Charlotte er veldig spesiell; den lukter nesten som røde bær med vaniljesaus, og er bortimot umulig å få av dersom du ikke skulle like den. Hvis du liker den, er jo holdbarheten bare et positivt tegn.

Grand Amour lukter i hvertfall blomstervann fra en vase som har stått i en uke, og Eau d'Hadrien (den oppskrytte) lukter gulvvaskemiddel med sitron :sprettoy: Andre husker jeg ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Gammelt blomstervann og gulvvaskemiddel... :ler: Det hørtes lite fristende ut. Jeg er lei av parfymene på Esthetiques bestselgerliste, som det går 14 av på dusinet, men jeg trenger en parfyme med litt futt i. Er veldig glad i mange dufter fra Artisan Parfumeur, de har virkelig personlighet.

Skrevet (endret)
Jeg har bare prøvd noen få, men syntes de var merkelige. Minnet meg om blomstervann på en måte. Jeg har faktisk bestilt noen prøver nå, så da får vi se ..

Jeg klarer bare å huske den ene jeg prøvde - Songes! Var ganske forventningsfull, siden den ble kåret til årets parfyme (et eller annet sted)for et par år siden .. Fikk helt hakeslepp - Den luktet gammelt blomstervann! Nå har jeg bestilt prøve på Les Nuits D'hadrien, Quel Amour og Gardenia Passion. Helt tilfeldig, siden det var kun de tre jeg fikk tak i. Fragrancex har gratis frakt verden over akkurat nå, og har endel prøver (Ikke så mye spennende da)Prøvene koster $2.95 pr stk.

L'Artisan har mye bra, det samme har Serge Lutens. Ellers synes jeg både Guerlain og Caron har noen bra. The Different Company og Parfums de Nicolai har noen som er mine favoritter. Kunne tenke meg å utforske Etro litt også.

Endret av Parfumfreek
Gjest Lacuna
Skrevet (endret)

Ce Soir Ou Jamais er heller ikke noe særlig; den går også i retning emment blomstervann, til tross for det fantastiske navnet.

Jeg har mer eller mindre gitt opp nisjeparfymer pga. utilgjengeligheten, men også fordi mange av dem har en tendens til å være utrolig gjennomtrengende (hodepineframkallende). Serge Lutens-duftene (de jeg husker) er for eksempel ekstremt sterke. Der kunne jeg tenkt meg å teste Clair de Musc, ellers blir det meste altfor sterkt for min nese, og jeg er normalt en person som liker litt sære dufter.

Ellers liker jeg noen fra Penhaligon's (Artemisia) og også noen fra f.eks. L'Artisan. Fra Patricia Nicolai har jeg selv Vanille Tonka, som er god, men også kommer i kategorien hodepine på flaske. :forvirret: Ellers liker jeg også Lorenzo Villoresi Teint de Neige, og er nysgjerrig på Acqua di Parmas Iris Nobile.

Men for tida bruker jeg bare Clean-parfymer, og knapt det, pga. sommer og følsom nese.

Endret av Lacuna
Skrevet
Ce Soir Ou Jamais er heller ikke noe særlig; den går også i retning emment blomstervann, til tross for det fantastiske navnet.

Jeg har mer eller mindre gitt opp nisjeparfymer pga. utilgjengeligheten, men også fordi mange av dem har en tendens til å være utrolig gjennomtrengende (hodepineframkallende). Serge Lutens-duftene (de jeg husker) er for eksempel ekstremt sterke. Der kunne jeg tenkt meg å teste Clair de Musc, ellers blir det meste altfor sterkt for min nese, og jeg er normalt en person som liker litt sære dufter.

Ellers liker jeg noen fra Penhaligon's (Artemisia) og også noen fra f.eks. L'Artisan. Fra Patricia Nicolai har jeg selv Vanille Tonka, som er god, men også kommer i kategorien hodepine på flaske. :forvirret: Ellers liker jeg også Lorenzo Villoresi Teint de Neige, og er nysgjerrig på Acqua di Parmas Iris Nobile.

Men for tida bruker jeg bare Clean-parfymer, og knapt det, pga. sommer og følsom nese.

Vanilla Tonka er jeg nysgjerrig på - Acqua di Parmas Iris også (elsker irisdufter) Har selv Sacrebleu fra Nicolai, som jeg elsker over alle. Artemisia har jeg også.

Jeg synes ikke nisjeparfymer er noe mer gjennomtrengende enn annet. Heller motsatt - Synes heller de er rene og milde i duften, og sitter dårlig (mange av dem)

Serge Lutens kan virke sterke på flaska, men blir runde og milde på huden. Jeg har f.eks Ambre Sultan, som er temmelig krydret, men Gud bedre så behagelig og lun på huden. Jeg har også Sa Majeste La Rose - Denne er litt skarp, og en liten dusj er nok. Ellers har jeg noen prøver, og f.eks Clair De Musc og Rahat Loukoum er milde runde dufter. Un Lys er en nydelig mild liljeduft, og Iris Silver mist er ren og god. Chypre Rouge er god, men litt heftig. Jeg har hatt Daim Blond og Chene - Likte begge, og de er ikke heftige egentlig. Chergui synes jeg er oppskrytt og ganske heftig.

Gjest Gjest
Skrevet

Regner med at Serge Lutens ikke er å få tak i i Norge? (Hva ER det med Norge og parfymer egentlig, her går jo "alle" rundt med J-Lo og Britney-parfymer, virker det som.....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...