Gå til innhold

Ovnsbakt hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry den usmakelige overskriften, men leste nettopp på hjemmesiden til kommunen jeg bor i at de også i år vil advare hundeeiere om å ikke ta med den firbeinte på handletur for så å la dem sitte i bilen i solsteiken. De hadde også laget en beskrivende tabell som forklarte hvor varmt det ble i en bil som sto parkert i solsteiken over så så lang tid, både med vinduer igjen, og med vinduene lukket. Uutholdelig varmt med andre ord uansett.

Jeg må si jeg gremmes over at folk som lar dyret sitte i bilen i solsteika fordi de skal bare... Er folk virkelig så tette i pappen at de ikke skjønner at det blir vanvittig varmt i bilen?! Man orker jo ikke selv å sitte i bilen i mer enn par minutter på den måten, men med hunden er det helt greit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Sorry den usmakelige overskriften, men leste nettopp på hjemmesiden til kommunen jeg bor i at de også i år vil advare hundeeiere om å ikke ta med den firbeinte på handletur for så å la dem sitte i bilen i solsteiken. De hadde også laget en beskrivende tabell som forklarte hvor varmt det ble i en bil som sto parkert i solsteiken over så så lang tid, både med vinduer igjen, og med vinduene lukket. Uutholdelig varmt med andre ord uansett.

Jeg må si jeg gremmes over at folk som lar dyret sitte i bilen i solsteika fordi de skal bare... Er folk virkelig så tette i pappen at de ikke skjønner at det blir vanvittig varmt i bilen?! Man orker jo ikke selv å sitte i bilen i mer enn par minutter på den måten, men med hunden er det helt greit?

Æsj, for en usmakelig emnetittel! Nesten like usmakelig som det å la hunden sitte i en varm bil, FYSJ!

Det er enda varmere for hunden enn for mennesket å sitte i bilen.. de kan jo ta på seg en pelskåpe og prøve selv, de som fortsatt mishandler hundene sine på denne måten. FY! Fem minutter er nok til å ta livet av hunden, og det trenger ikke være solsteik engang.. Ikke alltid vil det hjelpe å ha vinduet åpent heller, det blir ingen avkjølende trekk av den grunn... En vifte koster lite og kan f.eks festes på buret eller nakkestøtten på setet. Dette og kaldt vann vil redde livet til hunden.. At ikke alle har fattet dette ennå er for meg et mysterium..

Skrevet

Det man skal være enda mer oppmerksom på er at det fort blir veeldig varmt i en bil på kort tid, selv med bare 18 grader ute, bilen i skyggen og åpne vinduer. Har sett tabellen du sikter til, og ser det er mye man kan drite seg ut på for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...