Gjest TS Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Jeg har alltid vært litt sjalu av meg, men merker stor forbedring de siste årene. Men ang. dette vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke og føle. Har nemlig blitt sammen med en gammel bekjent og vi har det veldig fint sammen! Koser meg masse om dagen Men til tross for alderen hans (under 30) har han 2 barn og er nyskilt. Ble skilt for litt over et halvt år siden ca. Han har hatt ett tilnærmet seriøst forhold i mellomtiden. Det ble slutt pga hun fant en annen, var utro osv. Etterhvert flyttet hun ut. Mammaen til barna, altså. De har et relativt godt forhold pga barna, noe jeg synes er bare fint. Selv om det kan bli litt mye noen ganger. Men det er nok bare pga det er uvant for meg - de er ikke SÅ gode venner liksom. Hittill har jeg egentlig klart å leve med dette ganske greit føler jeg. Var med hjem til eksen og leverte barna for et par uker siden, gikk helt fint det. Så.. i går var jeg med å hilset på hans foreldre for første gang. Eksen til kjæresten ble nevnt ganske fort og så spurte mammaen meg om det gikk greit at de hadde bryllupsbilde av de hengende på veggen osv. "Det er jo noe som har vært.. du er vel voksen nok til å takle det?" sa hun. Noe lignende hvertfall. Jeg sa at det var greit. Jeg ble egentlig litt satt ut, syns det høres rart ut. Farfar har f.eks tatt ned bryllupsbildene til de barna som har blitt skilt. Eller er dette normalt og ikke noe jeg bør tenke på? Egentlig har jeg vel ikke noe valg. Dette er jo ingen dumpegrunn.. Nevnte det for han på vei hjem da han lurte på hvorfor jeg var så stille. Sa at jeg syns vel det er uvant med så mye snakk om ekser osv. Men at jeg sikkert venner meg til det. Han syns det var teit at jeg skulle tenke på det.. Siden jeg er såpass ung hadde vel ikke sett for meg å finne en som har vært såpass etablert allerede. Jeg forstår jo at man vil få et annerledes forhold til eksen til kjæresten i et sånt tilfelle, men det er litt ubehagelig uansett.. Hadde det bare vært de to, men er redd det kan plage meg litt om foreldrene også skal drive å snakke om henne mye osv. Vet ikke hva jeg vil med dette.. Trenger kanskje bare å høre andres syn
qrs Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg syns også det høres veldig rart ut med bryllupsbildet hengende oppe etter at de er skilt. Det hadde jeg ikke vært komfortabel med. Problemet ditt er jo at du alltid må forholde deg til eksen hans (siden de har barn sammen) og da er det jo litt respektløst av foreldrene hans å "holde" fast på ekskona på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Åh søte lille deg Jeg har også hatt det sånn, og det er faktisk ikke noe moro å se bilde av eksen og "dems store dag" hengende på veggen Dette er noe din samboer kan være "voksen nok", om ikke hensynsfull nok, til å ta opp med sine foreldre. Snakk med han du. Det er ingen grunn til at han ikke skal gjøre det. Det er nok ikke normalt nei. Hun var jo utro mot han også! De burde jo ikke ha noe til overs for henne? Samboeren min ba dem ta det ned tvert når jeg fortalte at det plaget meg, han hadde ikke tenkt over at det hang der, men han ville jo overhodet ikke ha det der han heller! Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Hehe, og så hvis dere gifter dere, så blir det bilde av dere også, ved siden av det gamle. Wall of marriages liksom... Nei, jeg synes folk skal være såpass følsom for ny dame at de tar ned de gamle bildene, altså bryllupsbildet
Sekretæren Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Er enig med svarene her. Synes det er rart at de har disse bildene oppe. Jeg er forlovet med en mann som har vært gift før, og hans foreldre har ikke gamle brudebilder oppe for å si det sånn. Og dette var et ryddig brudd, og alle er venner. Det jeg synes er rart, er situasjonen de satte deg i da de spurte. Hva forventet de at du skulle si egentlig? Alle med litt sosiale antenner ville vel ikke svart noe annet når de får et så bardust spørsmål... og hvis jeg forstod deg korrekt, var spørsmålet ganske ledende, og at du kanskje ville bli sett på som "mindre voksen/moden" om du satte deg på bakbena? Nei, dette var underlig.... Jeg hadde tatt opp dette med min kjære umiddelbart. Håper du gjør det.
Gjest TS Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Er enig med svarene her. Synes det er rart at de har disse bildene oppe. Jeg er forlovet med en mann som har vært gift før, og hans foreldre har ikke gamle brudebilder oppe for å si det sånn. Og dette var et ryddig brudd, og alle er venner. Det jeg synes er rart, er situasjonen de satte deg i da de spurte. Hva forventet de at du skulle si egentlig? Alle med litt sosiale antenner ville vel ikke svart noe annet når de får et så bardust spørsmål... og hvis jeg forstod deg korrekt, var spørsmålet ganske ledende, og at du kanskje ville bli sett på som "mindre voksen/moden" om du satte deg på bakbena? Nei, dette var underlig.... Jeg hadde tatt opp dette med min kjære umiddelbart. Håper du gjør det. Takk for alle svar Ja, det spørsmålet var litt rart.. Kjæresten kommenterte det da.. Husker ikke helt hva han sa, men broren satt også der og de lo litt av det. Men jeg tror jeg skal snakke med han om det senere i dag ja. Kan jo spør om han syns det er greit at brudebildet henger oppe der, og si at jeg syns det var litt merkelig. At jeg ikke trodde det var vanlig praksis. Skal prøve å huske og skrive her i morgen eller noe når jeg har snakket med han
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Er enig med de andre her, men tenker at det går an å ta tiden litt til hjelp. Må huske på at din nye svigerfamilie også kan trenge litt tid. Da jeg traff min nye mann hadde han vært skilt i to år, og jeg i ett. Moren min fjernet brudebildet da han skulle besøke henne første gang. Dette tok hun initiativ til selv. Mine nye svigermor hadde min manns brudebilde hengenede noe lenger. En stor vegg med masse slektsbilder. Både min manns sønn og min datter beundret og kommenterte stadig vekk denne veggen. Ingen problematiserte at det gamle brudebildet med min manns eks hang der. Jeg tenkte for meg selv at dette er min stesønns mor, og min nye svigermor har hatt et nært forhold til henne. Dette kan ikke jeg bruke energi på. En dag vi kom, hadde hun helt av seg selv tatt det bort. Hun kommenterte det selv til min mann og sa at hun ikke syntes det var naturlig å ha det der lenger. Noe han sa seg helt enig i! Dette var ett år etter at vi ble sammen. Hun trengte denne tiden til å venne seg til at jeg var der, og at at det var definitivt mellom sønnen og eksen. Det jeg prøver å si er at det kan være greit å gi følsomme ting litt tid. Det løser seg som regel. Blir det derimot et vedvarende problem, vil det være naturlig at mannen din tar tak i dette. Klem
Gjest TS Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Til siste gjest; Det er litt sånn jeg tenker også.. om jeg skal la vær å si så mye nå, og heller se an litt. Men tror jeg vil nevne det så vidt, vil jo at han skal forstå meg også..
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Jeg har vært gift tidligere, og har også barn med eks. Da jeg gikk fra ham, fikk jeg mine foreldre til å ta bort brudebilde av oss, før det var en ny type involvert. De la bildet i en skuff, slik at våre barn kunne gå og se om de ønsket dette. Syns det høres rart ut dette. Og at svigermor la dette frem på en måte som satte deg i klemme. Ikke lett å si at jo faktisk det gjør noe, jeg hadde satt pris på at du tok bildet vekk. Syns sønnen hennes og hun selv burde være voksen nok til å avslutte en ting, for så å gå videre på det nye. Lykke til
gompen Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Men altså...om du ike syntes det var greit, hvorfor i all verden sa du til foreldrene hans at det var det?? Og det er vel deres valg hvilke bilder de vil ha hengende hjemme hos seg selv? Er vel ikke noe å lage en stor sak ut av...
Gjest TS Skrevet 2. juli 2008 #11 Skrevet 2. juli 2008 Men altså...om du ike syntes det var greit, hvorfor i all verden sa du til foreldrene hans at det var det?? Og det er vel deres valg hvilke bilder de vil ha hengende hjemme hos seg selv? Er vel ikke noe å lage en stor sak ut av... Mulig jeg er veldig pysete og rar av meg, men det fikk jeg meg bare ikke til på første møtet. Førsteinntrykket har en del å si. Så selv om jeg kanskje ikke fikk det beste, trenger ikke det samme gjelde for de. Men det er vel heller ingen stor sak for meg.. Mulig jeg nevner det for kjæresten, eller bare lar det gå litt. Kan jo hende de finner ut at det er litt sært etterhvert og fjerner det av egen vilje. Så ikke bildet i alt rotet uansett jeg så.. Det er vel egentlig heller ikke det som er "greia", men litt alt sammen. Mulig jeg bare trengte ett sted å skrive ut litt og få litt tilbakemeldinger. Tror nok jeg kan takle dette ganske bra om jeg bare får nok "bekreftelser" på at det er meg han vil ha og at vi har det fint sammen. Og tror jeg oppnår mer av det om jeg ikke maser for mye om eksen og alt det der. Sorry om det blir mye rot i det jeg skriver, blir mye rett fra tanker til "papir".
Gjest Elfrida Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Hvilke bilder svigers har på veggen hadde jeg ikke giddi å blande meg i.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 De burde tatt ned bilde synes nå jeg. Men det er jo ikke kjæresten din sin feil...ikke mye å gjøre med det.
Gjest Phoenix Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Er enig med de andre her, men tenker at det går an å ta tiden litt til hjelp. Må huske på at din nye svigerfamilie også kan trenge litt tid. Da jeg traff min nye mann hadde han vært skilt i to år, og jeg i ett. Moren min fjernet brudebildet da han skulle besøke henne første gang. Dette tok hun initiativ til selv. Mine nye svigermor hadde min manns brudebilde hengenede noe lenger. En stor vegg med masse slektsbilder. Både min manns sønn og min datter beundret og kommenterte stadig vekk denne veggen. Ingen problematiserte at det gamle brudebildet med min manns eks hang der. Jeg tenkte for meg selv at dette er min stesønns mor, og min nye svigermor har hatt et nært forhold til henne. Dette kan ikke jeg bruke energi på. En dag vi kom, hadde hun helt av seg selv tatt det bort. Hun kommenterte det selv til min mann og sa at hun ikke syntes det var naturlig å ha det der lenger. Noe han sa seg helt enig i! Dette var ett år etter at vi ble sammen. Hun trengte denne tiden til å venne seg til at jeg var der, og at at det var definitivt mellom sønnen og eksen. Det jeg prøver å si er at det kan være greit å gi følsomme ting litt tid. Det løser seg som regel. Blir det derimot et vedvarende problem, vil det være naturlig at mannen din tar tak i dette. Klem Synes denne var fin jeg
Ethereal Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 Tja, kan jo bare være moren hans som er sær og ikke har kommet seg over at de er skilt osv. Det er forsåvidt foreldrenes problem, og ikke ditt og kjærestens. Hvis snakkingen om xen fortsetter flere ganger når du er på besøk, hadde jeg sagt fra til kjæresten og bedt han snakke med moren sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå