Gå til innhold

HJELP!!


Snuppeluppa

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 3 har fått Skarlagensfeber,og vi får ikke i henne antibiokaen hun må ta....Har prøvd alt.Blande det i maten og i drikken.Begynner og bli litt frustrert.Har ringt til legen i dag igjen,han skulle ringe tilbake men det har han ikke gjort enda!!!

Hva skal jeg gjør????Alle forslag er velkommen!!

Snuppeluppa :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd diverse lokkemidler? Is, sjokolade, film, kos, kjeks, brus?

Huff, har ikke noen andre forslag jeg :(

God bedring til jenten din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det som er,lokket og lurt.Er det sånn at det er en dødelig sykdom??Svigermor ringte og var så redd for at hun ikke får i seg medisinen sin.(før i tiden så kunne man dø av Skarl.feber,da var jo ikke penselinen oppfunnet)Og det roet jo ikke akkurat meg det da...

Sukk.....

Hater at hun er syk!!

Snuppeluppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at det er medisin og ikke vis at dere er hysteriske.Lat som om det ikke er big deal for dere.

Men at det er henne det går utover.

Forklar henne at det er farlig hvis hun ikke tar den,etterpå forlater dere rommet mens hun sitter alene igjen.

Se hva som skjer.Da får hun tid til å tenke.

God luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke antibiotika i flytende form til barn da, sånn rosa med tutti frutti smak som jeg fikk da jeg var liten? Den var ikkeno problem ivertfall.

I siste instans er det vel tvang, men da blir det ikke akkurat lettere neste gang medisin skal tas..

Jeg har tro på fasthet. Ikke hysteri og vær så snill, men "denne må du ta, den smaker kanskje litt vondt, men nå må du være dyktig og ta medisinen din. Alle som er syke må spise medisin, det må mamma og pappa også"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri prøvd å tvinge i barn medisin - men dyr. Det er noe med at noen ganger bare må de, og vet ikke sitt eget beste.

Hvis det er flytende, dra det inn i en pipette, åpne munnen hennes og sprøyt det inn. Ferdig.

Grusomt - men effektivt.

Huske med kattene mine så tok jeg tak rett bak kjeven - i skjøten liksom - og klemte til så de måtte åpen munnen. Det tror jeg ikke er så lurt med barn - men som sagt - må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ungene mine var små og måtte "tvangsfores" med medisin (nå er de store nok til å forstå at det faktisk må til en gang i blant - og tar den) brukte jeg dette knepet som Tusenfryd forteller om.

Det var faktisk en lege som tipset meg om dette. Kjøp oralsprøyte på apoteket, sug opp medisinen i sprøyta, og sprøyt den inn på siden av kjeven - altså på utsiden av tennene - og så langt bak i svelget som mulig. Dermed kjenner barnet minimalt av smaken dersom medisinen ikke smaker så godt. Gjør dette kjapt og greit, så bør det ikke være så ille!

Nå bruker jeg dette knepet stort sett bare på katten, og det fungerer utmerket! :ler:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...