Gå til innhold

Kjennetegn på at jenta er interisert

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt20
Skrevet

hei jenter og kvinner der ute!

Håper dere vil hjelpe en litt uerfaren gutt på 20 år her!

Dette er kasnkje litt fjortiss nivå, men jeg spør fordiom til dere hun-kjønn der ute..

Jeg flørter/ prøver å finne ut hvordan ståa er hos ei jente jeg liker fortida. Siden vi ikke bor samme sted går det mye i SMS og MSN.

Har dere jenter noen tips og "kjennetegn" så jeg kanskje kan vite om hun er interisert i noe mer en "bare venner"? F. eks i måten hun svarer/spør på SMS og MSN chatting?

Hvordan gjør dere det på disse mediumene om der chatter/tekseter med en gutt dere er interisert i?

Setter pris på alt av svar!

Gutt20

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner er forskjellige kjære deg. Det finnes ingen magisk fasit man kan gi deg slik at du forstår denne jenta. Gjør det enkelt: Fortelle henne at du liker henne, og foreslå at dere skal ta en kaffe el.

Skrevet

Vær ærlig, direkte og real. Gjør som Gjest sier, be henne ut. Og sier hun nei, er ikke det det verste som kan skje. :)

Jo tidligere dere skjønner at det ikke er en kode å knekke, jo bedre! Alle er forskjellige. Lykke til :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet
be henne ut. Og sier hun nei, er ikke det det verste som kan skje. :)

Du har rett det verste er in hun sier Ja

Skrevet

jeg kan desverre ikke hjelpe med hvordan jenter er interesserte på msn, det er ikke så lett å vite. Men om du møter henne er det et tips å se på om hun tar mye på håret, halsen og leppene sine (gjelder sikkert ikke alle..). Jeg lærte også et triks fra en 20 årig gutt igår. Han pleier å ta på jenter, legge hendene på skuldrene eller på ryggen, på en vennskapelig måte - for å sjekke hvordan responsen er.

Lykke til..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg håper du skriver bedre på msn og sms?

Gjest fri fugl
Skrevet

Dette er kasnkje litt fjortiss nivå, men jeg spør fordiom til dere hun-kjønn der ute..

Jeg flørter/ prøver å finne ut hvordan ståa er hos ei jente jeg liker fortida. Siden vi ikke bor samme sted går det mye i SMS og MSN.

Har dere jenter noen tips og "kjennetegn" så jeg kanskje kan vite om hun er interisert i noe mer en "bare venner"? F. eks i måten hun svarer/spør på SMS og MSN chatting?

Hvordan gjør dere det på disse mediumene om der chatter/tekseter med en gutt dere er interisert i?

Gutt20

Det viktigste å være klar over er at mens gutter bruker ca 3 sekunder på å finne ut om de er interessert (vurderer kun utseende, eller noen sånt), så bruker jenter mye mer tid, siden utseende kun er en brøkdel av det som skal vurderes. Du finner ikke ut om en jente er interessert før du har gitt ganske mye av deg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden dere kommuniserer mest skriftlig, ville jeg jobbet litt med språket. Unngå å skrive ting som "interisert" eller "fordiom". Språk har faktisk mye å si for hvordan man oppfattes. Spesielt dersom man ikke ønsker å fremstå som en "fjortiss" :)

Skrevet
Siden dere kommuniserer mest skriftlig, ville jeg jobbet litt med språket. Unngå å skrive ting som "interisert" eller "fordiom". Språk har faktisk mye å si for hvordan man oppfattes. Spesielt dersom man ikke ønsker å fremstå som en "fjortiss" :)

Signerer.

Om man sms-flørter har språket ekstremt mye å si for min del, og skrivefeil som disse hadde nok fått med til å trekke meg unna.

Skrevet (endret)

Det er da ikke noe gale i å skrive "fordiom". Jeg kan gjøre det. Mye er pga jeg har dysleksi. Jeg snakker også feil. Enkelte ganger skulle man tro at jeg ikke sto i norsken på skolen, hehe :oP

Jeg hører støtt og stadig at jeg er såå skjønn, når jeg skiver og snakker sånne feil.

Er liksom ikke sånn "Eeh. Jeg kan da ikke like han/hun fordi han/hun ikke skriver perfekt.. Æsj!!!!"

Jeg skriver slik jeg skriver, og jeg kan med glede skrive feks fordiom og pitsa, og IKKE være fjortiss! ;)

Endret av Lillros
Gjest gladlaks
Skrevet

Gutt20

Når det har vært en jeg har vært interessert i, har jeg gjerne sendt sms med han hver dag, og snakket sammen med han i mange timer på msn.

Er det noen du kjenner fra før eller ha du møtt henne på byen? Tar hun like mye initiativ til kontakt som deg?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er da ikke noe gale i å skrive "fordiom".

Hvis man ser bort fra at det ikke er noe som heter det ;)

Jeg har strengt tatt aldri hørt andre enn svært unge jenter si "fordiom"... og jeg ville stusset om det kom fra en gutt på 20 :)

Gjest gladlaks
Skrevet

Det har vel ikke noe å si hvordan noen skriver vel? Nå måtte jeg faktisk le litt... Så hvis dere møter en skikkelig bra fyr så blir han dumpa dersom han har et par skrivefeil?

Gjest Gjest
Skrevet
Det har vel ikke noe å si hvordan noen skriver vel? Nå måtte jeg faktisk le litt... Så hvis dere møter en skikkelig bra fyr så blir han dumpa dersom han har et par skrivefeil?

Språk har ikke bare med skrivefeil å gjøre. Måten man uttrykker seg på (skriftlig eller muntlig) sier ofte mye om personens modenhet. Dersom en mann hadde startet setningen med "atte jeg lissom bare", så må jeg innrømme at tvilen hadde satt inn øyeblikkelig :)

Skrevet

Hvis jeg snakker med noen på msn som pøser med på lizzom, koz og klemz kombinert med grusomme smileys for annenhver bokstav, så mister jeg interessen ja. Men dette ble off topic....

Til TS: Spør om hun vil være med på konsert, eller ta en utepils, eller noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du er bekymret for at skrivefeil skal felle deg, ville jeg vært åpen om at jeg hadde dysleksi. Dømmer hun deg for det, er hun ikke noe å spare på uansett.

Dersom du føler at hun gjør en innsats for å holde samtalen i gang på MSN er det lovende. Når det er sagt tror jeg kanskje du må møte henne ansikt til ansikt for å finne ut om hun virkelig er interessert. MSN can only "go so far". Verbal kommunikasjon er bare en liten del av det. Kroppspråk og øyenkontakt osv. er viktig. Prøv å avtal et møte, og vær deg selv der så ser du raskt hvordan ståa er.

Hilsen kar med noen flere år på markedet ;)

Skrevet

For meg har hvordan man ordlegger seg muntlig og skriftlig veldig mye og si. Språket kan gjenspeile et menneske ganske godt, og jeg må ærlig innrømme at stadige skrivefeil vil sette personen i et negativt lys i mine øyne.

Man nå har man jo ulike preferanser. For meg er det en nødvendighet at han jeg skal være i et forhold med kan ordlegge seg korrekt og godt.

Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Gjest Gutt20
Skrevet

Takker for alle henvendelser!

Føler at jeg har fått en hel del tips og tilbakemeldinger her!

Heretter blir det å brette opp ermene og stå på videre!

God natt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...