Gå til innhold

Gjestelisten

Gjest Kommende brud

Fremhevede innlegg

Gjest Kommende brud
Skrevet

Har funnet ut at jeg ikkje har så veldig mange venner. Jeg har liksom 1 venninne som er selvskreven gjest i bryllupet ( siden hun har vært min bestevenninne i over 9 år og skal være forloveren min)

Men så har jeg en del barndomsvenninner som jeg har delvis og lite kontakt med. Er det vanlig å invitere disse venninne? Jeg ser dem nesten aldri og snakker sjeldent med dem. Og vi bor 5-15 min fra hverandre:O

Håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har funnet ut at jeg ikkje har så veldig mange venner. Jeg har liksom 1 venninne som er selvskreven gjest i bryllupet ( siden hun har vært min bestevenninne i over 9 år og skal være forloveren min)

Men så har jeg en del barndomsvenninner som jeg har delvis og lite kontakt med. Er det vanlig å invitere disse venninne? Jeg ser dem nesten aldri og snakker sjeldent med dem. Og vi bor 5-15 min fra hverandre:O

Håper på svar

Tja, det kommer vel an på hvorfor dere ikke treffes noe særlig. Jeg har en del veninner jeg sjelden treffer, rett og slett fordi vi er opptatte med familie og jobb. Men når vi endelig har tid til hverandre har vi det veldig hyggelig. Jeg skal gifte meg i sommer, men gidder ikke å invitere de jeg såvidt hilser på hvis jeg treffer dem... venninner jeg fløy sammen med for 5-10 år siden er ikke invitert, med andre ord.

Gjest kommende brud
Skrevet

Grunnen til at vi ikkje har noe særlig kontakt er fordi jeg har fått meg unge og samboer. Alle utenom 1 fra den gamle vennegjengen min er singel. De har helt andre interesser en meg. De er ute å drikke nesten hver helg, ligger rundt, e vedig opptatt av gutter å sminke ( jaffal det jeg har fått med meg)

De har rett og slett ikkje tid/ gidden til å inkludere meg når de skal finne på noe. Er allti jeg som må ta kontakt osv osv

Gjest Gjest
Skrevet

Å invitere folk man har lite eller ingen kontakt med syens jeg er helt rart, men tror det er flere her som har gjort det. Hvis man da i tillegg må ta betalt for gjestenes drinker fordi man har invitert forannevnte som gjester (og utgiftene da øker), så blir det überpatetisk.

Skrevet (endret)

Jeg har det som deg, fælt få venninner.Det er liksom forloveren min. Jeg har ikke bedt gamle venner og de jeg en sjelen gang prater med. Tror det ville bare føles rart.

Det normale er at man ber kun nære venner :jepp: ( er jo ikke gratis heller ;) )

Endret av poff
Skrevet

Jeg ville ikke ha invitert dem, ut i fra måten du beskriver vennskapet deres på. Jeg vil bare ha folk jeg er ordentlig glad i og som betyr mye for meg i bryllupet. Jeg kommer til å invitere 4 venninner. En er forlover og bestevenninne fra barndommen, de tre andre kjenner jeg fra videregående, vi er gode venner men med forskjellige liv, men alle prøver å sette av tid innimellom, og da storkoser vi oss. Ellers blir det skravling på telefon.

Ikke tenk på at det "bare" kommer en venninne fra din side - desto mer tid til å prate med henne som virkelig betyr noe for deg på den store dagen! Du kan kanskje nevne det for brudgommen om du syns det blir dumt med mange flere fra hans side, så kan dere be bare de aller nærmeste, hvis han syns om det, selvsagt.

Lykke til! *oppmuntrende klem*

Skrevet

Jeg har også hatt tanken om at det kanskje er litt tragisk å be så få venner :sjenert: Men men, jeg inviterer jo 30 andre som er glade i meg så jeg håper det skal gå bra med en liten håndfull av venner :)

Skrevet

Det viktigste er ikke å ha en haug med "dårlige" venninner. Da er det mye bedre med 1 skikkelig bestis, som alltid er der for deg:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...