Polly Ester Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Jeg får ikke til å koble til internett på Ubuntu som jeg lastet ned i går. Det trådløse nettverket blir ikke funnet. Jeg er en kløne på å søke også, så jeg finner ikke relevant info om dette. Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg gjør dette, eller finne en tutorial på det? Jeg har trådløs ruter fra NextGenTel om det har noe å si. Har ikke nettverkskort til kabel på pc'n.
Gjest En annen mann Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg får ikke til å koble til internett på Ubuntu som jeg lastet ned i går. Det trådløse nettverket blir ikke funnet. Jeg er en kløne på å søke også, så jeg finner ikke relevant info om dette. Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg gjør dette, eller finne en tutorial på det? Jeg har trådløs ruter fra NextGenTel om det har noe å si. Har ikke nettverkskort til kabel på pc'n. Kan tenkes at du har vært litt uheldig og at det trådløse kortet ditt ikke ble funnet. Ubuntu har noen greie "community documents" som er skrevet av Ubuntu entusiaster og går litt mer i dybden enn den offisielle dokumentasjonen. For nettverk finner du den her Ubuntu Networking Åpne denne og ta en titt på seksjonen som omhanlder Local Area Network (wireless inkludert)
Polly Ester Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk. Skal se om jeg skjønner noe av det... Jeg liker det jeg har sett av Ubuntu foreløbig, men jeg skjønner ikke så mye av det enda.
Ninen Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Nå har jeg ikke kikket så nøye på linken du fikk av gjesten som svarte, men om du sitter på en ubuntu uten nett, så finner du en troubleshoot her: System -> Help and Support -> (Under Common Questions) Connecting to the Internet -> (Kolonnen til høyre) Wireless Networking -> Troubleshooting Ellers er jo google ofte en venn i nøden, hvis du har noen konkret feilmelding eller slikt å søke på. Håper du finner ut av det. Lykke til!
Polly Ester Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2008 Det var ingen feilmeldinger, så jeg fikk ikke søkt på noe... Men, nå fikk jeg det til - fikk plugget i en kabel og da gikk det som bare det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå