Gjest Tromsø Pia Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Hei. Jeg lurer på om det er noen som har smakt denne kombinasjonen? Har bestilt bryllupskake som består av sjokoladebunn, bringebærfyll, sjokolademoussefyll, og marsipanlokk. Er det noen som har smakt noe lignende?? Er litt redd for at det skal bli kvalmende med både sjokolade og marsipan.. :/
Gjest Eurydike Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Hei. Jeg lurer på om det er noen som har smakt denne kombinasjonen? Har bestilt bryllupskake som består av sjokoladebunn, bringebærfyll, sjokolademoussefyll, og marsipanlokk. Er det noen som har smakt noe lignende?? Er litt redd for at det skal bli kvalmende med både sjokolade og marsipan.. :/ Jeg spiste forleden marsipankake med fyll av sjokolademousse og bringebærkrem. Det var temmelig mektig (og i tillegg et velvoksent stykke), men absolutt veldig godt! Hvis du tror det blir for voldsomt kunne du kanskje få byttet sjokoladebunnen med en tynn nøttebunn? Det tror jeg ville blitt nydelig.
Gjest nextlife Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Hei. Jeg lurer på om det er noen som har smakt denne kombinasjonen? Har bestilt bryllupskake som består av sjokoladebunn, bringebærfyll, sjokolademoussefyll, og marsipanlokk. Er det noen som har smakt noe lignende?? Er litt redd for at det skal bli kvalmende med både sjokolade og marsipan.. :/ Jeg lagde bryllupskake med de nevnte ingrediensene, og det smakte fortreffelig. ( og ja, jeg hadde dynk ; en dessertvin med bringebær fra The Berry Farm).
Gjest Tromsø Pia Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Takk før svar..Blei litt roligere nu! Vaj o kjemperedd før å ha bestilt ei bryllupskake som bare va fin å se på,men som ingen ville spise!
Kanutten Skrevet 8. juli 2008 #7 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Den mest populære bryllupskaka jeg lager er sjokoladekake med marsipantrekk på. Den blir absolutt ikke for søt, men jeg bruker trøffelkrem i, og kaka er ei "tung" kake med masse whiskey inni. Kjempegod. Så kombinasjonen sjokolade og marsipan går iallefall veldig bra. Jeg dynker forøvrig veldig sjeldent kakene mine. Endret 8. juli 2008 av Maye
Kvist Skrevet 9. juli 2008 #8 Skrevet 9. juli 2008 Den mest populære bryllupskaka jeg lager er sjokoladekake med marsipantrekk på. Den blir absolutt ikke for søt, men jeg bruker trøffelkrem i, og kaka er ei "tung" kake med masse whiskey inni. Kjempegod. Så kombinasjonen sjokolade og marsipan går iallefall veldig bra. Jeg dynker forøvrig veldig sjeldent kakene mine. Åhh, tung sjokoladekake med whiskey og trøffelkrem Oppskrift?
Pia Sava Skrevet 9. juli 2008 #9 Skrevet 9. juli 2008 ...Og over marsipanlokket er det noen som bruker (smeltet) sjokolade-trekk...
Kanutten Skrevet 10. juli 2008 #10 Skrevet 10. juli 2008 Åhh, tung sjokoladekake med whiskey og trøffelkrem Oppskrift? Beklager, den kaka får jeg ikke lov til å gi bort oppskrift på. Da denne er en hemmelighet.
DDuck Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har også tenkt på noe sånt til bryllupskake
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2008 #12 Skrevet 10. juli 2008 Så bra at jeg så denne tråden, for jeg hadde tenkt å spørre om det samme! Hurra for KG og alle de snille menneskene her, blir så glad at jeg gir dere en
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2008 #13 Skrevet 12. juli 2008 For noen år siden var jeg i et selskap hvor det ble servert sjokoladekake med sjokolademarsipanlokk, men jeg har aldri sett det siden. Noen som vet hvor man kan få tak i det? Må man bestille kake hos baker eller finnes slik sjokolademarsipan noe annet sted?
Kanutten Skrevet 12. juli 2008 #14 Skrevet 12. juli 2008 For noen år siden var jeg i et selskap hvor det ble servert sjokoladekake med sjokolademarsipanlokk, men jeg har aldri sett det siden. Noen som vet hvor man kan få tak i det? Må man bestille kake hos baker eller finnes slik sjokolademarsipan noe annet sted? Hei Bare lurte på om det lokket smakte marsipan, eller om det var ett lokk som oppførte seg som marsipan,men smakte sjokolade, om du skjønner hva jeg mener. Har aldri hørt at leverandøren til bakeren har sjokolademarsipanlokk iallefall. Maye
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #15 Skrevet 13. juli 2008 Jeg mener å huske at det smakte som sjokolade, men oppførte seg som marsipan. Har du noen idé om hva det kan være?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2008 #16 Skrevet 13. juli 2008 Hei. Jeg lurer på om det er noen som har smakt denne kombinasjonen? Har bestilt bryllupskake som består av sjokoladebunn, bringebærfyll, sjokolademoussefyll, og marsipanlokk. Er det noen som har smakt noe lignende?? Er litt redd for at det skal bli kvalmende med både sjokolade og marsipan.. :/ Måtte bare si at dette hørtes ufattelig godt ut!! Mektig ja, men det er jo tross alt en bryllupskake og kombiansjonen hørtes kjempegod ut
Gjest *Mim* Skrevet 13. juli 2008 #17 Skrevet 13. juli 2008 Har du plass til en kaffegjest ekstra, TromsøPia?
Kanutten Skrevet 13. juli 2008 #18 Skrevet 13. juli 2008 Jeg mener å huske at det smakte som sjokolade, men oppførte seg som marsipan. Har du noen idé om hva det kan være? Det var det jeg tenkte meg ja. Det er nok en sjokoladepasta du har smakt da. Den er laget av sjokolade og glukose eller sirup. Fordelen med denne er at man kan kjevle det ut og få ett helt glatt lokk, og samtidig kan man lage blomster o.l som man gjør med marsipan.
Gjest Huldali Skrevet 14. juli 2008 #19 Skrevet 14. juli 2008 Hadde jeg kommet i et brylupp og fått slik kake hadde jeg blitt kjempeglad!! Den høres bare helt utrolig delig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå