Gå til innhold

Hva er det aller aller beste du vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, vet det er mye å velge mellom men min favorittlisten blir omtrent slik:

Middag: Mormors elgstek med en helt utrolig rømme/fløtesaus

Dessert: Oreokake eller en skikkelig god sjokoladamousse

Godteri: Sjokolade, aller helst Lindt-sjokolade

Drikke: Vann og Rødvin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lov å bare komme med drikke foreløpig? I såfall: Min favorittdrikk er uten tvil champagne. :)

Jeg skal tenke litt på matretter også. :lur:

Gjest hyggelig
Skrevet

Pizza i alle former og varianter. Blir aldri lei!

På snopfronten er det sjokolade som topper lista. Lindt er fantastisk, men gode, gamle freia er hakk i hæl- om ikke likestilt. Men så er jeg ikke kresen heller, da..;)

Milkshake og musserende rosevin må være den beste drikken.

Skrevet

Av alkoholfrie drikker er jeg forresten veldig glad i nypresset appelsinjuice, samt eplejuice. Sistnevnte bør fortrinnsvis være fra Balholm, eller Tines Eplejuice frå Hardanger.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Otard xo Gold og Chablis vin. Bare synd det er så dyrt!

Gjest Gjest_tea_*
Skrevet

Det blir som regel det man ikke skal ha så mye av... :fnise:

Middag: Egentlig mye av mammas mat, men for å velge en ting: Mammas kylling lasagne

Dessert: Om sommeren: Jordbær og vaniljeis Ellers: En eller annen fruktsorbet

Godteri: Kan potetgull regnes som godteri? :popcorn: Hvis ikke; enig om Lindt-sjokolade.

Drikke: Jordbærmilkshake (evt. for å være sunnere tropisk smoothie)

Skrevet

Jeg kunne levd resten av livet mitt på mango, avocado, jordbær og vann :)

Gjest gladlaks
Skrevet

Middag: Marinert laks, bønner stekt i smør og hvitløk, ovnsstekte poteter og hollandais saus

Dessert: Italiensk is med hasselnøttsmak

Godteri: Nougat sjokolade

Drikke: cappuchino (med sjokolade ved siden av)

Skrevet

Hmm..

Mat: tja, jeg er gla i så mye egentlig. Jeg må tenke litt mer over det :)

Dessert: Ostekake med jordbær... jeg er en kakemons, men liker ikke sjokolade faktisk.

Drikke: hvitvin, iste og ferskpresset juice (omtrent hvilken som helst)

Gjest Gjest
Skrevet

Middag: Meksikansk mat.

Dessert: Frukt.

Godteri: Daim eller ostepop.

Drikke: Rødvin.

Skrevet

Sushi for alle penga! En mer guddommelig rett kan jeg ikke forestille meg!

Skrevet
Sushi for alle penga! En mer guddommelig rett kan jeg ikke forestille meg!

JAAA. Det tror jeg kan faktisk være enig med. Det finnes da andre gode ting og, men ingenting er like godt. Men har nesten glemt smaken, lenge siden jeg har spist noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nesten umulig å svare på, lystene varierer jo veldig både med årstid og hvor lenge det er siden sist jeg spiste noe, men sushi er høyt oppe på lista og noe jeg gjerne får cravings for.

Skikkelig mørt kjøtt, f eks indrefilet av kalv eller vilt, med godt tilbehør, er også noe jeg nyter voldsomt.

Skal jeg nevne enkeltingredienser ville jeg levd et fattigere liv uten kikerter og neper :ler:

Tørr champagne (eller musserende fra andre områder) er også stas.

Gjest pusla, ikke innlogget
Skrevet

Oj, vanskelig å velge her, jeg er en skikkelig mat- og godtemoms.

Av middag må det bli fårikål, men her kommer sushi rett bak.

Desserter og kaker kan jeg fint leve uten, men den ene ostekaka jeg lager er veldig god.

Av godis må det bli mørk sjokolade (Freia, men Lindt er selvfølgelig heller ikke å forakte). Nå i det siste har jeg dessuten hatt fullstendig dilla på chilinøtter.

Favorittdrikke med alkohol er Martini Asti, uten alkohol må bli kaffe latte.

Skrevet

Det beste jeg får av middagsmat er fancy restaurantmat, av typen der man velger femretters med vin og får fem små, spennende retter med annerledes mat, nye kombinasjoner og perfekt balanse mellom varmt/kaldt, søtt/bittert/surt/salt. Liker aller best å få vinglasset før jeg får maten, så jeg kan smake på vinen først alene og så sammen med mat og kjenne hvordan inntrykket varierer.

Hvis noen har vært på "Den lille fede" i København så vet de hva jeg mener :)

Ellers så er jeg veldig glad i fyldige gryter med godt kjøtt, rotgrønnsaker, rødvin og krydder, gjerne spist en sen høstkveld.

Av kaker er jeg altetende, men ostekake laget med skikkelig frukt og ikke freiagele og brownies (Arkanas :) ) er vel aller best.

Drikke: Valpolicella, Chianti, Amarone eller en frisk og kjølig rosé. Smoothies uten melkeprodukter. Og skikkelig god espresso, dårlig espresso derimot er jo helt fryktelig.

Skrevet

Middag: Min egen hjemmelaga vegetarlasagne eller aloo gobi.

Dessert: Ostekake med jordbær, fersk ananas, kiwi, pasjonsfrukt og granateple.

Godteri: Smash og ostepop

Drikke: Farris, øl, rødvin, og cognac. Og en god chablis. Klarer ikke bare velge én her. Alt til sin tid..

Skrevet
Middag: Min egen hjemmelaga vegetarlasagne eller aloo gobi.

Dessert: Ostekake med jordbær, fersk ananas, kiwi, pasjonsfrukt og granateple.

Godteri: Smash og ostepop

Drikke: Farris, øl, rødvin, og cognac. Og en god chablis. Klarer ikke bare velge én her. Alt til sin tid..

Kan du ikke bare ha chablis til aperitiff, og først øl, deretter rødvin til lasagnen og cognac til ostekaken? Og farris gjennom hele måltidet. :tommelsmil:

Gjest GinaTricot
Skrevet

Til middag mådet bli italiensk pizza men tynn sprø bunn og mozarellaost .. :spise:

Dessert er definitivt italiensk is!

Godteri og søtsaker.. mmmm her er det MYE :sjenert: freia melkesjokolade, smash og pops :D

Drikke: vann og cider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...