Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Ut fra det lille jeg har lest her må jeg dra en liten konklusjon. Hvis en mann føler seg diskriminert og at det han gjør ikke blir satt pris på, ja da er han en sytepave. Hvis en kvinne gjør det samme kjemper hun for likestilling. Likestilling er en vits, Likeverdi er det man burde strebe etter. Det her er vel ikke et spørsmål i en skikkelig forstand, men mer en observasjon av likestilling på aveie. Jeg er fullstendig klar over at dette er en generalisering, og ikke passer på alle, men er det synspunkt som er mest dominerende.
Transmogrifier Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Det har du helt rett i. Jeg syns ikke du som mann bør ta deg nær av dette, det sier egentlig alt om hvordan damer ser på seg selv. De syter og klager så mye at de må legitimere det som kvinnekamp. Dessuten er de verste feministene som de verste miljøvernerene og dyreforkjemperene, spik spenna gærne/ psykotiske tendenser.
Gjest En annen mann Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Jeg kan være tilbøyelig til å være enig i dette. I diverse diskusjoner har det vært noen debattanter som ikke innser at likestilling bør gå begge veier, men jeg tror dette i bunn og grunn er en konsekvens av manglende forståelse for "mannssaker". På den annen side er det jo også flere her som for så vidt er enige i at menn også behøver likestilling på enkelte områder. Generelt mener jeg videre at uheldige reaksjoner desverre må forventes, på samme måte som da kvinnesaker kom på dagsordenen for flere tiår siden. Mannssaker er fortsatt noe relativt nytt i samfunnet generelt.
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg lurer på om TS er den samme TS som i de 2 andre trådene om hvor "forferdelig urettferdig" verden er for menn. Virker nesten som om det, hadde vært kjekt om IP adressene kunne vært sjekket. Men de er ihvertfall morro å lese.
Gjest TS Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Jeg lurer på om TS er den samme TS som i de 2 andre trådene om hvor "forferdelig urettferdig" verden er for menn. Virker nesten som om det, hadde vært kjekt om IP adressene kunne vært sjekket. Men de er ihvertfall morro å lese. Medlem av det "dominerende" paradigmet om menn som syter og kvinner som har rett, hehe
Beast Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Jeg (som kvinne) er faktisk tilbøyelig til å si meg enig. Det er veldig lett å ta på seg rollen som det undertrykte offeret, men langt vanskeligere å faktisk gjøre noe med saken. På den annen side synes jeg begge kjønnene er like flinke til å syte, men det er jo ikke rettferdig at kvinnen skal hylles for det mens mannen får en skjennepreken. Akkurat som at det er like urettferdig at menn kan nyte sex og ha mange partnere uten at folk reagerer så mye på det, mens kvinner blir med en gang omtalt som løsaktige luddere dersom de har gjort det samme. Likestilling må gå begge veier.
Gjest Bond Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har alltid rett Jeg er da ikke sikker om det er fordi jeg er ei dame, men rett har jeg uansett.
Jalp Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Når kvinner (dette er tråden for generaliseringer) skjønner at menn har rett, sier de at mennene sutrer. Å sutre er lite forenlig med mannsrollen, og det skjønner kvinner. Ingen menn ønsker å bli framstilt som sutrete, og derfor holder man kjeft. På den måten oppnår kvinner at menn skygger unna debatter som angår kjønnsdiskriminering som rammer menn. Men kvinner (husk dette er tråden for generaliseringer) lurer seg selv fordi menn flest nå har skjønt kvinners hersketeknikker i forbindelse med disse sakene. Så istedenfor å involvere kvinner (husk at jeg kan generalisere i denne tråden) i disse spørsmålene, finner vi egne løsninger. Og så gidder vi ikke lenger være så imøtekommende for kvinners krav når de kommer til oss med sine likestillingsspørsmål.
Gjest dalieo Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Har også merket slike tendenser, men som du sier, det er en generalisering. De fleste kvinner er nok ikke som det du beskriver, men de som er det roper høyest, hvis du forstår hva jeg mener. Det går i flere "nyanser" også. Så for eksempel i en tråd her om en dame som hadde vært utro, kommet hjem og kysset samboeren sin (som hun elsket) med elskerens sæd i munnen - og hun fikk ikke dårlig samvittighet. Hun fikk svar som "You go girl!!", dette fortjente hun siden de hadde dårlig sexliv fra før. Hvis en mann hadde gjort dette ville han blitt årets drittsekk, men når det er en kvinne så kjemper hun for det hun fortjener.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Så for eksempel i en tråd her om en dame som hadde vært utro, kommet hjem og kysset samboeren sin (som hun elsket) med elskerens sæd i munnen - og hun fikk ikke dårlig samvittighet. Hun fikk svar som "You go girl!!", dette fortjente hun siden de hadde dårlig sexliv fra før. Hvis en mann hadde gjort dette ville han blitt årets drittsekk, men når det er en kvinne så kjemper hun for det hun fortjener. Jeg ler så jeg griner her. Ett av de innleggene var mine. Det andre var garantert også fra en mann. Dere er så ufattelig lettlurte.
Gjest dalieo Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Jeg ler så jeg griner her. Ett av de innleggene var mine. Det andre var garantert også fra en mann. Dere er så ufattelig lettlurte. Du har mye å gjøre, ser jeg?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 All forskning tilsier at menn som sutrer over likestilling og feminisme (det typiske mantraet er "likestillingen har gått for langt") ikke ønsker reell likestilling og dyrker i sitt mindre intelligente sinn misonyni og det som verre er. Så snart en kvinne viser seg mer intelligen enn ham (hvilket skjer i 9 av 10 tilfeller, selvsagt) er han på pletten med kommentarer om psykotiske feminister og det han tror er det kvinnelige skjellsordet über alles: RØDSTRØMPE. Tusle deg tilbake til fantasiverdenen din du, lille pjokken.
Gjest En annen mann Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 All forskning tilsier at menn som sutrer over likestilling og feminisme (det typiske mantraet er "likestillingen har gått for langt") ikke ønsker reell likestilling og dyrker i sitt mindre intelligente sinn misonyni og det som verre er. Så snart en kvinne viser seg mer intelligen enn ham (hvilket skjer i 9 av 10 tilfeller, selvsagt) er han på pletten med kommentarer om psykotiske feminister og det han tror er det kvinnelige skjellsordet über alles: RØDSTRØMPE. Tusle deg tilbake til fantasiverdenen din du, lille pjokken. Så hvilken forskning er dette? Nei, menn ønsker ikke likestilling på bekostning av kvinners likestilling. Menn ønsker seg derimot å bli tatt på alvor i de saker det tydelig eksisterer struktruell ubalense mellom menns og kvinners rettigheter, som for eksempel tilgangen til egne barn etter samlivsbrudd og rettigheter i forhold til og pappapermisjon. I tillegg ønsker menn flest å ikke bli ensidig stigmatisert negativt, som potensielle overgripere og befruktningsmaskiner. Ditt eget patetiske innlegg signaliserer at det i høyeste grad før likestillingen før menn er der den bør være, men nå er jo heldigvis mannsforskerne på vei inn i debatten. og det mannlige bidrag i "samfunnet generalt" er høyere nå enn for f. eks ti år siden. Videre syntes jeg ikke det er det minste rart om du har fått omtalen "rødstrømpe" på bakgrunn av det jeg leser av ditt innlegg. Er man såpass aggresiv og generelt nedlatende in sin "argumentasjon" som innlegget her, er det ikke rart man får skyttergravskrangling fremfor konstruktiv debatt. Det viser stort sett mannsforakt hele veien og du er slett ikke bedre enn de menn som skriver tilsvarende innlegg om kvinner med dette.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 Så hvilken forskning er dette? Nei, menn ønsker ikke likestilling på bekostning av kvinners likestilling. Menn ønsker seg derimot å bli tatt på alvor i de saker det tydelig eksisterer struktruell ubalense mellom menns og kvinners rettigheter, som for eksempel tilgangen til egne barn etter samlivsbrudd og rettigheter i forhold til og pappapermisjon. I tillegg ønsker menn flest å ikke bli ensidig stigmatisert negativt, som potensielle overgripere og befruktningsmaskiner. Ditt eget patetiske innlegg signaliserer at det i høyeste grad før likestillingen før menn er der den bør være, men nå er jo heldigvis mannsforskerne på vei inn i debatten. og det mannlige bidrag i "samfunnet generalt" er høyere nå enn for f. eks ti år siden. Videre syntes jeg ikke det er det minste rart om du har fått omtalen "rødstrømpe" på bakgrunn av det jeg leser av ditt innlegg. Er man såpass aggresiv og generelt nedlatende in sin "argumentasjon" som innlegget her, er det ikke rart man får skyttergravskrangling fremfor konstruktiv debatt. Det viser stort sett mannsforakt hele veien og du er slett ikke bedre enn de menn som skriver tilsvarende innlegg om kvinner med dette. Er enig, når menn nå har gitt kvinner tilgang til flere områder, er det rett og rimelig at de kjemper for våre rettigheter. Som f.eks rett til eget barn. Hvorfor er norske kvinner bare med på å ta å ta å ta, men ikke gi! Nå snakker vi her om rettigheter til eget barn, permisjon osv, men vi får ikke det engang. Kvonner her i landet får rettigheter til og med kvotering, og hva får menn? Derfor syntes jeg rødstrømpa her oppe burde holde kjeft og gå tilbake til OTTAR m dildoen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå