Gjest Vega Skrevet 24. mai 2003 #21 Del Skrevet 24. mai 2003 En annen ting er at musklene blir større - og de er med på å øke forbrenningen - dvs. at du forbrenner mer, desto mer du trener, ikke bare pga. treningen men også fordi musklene forbrenner kalorier. Tre måltider høres lite ut - gå over til fem. Eks. Frokost: 1 skive brød 80 kcal, smøreost 20 kcal, et kokt egg 80 kcal, 1 glass skummet melk 50 kcal = 230 kcal Lunsj: 2 knekkebrød 80, gulost 140, 1 gl appelsinjuice 60 1 skive brød med makrell i tomat 160 = 440 kcal Middag 2 stekte karbonader 230, 2 potet 100, grønnsaker 60 = 390 kcal Kvelds 2 knekkebrød 80, leverpostei 40 = 120 kcal 1 eple 50 kcal 1 gulrot 20 kcal Vitamin og mineraltilskudd, tran. Tilsammen blir dette 1250 kcal. Altså vil du gå ned tre kilo i måneden med dette inntaket. Det kan være lurt å innta en stor lunsj, - det er energi du trenger utover dagen, og heller spise mindre middag. Kjøp deg en kaloriguide - så ser du at det er mye du kan spise som smaker godt og ikke er direkte fetende. (Denne over er bare en pekepinn, bytt ut kjøtt med fiskeprodukter - da er du på god vei.) Og bytt gjerne et måltid med f.eks en porsjon iskrem. Unn deg også noe godt par ganger i uka. Ett til to kilo i måneden er passe å gå ned, ikke stress - men kos deg. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 24. mai 2003 #22 Del Skrevet 24. mai 2003 Og er du ikke så innmari glad i frukt - så ta et stykke kald fiskepudding til mellommat - (seks fiskeboller inneholder 100kcal) - spis variert - sultfølelse kan komme av at du mangler noen næringstoffer. Derfor også - vitamin og mineraltilskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 24. mai 2003 #23 Del Skrevet 24. mai 2003 For at ikke forbrenningen skal synke - er det veldig effektivt å spise normalt en dag og ca. 1200 kcal neste dag osv. Normalt vil si ca. 2000 kcal per dag - avhengig av aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 26. mai 2003 #24 Del Skrevet 26. mai 2003 Burde ikke legge for mange kalorier utover på kvelden. Har lest et sted at etter 20:00 slutter du å forbrenne. Spiser sjelden etter det klokkeslettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 27. mai 2003 #25 Del Skrevet 27. mai 2003 men hva da med når du reiser til utlandet og klokken stilles 6 timer tilbake. Følger da forbrenningne den gamle eller den nye tidssonen? Eh, litt feil dette her. det er vel heller det at ikke så mange er i full fart og aktivitet etter kl 2000, derfor forbrenner man ikke så mye heller. Men det er nå helheten som teller, og ikke om man spiser på et tidpsunkt man ikke forbrenne noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 27. mai 2003 #26 Del Skrevet 27. mai 2003 Hvor mye man veier burde ikke har noe å si, selv om det selvfølgelig er deilig å se at man ikke veier for mye enn det man skal. Det er hvordan man føler seg som teller! Jeg har en venninne som la på seg 5 kg. etter at hun begynte å trene. Det er da mest sannsynlig musklene som har blitt større og veier, for hun ser bare bedre trent ut og ikke på noen måte større ut. Hun har heller ikke lagt om kostholdet sitt noe, så jeg ser ingen annen grunn til at det må være treningen som har gjort det..? Selv trener jeg tre ganger i uka...mest kondisjon, men også styrke. Målet mitt er ikke å gå ned, men jeg tar heller ingen skade av at jeg har gått ned et par kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. mai 2003 #27 Del Skrevet 27. mai 2003 Min erfaring er at dersom du trener regelmessig blir du mer fornøyd med kroppen din, uansett om du går ned i vekt eller ikke. En sterk og trent kropp føles uansett bedre enn en utrent kropp. Prøv å fokusere på at en kropp er mye mer enn bare en slank skikkelse. Du ser bedre ut når du er veltrent, selv om du skulle ha noen "bulker" her og der. Str 40 er da en ok størrelse? Veldig enig i det der! De første ukene man trener kondisjonstrening vil også blodmengden i korppen øke. I tillegg til at muskelmassen også øker gjør dette at mange opplever at vekta står stille de første ukene. Så bare stå på videre du, så skal du se at resultatene kommer!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina68 Skrevet 27. mai 2003 #28 Del Skrevet 27. mai 2003 Hvor mye må jeg trene og hvor ofte for å gå ned i vekt. Jeg sykkler, løper o.l. 3 ganger i uken i maks 20 minutter. Men da yter jeg maksimalt. Og det kan jeg love deg er effektivt - det synes raskt på kroppen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 27. mai 2003 #29 Del Skrevet 27. mai 2003 Vel, jeg har tatt opp trening igjen og har også 3 økter i uken: 30 minutter jogging 2 dager i uken og 45 minutter spinning den siste dagen. I tillegg tar jeg 100 sit-ups HVER DAG! Har holdt på med dette i 1 1/2 måned. Har ikke sett noen endringer enda :-( Men har tenkt å beholde mine nye gode vaner, så på sikt blir det sikkert bra. Satser på å være "bikini-klar" til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 28. mai 2003 #30 Del Skrevet 28. mai 2003 Skal for morro skyld prøve ut den kuren der jeg. Tror det vil funke for da holder man forbrenningen i sjakk.. Jeg spiser fortsatt for sjelden dessverre.. Når jeg trener så tar jeg i det jeg orker så svetten siler. Når jeg sykler og slikt ser jeg at andre har høyere styrke enn meg og tar i mer enn meg. Men det blåser jeg i for jeg tar i det jeg orker også selv om det er mindre og i mindre styrke. Det er passe for meg i nybegynnelses fasen nå. Trøster meg med at jeg kommer til å bli sterkere etterhvert Vil helst ned til 36 men 38 er ikke dårlig det heller. Jeg er jo ikke så stor da. SÅ...På mitt værste brukte jeg størrelse 42 i bukser.. Det var nederlag for meg. Men når jeg i ettertid så meg selv på bilder syns jeg ikke at jeg så noe stor ut likevel. Klart så vel at jeg hadde lagt på meg, men ikke at jeg var feit.. Rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 28. mai 2003 #31 Del Skrevet 28. mai 2003 Ligner på stine Buer du Mzfire... Du, ikke tenk på hvor mye belstning du har på sykkelen.. Mye bell er det samme som mye melkesyre og styrketreing... Er ikke du ute etter utholdenhetstrening ... La de andre trene unyttig, så kan du få riktig effekt av økta... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 28. mai 2003 #32 Del Skrevet 28. mai 2003 Lasse hvem er Stine Buer? Hehe noe viktig jeg ikke har fått med meg? Takk for oppmuntringe Lasse :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå