Gjest Gjest_anita_* Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Sikkert et dumt spørsmål, men sånn kjølebag som går på strøm, holder det seg kaldt uten at man da bruker kjøleelementer???
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. juli 2008 #3 Skrevet 1. juli 2008 Ja. Takk for svar . Da blir det kanskje innkjøp av en sånn.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Skulle til å lage en ny tråd om noe lignende, men fant denne og henger meg på. Lurer på om det er greit å koble den på bilbatteriet i bilen når jeg kjører på langtur. Er så redd for at batteriet blir tappet. Hvor mye strøm trenger egentlig en sånn kjølebagg? Det hadde jo vært helt supert å ha med en sånn, men er så redd for at batteriet på bilen skal bli flatt. Og så har jeg ei hytte uten strøm, hvor en sånn hadde vært helt supert. Må jo da ha et eget batteri som den kan gå på. Det må kanskje være et eget bilbatteri. Noen som vet om man kan koble den direkte på et bilbatteri? Må man ha noen overganger eller noe sånt, og hvor får man i så fall tak i det?
Gjest Habbo Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 hytte uten strøm burde du nok skaffe et agregat av et slag. finnes mange somå "hobby" agregater til et par tusenlapper. Et bilbatteri tapper seg fort dersom du ikke har noe til å drive det (dynamo). du kan på en måte si at når du kjører (på bensin) går hjulene rundt og gir strøm til dynamoen som igjen fyller opp batteriet. Det å ha en kjølebag i bilen koblet til mens du kjører er intet problem (dersom du ikke har et urgammelt batteri som du har hatt problemer med tidligere da).. bare husk å ha motoren i gang så slipper du å "drepe"/tappe batteriet.
Sola^ Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Ha i minnet at kjølebaggene holder ofte ikkje 4 grader (kjøleskapstemperatur) men gjerne sånn 20 grader under romtemperatur eller liknende. Altså ikkje alltid eit fullverdig kjøleskap. Har hatt ein slik ein og me syntes den fungerte mykje betre når me starta turen med kjøleelementer i baggen. Da fekk den ein "kickstart" på kjølinga. Ta å les på pakken til baggen så ser du kva den skal vere god for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå