Gå til innhold

MD formulations og andre fruktsyrer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sofia_*
Skrevet

Hei:) jeg lurer på å bruke md formulations en periode for å få vekk sorte prikker, kviser og røde merker etter kviser.

Men så lurer jeg på om jeg da må bruke dem 'for alltid' eller om jeg kan gå over til andre, mildere produkter etterpå, når jeg har fått det resultatet jeg ville ha? eller vil resultatet jeg fikk av MD da bare gå vekk, og sorte prikker komme tilbake? Blir huden avhengig av fruktsyren liksom? (jeg er klar over at hvis jeg går over til produkter med mineralolje og annet grums, så vil huden bli stygg, men jeg mener gå over til andre rene, naturlige, gode produkter)

En annen ting, er at jeg har prøvd MD formulations før, men jeg prøvde bare en uke før jeg slutta, fordi huden min ble sååå tørr og sår, jeg fikk sprekker i munnvikene bare jeg åpnet munnen! og etter jeg hadde rensa huden så måtte jeg pøse på med så mye fuktighetskrem siden jeg ble så tørr, og da så jo huden blank og jævlig ut. Men jeg måtte ha mye fuktighet siden jeg ble så uttørka.

Så jeg lurer kanskje på om, siden jeg ble så tørr forrige gang da jeg kjøpte kitet for ungdomshud(som forresten hudpleieren anbefalte meg), om jeg skulle velge f.eks rensen for sensitiv hud denne gang? Eller kanskje de har en for tørr hud?

Huden min er tørr, sorte prikker/tette porer på nese, kinn, hake, panne, og kviser. Hudpleieren sa jeg hadde ganske fin-poret hud, men syns selv porene på nese og kinn er for store, men det er kanskje fordi de er tette/sortprikkete, at de vises tydeligere da. Plages ikke med blank hud.

Noen som har noen tips og råd eller erfaringer å dele? Det hadde vært fint:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke MD som en kur, huden vil ikke bli "avhengig" av fruktsyren. Er huden tilstoppet og aknebakterien til stede er det en mulighet for at urenheter kan komme tilbake når du slutter å bruke produktene. Jeg brukte selv MDs produkter som en kur etter at jeg sluttet på hudpleieskole fordi huden min ble ufattelig fæl av å gå der, nå bruker jeg kun Continious Renewal serum for å opprettholde og det er fin løsning for de aller fleste.

Hvis huden din ble så ille av produktene du ble anbefalt skal du absolutt ikke bruke disse igjen, det er ikke meningen at huden din skal sprekke :)

Mener at glycare lotion er endel av teen acne kit..? Dropp denne, bruk continious renewal serum isteden. Hvis huden din er tørr må du fokusere på å gi fukt siden det er en mulighet for at mangel på dette har resultert i urenhetene dine.

Når det gjelder fukt, hva slags fuktighetsprodukter bruker du?

Gjest Gjest_sofia_*
Skrevet
Du kan bruke MD som en kur, huden vil ikke bli "avhengig" av fruktsyren. Er huden tilstoppet og aknebakterien til stede er det en mulighet for at urenheter kan komme tilbake når du slutter å bruke produktene. Jeg brukte selv MDs produkter som en kur etter at jeg sluttet på hudpleieskole fordi huden min ble ufattelig fæl av å gå der, nå bruker jeg kun Continious Renewal serum for å opprettholde og det er fin løsning for de aller fleste.

Hvis huden din ble så ille av produktene du ble anbefalt skal du absolutt ikke bruke disse igjen, det er ikke meningen at huden din skal sprekke :)

Mener at glycare lotion er endel av teen acne kit..? Dropp denne, bruk continious renewal serum isteden. Hvis huden din er tørr må du fokusere på å gi fukt siden det er en mulighet for at mangel på dette har resultert i urenhetene dine.

Når det gjelder fukt, hva slags fuktighetsprodukter bruker du?

Ja, glycare lotion er en del av teen acne kit, men jeg følte egentlig at det var rensen som tørka ut huden min, for jeg hadde såvidt begynt med glycare lotion, gradvis, annenhver kveld. Inneholder continious reneweal serum glycolsyre? Er det samme greia som glycare lotion, bare mildere?

Urenhetene mine har kommet pga matintoleranse og hormonubalanse, så jeg jobber med å få retta det opp innenfra også, tror det har mest å si for min del. Men å få kroppen i balanse tar jo litt tid, så jeg vil gjerne hjelpe litt til utenfra også.

Akkurat nå bruker jeg en olje; laget av jojoba, ringblomst, hvetekim-, og tistelolje, med eteriske oljer av grapefrukt, sitron tea tree, sandeltre og ylang ylang. Jeg er en tilhenger av naturprodukter. Og jeg renser med en mild fuktighetsgivende rens.

(bare nysgjerrig; hvorfor ble huden din ille av hudpleieskole? pga at dere måtte teste så mange produkter?)

takker for svar:)

Skrevet

Continious renewal serum funker på samme måte som glycare lotion, bare at den ikke er så uttørrende. Inneholder også glykolsyre ja.

Du kan jo f.eks. bruke en annen rens enn MD + continious renewal serum? Dette serumet er ihvertfall genialt på uren hud, den lever ikke jeg uten ihvertfall.

Er du opptatt av at produktene skal være naturlige er jo Decleor noe å titte på siden de er veldig opptatte av dette.

Når man går på skole må man øve på hverandre. Det vil si å få huden renset 5-10 ganger om dagen + diverse behandlinger som ikke er tilpasset din hud og da ser du ganske så jævlig ut etterhvert ;)

Gjest Gjest_sofia_*
Skrevet
Continious renewal serum funker på samme måte som glycare lotion, bare at den ikke er så uttørrende. Inneholder også glykolsyre ja.

Du kan jo f.eks. bruke en annen rens enn MD + continious renewal serum? Dette serumet er ihvertfall genialt på uren hud, den lever ikke jeg uten ihvertfall.

Er du opptatt av at produktene skal være naturlige er jo Decleor noe å titte på siden de er veldig opptatte av dette.

Når man går på skole må man øve på hverandre. Det vil si å få huden renset 5-10 ganger om dagen + diverse behandlinger som ikke er tilpasset din hud og da ser du ganske så jævlig ut etterhvert ;)

Ok, ja har vurdert decleor, men foreløpig bruker jeg denne rensen:

http://www.urtekosmetikk.no/products/category/ansiktspleie

("Lavendel og mandarin renselotion") Har bare brukt den en ukes tid, men syns den funker fint, den klør ikke(har en tendens til å reagere på produkter), og den tørker ikke ut huden. Etterpå lukker jeg porene med et salvie-rensevann(inneholder bare salvie og vann). Og så bruker jeg den ansiktsoljen jeg beskrev.

Det serumet kan vel fint kombineres med disse produktene? Er det bare å smøre det på i hele ansiktet, la det tørke, og så kan jeg ta ansiktsoljen over serumet? Ja og så må jeg jo ha solkrem over der igjen.

Hvor lenge kan man bruke serumet av gangen? Og skal man bruke det både morgen og kveld? (kanskje bruksanvisning står på flaska, men jeg spør i tilfelle ikke, bekymra for å gjøre noe som kan forverre huden min..)

På forhånd takk for svar:)

Skrevet

Så lenge du er sikker på at oljen du bruker ikke er komedogen kan du fint bruke MDs serum sammen med de produktene ja. Det er ikke noe å smøre ut, den har konsistens som vann. Påfør noen dråper over hele ansiktet, la tørke og påfør olje.

Du kan fint bruke serumet over en lang periode uten pause, har enda ikke funnet fakta som tilsier noe annet. Se an huden din, føler du ubehag etter lang tids bruk, ta en ukes pause.

Den skal brukes morgen og kveld ja, men skal ikke brukes under aktiv soling og kun om kvelden den første uken. Dette for at huden skal bli vant til glykolsyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...