Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster spurte meg om det er vanlig å blø mye ved første menstruasjon etter fødselen. Noen som vet? Hun blødde visst ganske mye, og lurte på om det var noe hun bør være obs. på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første mens jeg hadde etter fødselen hadde jeg mer vondt og blødde litt mer enn jeg gjorde før. Men den varte ikke lenger enn før.

Hvis hun synes det gjør veldig mye vondere og veldig mye, så ville jeg kontaktet lege om jeg var henne. Bedre med en gang for mye enn en for lite.

Skrevet

Første mens etter en fødsel kan komme ganske lenge etter fødselen, etter min første fødsel for 6 år siden fikk jeg mensen tilbake etter bare 6-9 uker (husker ikke helt)

Etter andre fødsel gikk det over 6 mnd før den kom tilbake (deilig).

Siden jeg hadde satt inn kobberspiral etter begge fødslene hadde jeg nok kraftige blødninger, det er helt normalt. Har man en hormon spiral er mensen ganske redusert, uansett. Men hvordan den er hvis en ikke bruker noe form for prevansjon vet jeg ikke.

Skrevet

Mensen kom med en gang jeg sluttet å amme.5 mnd etter første og 2 mnd etter andre

Skrevet

jeg fikk mensen etter 10 mnd, den var kraftigere og vondere enn den var før, men da gikk jeg på p piller ( bortsett fra den mnd. hvor jeg ble gravid) så da hadde jeg mindre blødning pga det kanskje.. Mensen var tilbake til normal etter første gang, bare med veldig mye lengre mellomrom (50 dager uten ca.) og så ble jeg gravid etter 3. menstruasjon.

Skrevet

Og jeg glemte jo

Mensen er kraftigere etter barn og vondere.

Fikk første for 6 år siden og mensen har alltid vært vondere og kraftigere siden

Skrevet

Det er helt normalt at mensen er annerledes etter fødsel.

Noen opplever den lettere og er heldige, andre får en kraftigere og langt mer smertefull mens. Begge deler er helt normalt, om enn urettferdig.....

Skrevet

Mensen min er som før fødsler, utenom den første etter fødsel. Den var langdryg, blodig og vond.

Så, jepp, helt normalt å ha en fæl førstemens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...