Gå til innhold

Lov å ha sex med gift mann?

Gjest salma

Anbefalte innlegg

Gjest salma

Heisann, jenter.

Vet ikke om dette er riktig sted for denne tråden, men prøver...

Syns dere det er greit å innlede et forhold til en gift mann? Er det mannens ansvar alene å holde seg trofast, eller har også potensielle elskerinner ansvar for å holde seg unna gifte menn?

Er litt i tvil om hva jeg mener om saken...

Salma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lov eller ikke er ikke det viktigste her Salma...

Ja - det hans ansvar hva han gjør mot kona si, ikke ditt MEN det er ditt ansvar hva du gjør med deg selv.

Jeg har gjort det - skulle aldri ha gjort det. Trodde jeg var usårbar. Nå ser jeg tilbake på flere år med sorg og smerte. Ikke gjør det mot deg selv :cry: .

Kan fortelle deg mer om det om du vil. Send meg en pm

Suz :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Jada, knull ivei, hvem enn som måtte behage deg. Gå over lik, ødelegg familier.................. og tenk kun på deg selv!!! :o

Ut i fra spørsmålet du stiller, og måten du stiller det på - så er det vel slik du tenker?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't judge anyone before you've walked a mile in their shoes, Lott@....

Tenk deg om før du skyter, please.

Suz :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle ansvar for hva vi gjør med menensker rundt oss mener nå jeg... Klart man som elsker er med på å ødelegge for den andre part... Den gifte har mest direkte ansvar selvfølgelig, men man kan ikke skyve fra seg alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Don't judge anyone before you've walked a mile in their shoes, Lott@....

Tenk deg om før du skyter, please.

Suz  :-?

Nei for all del, man må ikke si i fra om man syns slike tanker er galt.

Det finnes hundrevis av unnskyldninger man kan komme på dersom man ønsker å hoppe til seng med en gift person. Det er den giftes skyld alene, jeg tar ikke ansvar for at hun/han hopper til sengs med meg (og jeg kan jo ikke velge selv, det blir jo bare sånn pga. sterke lyster/følser). Og det er jo ikke min skyld at en familie kanskje splittes fordi en er utro, jeg var jo bare den som ledet personen ut i fristelsen for at jeg skulle få meg et nummer selv. Dessuten, moral er jo bare tull så lenge jeg kan få det som jeg vil, trenger jo ikke ha moral jeg når den gifte er en utro drittsekk.

Nei knull i vei folkens, uten hemninger *not*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest salma

Nå dømmer du før du vet, Lotta. Jeg har nemlig ikke gjort det. Nå er jeg ganske forelsket i en gift mann - og han vil gjerne ha et forhold til meg på si - men jeg har sagt klart ifra at det er uaktuelt av hensyn til hans kone.

Men, situasjonen fikk meg til å tenke over prinsippet, så dette er et HYPOTETISK spørsmål.

Selv har jeg også vært utsatt for utroskap. Nå var vi ikke gift, men det såret likevel. Likevel klandret jeg aldri HENNE for dette. Det var HAN som var utro, og det var HANS ansvar å holde seg trofast.

Spørsmålet mitt er vel heller; når er en mann "off limit"? Jeg holder meg av prinsipp unna gifte menn og menn som har barn med partneren, men merker at de faktiske levereglene mine er enda strengere.

Håper det oppklarte ting litt. Så - når er en mann forbuden frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma
Vi har alle ansvar for hva vi gjør med menensker rundt oss mener nå jeg... Klart man som elsker er med på å ødelegge for den andre part... Den gifte har mest direkte ansvar selvfølgelig, men man kan ikke skyve fra seg alt...

Vet ikke om jeg er helt enig. Faren min var utro. Han fortalte elskerinnen at ekteskapet var ekstremt dårlig (det stemte jo) og at det egentlig var over (det stemte ikke helt). Når hun var forelsket og fikk beskjed om at han var på vei ut av forholdet, kan jeg på en måte skjønne at hun gikk inn i et forhold med ham. Nå ble hun jo lurt, da, for etter noen måneder dumpet han henne og begynte å kjempe for ekteskapet med mamma i stedet. Men kan HUN lastes i den situasjonen? Syns det der ene og alene må stå på hans kappe, jeg. (selv om jeg som datter av støtte-mamma-prinsipp aldri kommer til å prate med henne igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Ok, man er to om det.

Men når er en mann forbuden frukt, da? Når han er gift? Når han får barn med dama? Når han blir samboer? Når han får fast dame? Når han er i en "rote"-fase med ei dame og ingen vet om de blir sammen eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast forhold = forbudt; helt de ikke er sammen mer mener nå jeg... "på vei bort" holder nå ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Jøss, trodde aldri en mann skulle være mer konservativ enn meg i en slik diskusjon.

Vel, jeg rotet med en mann en gang (og litt mer enn roting også...). Etterpå fikk jeg vite at han hadde dame som han hadde vært sammen med i 1 - EN - dag. Det sier jo litt om hvor kyniske enkelte kan være, men uansett; grensene er flytende og jeg er ærlig talt usikker på når jeg skal holde meg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mannen vet selv om han er forbuden frukt eller ikke. Og han forteller det til deg, kanskje ikke direkte, men du sanser det på andre måter. En forbuden appelsin oppfører seg annerledes enn en lovlig banan!!

Jeg syns mannen selv må være ansvarlig (eller kvinnen), det er h*n som er i forholdet, det er h*n som vet hvordan ting virkelig er og om et forhold til en annen kan forsvares eller ikke.

Jeg syns også man skal være svært forsiktig med å legge ann på menn/kvinner man skjønner tilhører en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lott@
Nå dømmer du før du vet, Lotta. Jeg har nemlig ikke gjort det. Nå er jeg ganske forelsket i en gift mann - og han vil gjerne ha et forhold til meg på si - men jeg har sagt klart ifra at det er uaktuelt av hensyn til hans kone.  

Selv har jeg også vært utsatt for utroskap. Nå var vi ikke gift, men det såret likevel. Likevel klandret jeg aldri HENNE for dette. Det var HAN som var utro, og det var HANS ansvar å holde seg trofast.  

Jaja...... når du selv har vært utsatt for utroskap........ da sier vel det seg selv at det er DITT ansvar i tillegg til den gifte mannens ansvar :evil:

En god leveregel er: Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Hm... *registrerer at Lott@ har bestemt seg for å være sint på Salma i dag* :(

(pst; som sagt har jeg ikke gjort noe og kommer heller ikke til å gjøre det)

Uansett så syns jeg det prinsipielt er mannens ansvar å holde seg trofast mot kona/dama. Når jeg holder meg unna er det ikke fordi jeg mener det er mitt ansvar, men fordi jeg ikke har samvittighet til å påføre noen en sorg som er så unødvendig.

Men; hvis mannen bare har vært sammen med dama i noen uker, og han allerede er mottakelig for å rote med andre, kan da ikke forholdet være verd så mye i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Salma, jeg har overhodet ikke noen "være sint på Salma dag".

Jeg prøver bare å få frem at kvinner/jenter/gutter/menn som er opptatt - det være seg om de har kjærester, er samboer, er gift etc. er OFF LIMITS!!!!!!!

Og, jeg gjentar - gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg :D

:D jeg er ikke sint på Salma :D jeg er ikke sint på Salma :D

:D jeg er ikke sint på Salma :D jeg er ikke sint på Salma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Men; hvis mannen bare har vært sammen med dama i noen uker' date=' og han allerede er mottakelig for å rote med andre, kan da ikke forholdet være verd så mye i utgangspunktet?[/quote']

Det er en ting jeg ikke helt skjønner med et slikt argument. Hvis en mann roter med en dame, og etter kort tid allerede er villig til å innlede et forhold til en annen, hva slags type anser du da en slik mann for å være? Hvis han har det så fælt med denne dama han roter med, hvorfor gjør han det da ikke bare slutt? Nei, han er typen som syns det er greit å ha en å kose seg med mens han jakter på noe bedre. Hvilken garanti har du for at han da ikke vil gjøre det samme med deg?

Jeg deler Lasse sin oppfattning helt ut her, er noen i et fast forhold så er det riktig å holde seg unna. Såpass moral bør man ha, og ikke oppfordre personen til å bryte ut av et forhold ved å friste denne personen. Sier de at forholdet skranter og at de vil ut, javel så gi dem beskjed om at de kan ta kontakt når de har tatt konsekvensen av det dårlige forholdet de er i. Det er da helt opplagt at folk som hevder de har det så fælt, ikke har det riktig så ille, for da hadde de selv brutt ut av forholdet uten at de må finne seg en annen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Puh, nå ble jeg lettet. Hater at folk er sinna på meg. Jeg er jo så snill :engel:

Er det virkelig INGEN som mener at det er moralsk forsvarlig å kaste seg over en mann som er deilig som godbiten selv og bare er pittelitt opptatt? Neivel, var vel det jeg trengte å høre også.

*Salma holder seg laaaangt unna opptatte menn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle må ta ansvar for hva de gjør mot seg selv og andre.

Man kan jo tenke sånn at :tenk hvis det var min mann som var utro mot meg.Ville jeg bli sint på han?Ville jeg bli sint på henne?

Burde hun holdt seg unna?

Jeg mener JA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma
Det er da helt opplagt at folk som hevder de har det så fælt' date=' ikke har det riktig så ille, for da hadde de selv brutt ut av forholdet uten at de må finne seg en annen først.[/quote']

Er nå ting alltid så opplagte? Er man i et forhold med en psykopat, rusmisbruker, konemishandler etc kan det vel være vanskelig å bryte ut, og da kan jo en forelskelse være den dytten man trenger ut av elendigheten?

Oki, det var en digresjon - igjen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...