Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, høres sikkert ut som et dumt spørsmål for mange, men for oss som ikke kjenner til stort annet enn Karl Johan og Aker Brygge i Oslo hadde det vært fint med noen tips :jepp:

Skal på Springsteen-konsert på Valle Hovin på mandag, men vi grubler litt på hva vi skal gjøre når den er ferdig..

Er vel sånn ca 50.000 som skal bort derfra på samme tid, trikken blir vel rimelig full, og er vel ikke kjempelett å praie en taxi..

Er det langt å spasere til sentrum? Eller blir det sannsynligvis satt opp ekstra avganger med noe kollektivtransport?

Har ikke særlig peiling :klø: Bønder på bytur :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Går ingen trikk frå Valle til byen, går masse t-banar då. Helsfyr er eit av knutepunkta i t-banen, og nesten alle banane stoppar der. Så det skulle gå godt. Ellers går det fleire bussar til byen, både over Carl Berners plass og via Galgeberg så vidt eg hugsar. Og ruslar de over Ensjø, så tar det max ein halv time til de er på Oslo S igjen, ikkje nåke horribelt langt, og ein trivleg tur gjennom gamle Vålerenga og Gamlebyen. Kos dåkke!

Endret av gjest*ts*
Gjest glamourgirl
Skrevet

Da jeg var på U2 for et par år siden fulgte vi bare strømmen til t-banen, og kom til sentrum... Mener bestemt de setter opp ekstravogner når det er konsert.

Skrevet

Det tar 30 minutter å gå ned til sentrum via Kampen parken og Tøyen. Ellers er det bare 5 minutter å gå til Helsfyr t-bane. 21-bussen går også hyppig, både til Helsfyr, og bort til Carl Berner der det går masse busser og trikker ned til byen.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg ville satsa på T-banen. Det går mange baner fra Helsfyr mot byen, og det kan godt tenkes at de setter opp noen ekstra avganger.

Ellers går 21-bussen fra Helsfyr, og stopper på Aker Brygge. Det er også en mulighet. Bussholdeplassen er rett ved siden av/forbi inngangen til T-banen.

Skrevet (endret)

Men med tanke på hvor ekstremt mye folk som skal ut og hjem etter en Valle Hovin-konsert, tror jeg at det langt enkleste bare er å følge "stimen" over Ensjø og ned til byen...

Endret av Nigo-san
Skrevet
Men med tanke på hvor ekstremt mye folk som skal ut og hjem etter en Valle Hovin-konsert, tror jeg at det langt enkleste bare er å følge "stimen" over Ensjø og ned til byen...
:jepp:
Skrevet

Pleier sjelden å være noe problem å ta t-banen etter konsert på Valle Hovin altså. Er så mange avganger at man slipper å vente lenge. Etter Metallica i fjor hadde de egne vakter som passet på og ikke slapp ned flere enn det var plass til på perrongen, det fungerte veldig greit.

Gjest Gjest_erika_*
Skrevet

Jeg har tatt t-banen fra valle hovin flere ganger, gikk fint. Men et tips, ta vare på billetten for det var kontroll faktisk hver gang da jeg har vært der. Mener også det var satt opp ekstra avganger. Skal du videre med tog så sjekk togtidene at du faktisk rekker siste toget hjem, det gjorde ikke vi nemlig ;)

Skrevet

Etter Metallica slapp vi å kjøpe billett og, fordi det var så mye folk. Fikk bare beskjed om at det kunne vi gjøre når vi kom frem.

Skrevet

Da tror jeg vi satser på T-banen :)

Takk for hjelpen! :)

Gjest Gjest_b
Skrevet

Jeg vil anbefale dere å følge denne "stimen". Og ta en øl (eller hva dere foretrekker) på en av utestedene underveis. (Vålerenga vertshus/cafe kontoret/Asylet/Bob's/Stargate/Cafe con bar +++)

Skrevet

Hmm. Får vel se det an og ta det på sparket, frister ikke å spasere så langt heller etter å ha stått i så mange timer, er nok sliten i beina :tristbla:

Men stemningen er nok god, så en øl på veien hadde ikke vært å forakte :skaal:

Gjest Gjest_b
Skrevet

En halvtimes gange, når man er gira fra konsert, er ingenting. :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...