Gå til innhold

Parkett

Anbefalte innlegg

Gjest Theresa
Skrevet

Hele spørsmålet i emnebeskrivelsen:) Du må gjerne begrunne også!

Skrevet

Jeg liker lønn eller ask veldig godt - de er lyse og varme, men samtidig ikke blasse. Liker bjørk veldig godt også.

Skrevet

Jeg liker best eik, og da helst oljet (både ser og kjennes ut som tre i motsetning til endel lakkede varianter). Ikke for mørkt, ikke for lyst, klassisk og går aldri utav mote, godt å gå på, ganske hardt og passer sammen med det meste.

Skrevet (endret)

:)

Endret av Asti
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er glad i eik og ask.

Eika fordi den har mye dybde uten å være for mørk. og kan varieres til det uendelige.

Ask fordi den er lys, hard , og den har nydelige fargevariasjoner...

Vi har selv hvitlasert ask på gulvet.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg synes rød eik er helt nydelig! 2 stavs spesielt :)

Gjest New Dawn
Skrevet

Eikeparkett er klassisk og fint, synes jeg ..

Skrevet

Kirsebær syns eg er veldig fint, iallfall ilag med lyse veggar.. Eg har det på soverommet og det blei kjempeflott!

Skrevet

Jeg er glad i valnøtt. Og av lyse typer liker jeg best ask. Eik kan være fint hvis det er oljet, eller evnt fargebehandlet. Også liker jeg best parkett med mye liv og fargeforskjeller.

Skrevet

Bambusgulv er faktisk veldig stilig! :)

Skrevet

Jeg liker hvitoljede gulv, kan være litt ulike tresorter, sålenge hvitoljen er fremtredende. Jo mer lysegrått og jevnt et gulv er, jo bedre :) og helt matt såklart.

En venninne av meg har en laminat, som faktisk er ett av de penere gulv jeg har sett. Det er hvit-mattlakket furu, i brede bord. Uten så veldig mange kvister i. Nydelig :)

Gulv med rød- eller gultoner må du ikke by meg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...