Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har veldig lyst til å ta en liten tatovering på ankelen. Kun kontur, ikke fyll. Men har litt nerver fordi det ser så fryktelig vondt ut... :S Huden er jo så tynn der, og alt... Gjør det veldig vondt? Hvor lang tid tar det sånn ca.?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har en stor på foten og oppover leggen.... gjorde grisevondt, men absolutt verdt d.... og som en liten tanke, d r faktisk oppstrekingen (konturen som du kaller d) som gjør vondest....

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har en stor på foten og oppover leggen.... gjorde grisevondt, men absolutt verdt d.... og som en liten tanke, d r faktisk oppstrekingen (konturen som du kaller d) som gjør vondest....

Okey... Takk for svar:) Men det var ikke sånn at du grein gjennom hele prosessen? Du greide å sitte i ro, liksom? Ikke uutholdelig? =p

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Okey... Takk for svar:) Men det var ikke sånn at du grein gjennom hele prosessen? Du greide å sitte i ro, liksom? Ikke uutholdelig? =p

ja jeg spente musklene i benet så gikk d fint d.... men nå skal d sies at jeg har fler tattooeringer da, så visste jo hva jeg gikk til.... spør du meg r d verdt d....

Skrevet

Jeg har tatovering nederst på leggen, og en i korsryggen. Den jeg tok på foten, gjorde veldig lite vondt i forhold til den på ryggen! Det stikker jo litt, men jeg ble utrolig overrasket over hvor lite jeg kjente. Det var aldeles ingen grunn til å grine ;) Den på ryggen førte til litt ømme kjever etter å ha bitt sammen tenna.. Det verste på begge er i grunnen lyden ;)

Skrevet

Jeg har en på korsryggen, en på håndleddet og en på leggen.

Det er ikke deilig, men "grisevondt" blir ikke riktig for meg å si. Men nå har jo vi mennesker forskjellig smerteterskel :)

Jeg syns det er mer ubehagelig på en måte, slitsomt med sånn konstant during og stikking på nesten samme sted hele tiden.

Men så er det jo et slags kick også da.. :P Jeg vil ikke ha så mange tatoveringer på kroppen, men likevel vil jeg ta fler! hehe.. Skal ikke være greit ;)

Når det er sagt, så er laserbehandling for å fjerne de MYE mye vondere. Begynte nemlig å fjerne den ene (men har nok ombestemt meg), og DET var ikke mye godt.

Helt annerledes smerte da, men jeg hadde heller tatovert meg i to timer enn tre minutters laserbehandling for å si det sånn :)

Skrevet

Har to små tatoveringer på ankelen og en stor i korsryggen, og jeg vil ikke akkurat karakterisere det som smertefullt å ta dem. Stikking og during, ja, men vondt var det da slett ikke!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Ble litt modigere nå:)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lang tid tar det ca. å ta en hodeskalle-tatovering m/fyll på 2x1 cm?

Gjest Gitte
Skrevet

Jeg har en halvstor en på ankelen som går bak på akillesen. Du kjenner det selvfølgelig men det er ikke VONDT. Jeg syns det er en god smerte, men så er jeg kanskje litt spesiell ;) Jeg brukte 1,5 time på den på ankelen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en halvstor en på ankelen som går bak på akillesen. Du kjenner det selvfølgelig men det er ikke VONDT. Jeg syns det er en god smerte, men så er jeg kanskje litt spesiell ;) Jeg brukte 1,5 time på den på ankelen.

Okey:) Takk! De fleste sier det ikke er så vondt. Får håpe jeg holder ut:)

Skrevet

Det er ikke så vondt. har to, en ganske stor drage på ene armen og en mindre tatovering på høyre skulder, mort ryggen liksom. Jeg er en premiepyse, og enda har jeg gjort det tre ganger (3 fordi jeg måtte pusse opp den første året etter jeg tok den). Kjør på, du holder helt fint ut! Er ikke værre enn å vokse legga ;)

Skrevet

Hei:)

Har selv en tatovering på yttersiden av den ene leggen (ca. 21 cm lang). Klart det var vond, brennende følelse. Tok vel ca. 2 timer å få ferdig. Og juger ikke hvis jeg sier at det var nyydelig når hun endelig var ferdig. Etter en stund i stolen, blir en litt mer vant med smerten og det går greit. (Kan ikke ha vært så ille når jeg året etter valgte å farge den opp igjen, samt å tatovere undersiden av håndleddet i samme slengen.)

Bare pass deg for det kicket en får etterpå;) Det blir en en smule henkta på.

Det sies visst at de fleste som tatoverer seg gjerne kommer igjen i løpte av et år for å få fler.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk Kitekat og Laperla! Tror jeg skal gjøre det. Har fryktelig lyst:) Takk for oppmuntrende ord! Skal prøve å passe meg for kicket etterpå, ja...=p

Men hvordan visste dere at tatoveringstedet brukte sterilt utstyr før dere tatoverte dere der? Gjorde dere det et sted andre anbefalte? Eller er de fleste tatoveringssteder i Norge bra og hygieniske? Er litt redd for HIV osv., men det er vel ytterst sjelden, tenker jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en tattovering med bare linjer (notelinjer og tekst) rundt armen. Jeg merket meg en stoooor forskjell på hvor vondt det var å lage de lange, tynne linjene og når han fylte inn områder. Førstnevnte er deffinitivt verst.

Jeg har også en annen stor tattovering på skulderen som tok flere timer. Det var på mange måter en bedre opplevelse enn den lille, siden det varte lenge nok til at kroppen produserte masse egne smertestillende. Den på armen tok bare 20 min og jeg rakk aldri å komme over "vondt vondt vondt" delen. Basert på dette vil min neste tattovering være stor og ha mye fyll og få linjer...

Den ene plassen jeg var på var i Norge og hadde sertifikater på veggene og stedet var veldig rent. Det var det eneste jeg hadde å gå på om sterilisering. Den andre gangen var jeg i england (fantastisk mye billigere å tattovere seg der) og brukte samme kriterier da jeg lette etter tatto butikker. Der gjorde de all sterilisering mens jeg så på, noe som jeg syntes var bra (men så kan jeg mye om slikt fra jobben min). Generelt vil jeg se etter hvor rent lokalet er og om de har godkjenninger og sertifikater og slikt , det finnes flere organisasjoner og forskjellig som gir ut slike.

Den største faren er ikke HIV og andre sykdommer av samme art, men infeksjoner som gjør at såret blir betent og gror dårlig. Det ødelegger hele tattoveringen, kan gi blodforgiftning og guder vet hva. Sjekk at de enten bruker nåler som er pakket sterilt (uåpnede pakker i plast og papir) eller at de er vasket i autoklav. Hvis du tar tattoveringer i utlandet (jeg har ikke hørt om noen som har fått det i Norge) vil du ofte oppleve at de smører på jod (gul veske) når du er ferdig, det er helt glimrende og hindrer mange bakterier vel så bra som mange salver og slikt.

Annonse
Skrevet
Takk Kitekat og Laperla! Tror jeg skal gjøre det. Har fryktelig lyst:) Takk for oppmuntrende ord! Skal prøve å passe meg for kicket etterpå, ja...=p

Men hvordan visste dere at tatoveringstedet brukte sterilt utstyr før dere tatoverte dere der? Gjorde dere det et sted andre anbefalte? Eller er de fleste tatoveringssteder i Norge bra og hygieniske? Er litt redd for HIV osv., men det er vel ytterst sjelden, tenker jeg...

Åh, bare koselig:)

Du sier du er gira på å få det unngjort, da går det sikkert over all forventning.

Vet ikke hvor du bor hen, men jeg bor på Østlandet. Tatoverte meg på et sted som heter Tattooica, i Sarpsborg. (www.tattooica.com) Hun har et godt rykte og er kjempe dyktig. Prisen er en god del høyere enn andre tatoveringssjapper her i området, men det er det helt klart verdt. Det er vel ikke noe sjakktrekk å stikke inntil lugubre steder som reklamerer med svært billige priser.

Har du ikke noen bekjente som har tatovert seg? Forhør deg med dem?www.tatoveringsguiden.com står det masse informasjon som kan være relevant for deg. Her står det alt fra motiv, vedlikehold, forsiktighetsregler, anbefalte tatovører osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for flotte svar! :) Noen som vet om et bra tattoo-sted i Stavanger?

Gjest Gjest
Skrevet
Tusen takk for flotte svar! :) Noen som vet om et bra tattoo-sted i Stavanger?

Ingen som vet?

Skrevet
Ingen som vet?

Er som nevt i tidligere innlegg, er det oversikt over anerkjente tatovører i de ulike fylkene på tatoveringsguiden.com.

Kan det kanskje være til hjelp?

Skrevet

Jeg har en tattovering nedentil, ca ved bikinlinja. Jeg var ufattelig nervøs og holdt på å svime av i studioet mens jeg ventet på min tur. Var livredd for at det skulle gjøre vondt og tattovøren skremte meg med at nedentil ikke er den beste plassen.. Jeg skrek når han skulle begynne, men sluttet med engang han begynte å tattovere - det var ikke vondt i det hele tatt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...