Alla Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg fostår ikke hvorfor i Norge så populært å reise til Syden akkurat på sommeren? Det er så fantastisk sommer i Srandinavia! Er det ikke bedre å vente til vinter - og reise da til varm og sola?
FoxyFish Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg fostår ikke hvorfor i Norge så populært å reise til Syden akkurat på sommeren? Det er så fantastisk sommer i Srandinavia! Er det ikke bedre å vente til vinter - og reise da til varm og sola? Etter mange regnfulle somre så er man gjerne føre var når det kommer til sol og sommer. Det er jo også sånn at ikke alle kan ta seg ferie akkurat når de måtte ønske
Wildy Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Vi er helst hjemme om sommeren, vi. I år er det riktignok litt ufrivillig, begge må jobbe. Men hagen er på sitt flotteste og snart er jordbærene modne. Om været klaffer har vi det helt ypperlig her! Om vinteren derimot tar vi gjerne en tur til sol og varme.
Gjest Screemy Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg fostår ikke hvorfor i Norge så populært å reise til Syden akkurat på sommeren? Det er så fantastisk sommer i Srandinavia! Er det ikke bedre å vente til vinter - og reise da til varm og sola? Jo!!!!! MEN de gangene somrene i Norge er bare pissvær så drar folk til sydligere strøk for å ha det varmt og godt! Når sommeren er fin i Norge blir også prisene til "syden" rimligere - de fleste blir jo da i Norge uansett om prisene til sydligere strøk er rimeligere.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Jeg antar det er fordi det ikke er alle som kan ta seg fri akkurat når de vil. Jeg for min del har problemer med å få tatt meg fri noe særlig utenom sommeren. Folk med barn vil gjerne også slippe å ta ungene ut av skolen for å reise midt i skoleåret. I julen vil man gjerne være hjemme med familien, i påsken vil man kanskje være på hytten, i vinterferien vil man stå på ski, osv, og så er det plutselig bare sommerferien igjen å gjøre det på.
effy Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Folk reiser til syden som sommeren fordi det er "sol garanti" og fordi det er billigere der. Mange bruker argumentet "at det er så dyrt å feriere i Norge".
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 - Prisnivå (hotell- + restaurantpriser i Norge er en god del høyere enn utlandet) - Ferietid (som nevnt så er det om sommeren de fleste har mulighet til å ta fri + det er skoleferie) - Sol"garanti" i motsetning til i Norge. (Husker noen forrige "sommer?") Når det er sagt: vi skal være i Norge i hele sommer!
Alla Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2008 Ja, Effy! Men, vet du hva - det er faktisk billere - hvis du reise på Syden i vinter...
Alla Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2008 Til gjest - Jeg husker forige sommer... Det var forferdelig....
Gjest Gjest_L Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Jobber et sted hvor det er fellesferie midt på sommeren, så derfor er det da jeg har mulighet til å reise. Jeg reiser ikke kun for solen sin del da, men for å oppleve et annet sted og en annen kultur. Jeg må ut på tur for å få følelsen av ordentlig ferie. Blir nok feire i Norge etterhvert også, men da må vi først kjøpe drømmebilen (så kanskje neste sommer eller sommeren etter).
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Fordi: Syden er en kort flytur unna, altså raskt å komme seg til uten å bruke flere dager på å reise fram og tilbake til andre siden av Jorda, om man skal ha samme forhold på vinteren. Jeg i det minste foretrekker såpass med varme som Sydensteder har om sommeren - vår, høst og vinter er det kjøligere enn jeg foretrekker. Norske strender er stusselige og kun unntaksvis ordentlig varme om sommeren, vanntemperaturen er kaldblodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå