Gå til innhold

Annmelde noen i utlandet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei,

Jeg vil annmelde en person som bor i og er tyrkisk statsborger. Hvor gjør jeg dette? Norsk eller tyrkisk politi?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

Jeg vil annmelde en person som bor i og er tyrkisk statsborger. Hvor gjør jeg dette? Norsk eller tyrkisk politi?

Om han er tyrkisk og bor i tyrkia og er tyrkisk statsborger. Så sier det seg selv at det er Tyrkisk politi du må kontakte.

Men jeg lurer på om du kan gjøre det igjennom interpol eller Europol også

men du kan ikke anmelde en tyrkisk statsborger i tyrkia igjennom Norsk myndighet siden Norsk polti har ingen myndighet i Tyrkia

Gjest Koala
Skrevet

Regner med at det er en forbrytelse du vil anmelde. Hva du bør gjøre avhenger av hva saken dreier seg om. Det er litt lite å ta stilling til ut ifra det du sier her.

Norsk lov gjelder alle som oppholder seg i Norge uansett statsborgerskap. Dessuten omfattes norsk statsborgere i utlandet.

Uansett bør du snakke med det lokale politiet der du bor. De vet hva du skal gjøre. Dersom dette er en forbrytelse begått i Tyrkia gjelder tyrkisk rett.

Jeg tviler på at dette gjelder et forhold hvor det er naturlig å koble inn Interpol...

Skrevet

Tusen takk for svar.

Det jeg vil annmelde er at han truer med å skade min 7 år gamle datter, samt at han driver med telefonterror. Men det er trusselen mot min datter jeg vil annmelde. Har flere sms fra han der han skriver at han skal gjøre det.

Frykter derfor at han skal komme seg til norge.

Annmeldelsen vil da være på bakgrunn av sms fra han, og det må vel det norske politiet evnt bekrefte overfor det tyrkiske politiet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...