Gå til innhold

Spisebord!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har lyst på (eller, det vi har råd til som studenter) er enten dette eller dette. Greia er at vi ikke vil at treet skal synes så vi tenkte å male det? Kjæresten min vil helst ha det ganske maskulint og at det er noe "industri" over det hele, også blander vi inn min orientalske stil, siden det blir såpass "kræsj" blir det faktisk ganske kult!

Problemet er at vi trenger at bordet kan være knøttlite, men bli gedigent slik som de to bordene over. Vi vil gjerne at bordet skal være helt svart, helst skinne slik som svarte pianoer? Kan vi gjøre det? Evt. en måte man kan få noe liknende, der ihvertfall bordet er helt svart, så man nesten kan speile seg i det?

Kanskje noen også har tips til stoler? Gjerne med stålben, vi har også tenkt tanken på at vi kan ha flere forskjellige stoler :)

Takk for svar!

Edit: Nå tror jeg den andre linken også skal fungere :)

Endret av Serenity88
Gjest Gjest
Skrevet

Dette er vel omtrent min mors hobby, så våre forferdelige 80-tallsmøbler ser faktisk ganske bra ut nå, hun har brukt diverse hvitmalinger da. Den ene er sikkert sånn du vil ha i svart, aner ikke hva den, heter, men den type maling eksisterer;)

De fleste malingsbutikker vil nok blande det du vil ha. Min mor jobber på en slik butikk da, så hun blandet selv;)

Blir det ikke blankt nok, kan man jo kanskje lakke til slutt?

Gjest Gjest
Skrevet

lakk eller helblank panelmaling! knallbra!

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Nå får jeg kun opp bildet av det første bordet, men det er jo absolutt praktisk! Hvis du kjøper en maling med høy glansprosent er det fullt mulig å speile seg i malingen når du er ferdig. Koster kanskje litt mer enn vanlig maling, men mye enklere enn å begynne med lakking.

Skrevet

Så på det første bordet i dag, vurderte det sterkt pga. liten plass, solid kvalitet og oppbevaringsskuffer. De har stoler i bjørk, blant annet denne, som passer godt til bordet.

Vi endte opp med dette settet med bord og stoler. Jeg likte fargen på det bedre, mye mørkere tre enn på bildet. Og så var det veldig mye billigere enn det forrige bordet. Kvaliteten er helt ok, men det går jo da ikke an å slå sammen.

Skrevet

Takk for svar!

Frøken:) : Vi er nok ute etter noe mer maskulint. Selv om vi kunne lakket om stolene, så er de nok for koselige for vår stil ;) Stoler som vi kunne tenke oss må nok være i plast/skinn/stål og ha et litt mer utradisjonelt snitt, men er absolutt enig i at stolene og bordet dere har valgt er veldig fine og virker solide!

Vi skal se litt nærmere, blir en av de to bordene også lakker vi om til "piano", stoler klarer vi ikke bli enige om så det vil nok ta evigheter før vi finner noe begge liker! Vi leter febrilsk på finn.no ihvertfall ;)

Skrevet
Dette er vel omtrent min mors hobby, så våre forferdelige 80-tallsmøbler ser faktisk ganske bra ut nå, hun har brukt diverse hvitmalinger da. Den ene er sikkert sånn du vil ha i svart, aner ikke hva den, heter, men den type maling eksisterer;)

De fleste malingsbutikker vil nok blande det du vil ha. Min mor jobber på en slik butikk da, så hun blandet selv;)

Blir det ikke blankt nok, kan man jo kanskje lakke til slutt?

jeg og tror jeg ville brukt maling med høy glans og avsluttet med lakk. ikke bare blir det pent men det beskytter også :)

Skrevet

Noe sånt, men de blir for dyre med tanke på at vi er studenter :) Blir å kjøpe stoler på finn.no I think. Pluss at samboeren min IKKE vil ha slike stoler, han går mer etter mørke stoler i skinn, som jeg synes er litt kjedelige .P

Gjest Gjest_ISA_*
Skrevet
ikeahr også en sånn da... har dere lite plass vil jo transparente stoler gi et inntrykk av større plass kanskje? mørt bord og mørke stoler kan sikkert være stilig det, men ser vel litt mer "tungt" ut
Gjest malejenta
Skrevet

Hei! I maleforretningen jeg jobber i hadde jeg anbefalt deg en oljemaling i sort i glansgrad 80, som er helblank. Etterpå ville jeg kanskje ha lakket det :)

Skrevet (endret)

Du må nok legge veldig mye arbeid i dette hvis du vil få det som pianolakk finish. Jeg har sett/lest om en del arbeid med høyttalere av tre, og det er utrolig mye pussing det trengs for å få det fint nok, og mange lag med maling også (spray, jeg tror det var noe rundt 7-8 lag med maling, og det blir en del bokser der - dvs ikke billig). Det beste resultatet får man faktisk i bilforretning. Men det koster en del.

Du kan få det sikkert greit nok med oljemaling og sånt også, men det blir ikke 'som pianolakk', det blir ikke like bra glans og like jevn. Trestruktur kommer til å vise gjennom også hvis man ikke pusser skikkelig godt.

Uansett - jeg hadde anbefalt å være litt forsiktig med store svarte møbler i et lite sted - det blir fort bare tungt og ikke bare maskulint. Man kan være ganske maskulin med tre også og gjerne få en industriell look med tilbehør (stoler osv). Men dere har nok tenkt det gjennom, antar jeg :)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Nå er det jo akkurat et lite bord vi er ute etter da, derfor vi tenkte det kunne være svart :) Stolene er så som så med, vi vil jo ha stoler som ikke tar stor plass, som er industrielle og som begge to liker :S

Det blir ikke svarte stoler, det er vi helt enige i! Og om bordet ikke blir heeelt som et piano går nok bra, bare at det blir helt svart og med en glatt og klar overflate :) Vi får det nok til, selv om han i huset bare er elektriker ;)

Men et spørsmål, kan spisestoler være behagelige selv uten rygg?

Skrevet

En venninne av meg har brukt bengalakk på flere av sine gamle møbler.

Det høres kanskje litt voldsomt ut, men det ser faktisk veldig bra ut.

Hun har blant annet malt et gammelt piano med svart bengalakk, og det ble utrolig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...