Gå til innhold

Date etter skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lillemy_*
Skrevet

Skilsmisse bestemt, separasjon igang. Når er det "akseptabelt" å begynne å date igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. kommer an på.. om du føler at du må ta hensyn til forrige partner så vist.. vent en stund.. Men det kan jo være du trenger å være med noen.. få opp selvtillitt.. kommer over det å ha det vondt.. vel da kan det jo være fint med en date eller to.. Det å sette i gang med et langvarig forhold og etablere seg på nytt .. vel det er en helt annen sak...mener nå jeg;)

Skrevet

Når du selv føler at det er rett :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet
Når du selv føler at det er rett :jepp:

Enig i denne. Det er jo så mange ting som kan spille inn.

Har du og mannen gradvis innsett at forholdet ikke fungerer, og har gått fra hverandre i vennskapelighet? Da kan det jo være litt greit å vise han respekt ved å vente ei lita stund før du kaster deg ut i datingen.

Har du hatt det ille over lang tid pga noe mannen din har gjort mot deg, og du har først nå tatt mot til deg for å komme ut av elendigheta, så trenger du ikke ta hensyn til mannen lenger.

Men så er det jo som en annen her nevner: Forskjell på dating og å kaste seg inn i et seriøst forhold.

Gjest Gjest
Skrevet

Mange finner faktisk den store kjærligheten i denne fasen og det er ikke galt å inngå et seriøst forhold i denne tiden. Mange har bearbeidet ferdig en god del vonde følelser iunderveis i prosessen, så la ikke det stoppe deg fra å finne en ny kjæreste!

Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet
Mange finner faktisk den store kjærligheten i denne fasen og det er ikke galt å inngå et seriøst forhold i denne tiden. Mange har bearbeidet ferdig en god del vonde følelser iunderveis i prosessen, så la ikke det stoppe deg fra å finne en ny kjæreste!

Så du mener at når hun har bearbeidet det så har eventuelle barn også gjort det?

Hjelpe meg for en tankegang ... barna først - så mor og far. Har man satt barn til verden så har man et visst ansvar ..

Gjest Gjest
Skrevet

Barn venner seg til det meste og er foreldrene lykkelige og fornøyd, så blir barna fornøyd. Det er ingen regler for antall måneder her, bare å kjøre på så lenge man vet at dette er riktig. Og selvsagt, at barna har rutiner og blir orientert.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon selv. Etter at forholdet mitt gjennom 12 år var over, var en ny mann ikke det som stod øverst på ønskelisten. Jeg var ferdig m x, dette forholdet hadde vel ikke fungert på flere år, uten at jeg skal komme inn på det nå. 5 mnd etterpå traff jeg en helt fantastisk mann. Han hadde da også vært skilt like lenge som meg og hadde to barn på samme alder som mine. Jeg må bare si at han er helt utrolig, og har absolutt alle de egenskapene jeg bare har drømt om at en mann kunne ha (kona gikk fra han fordi hun hadde lyst til å finne en eldre mann som hun kunne krangle med....... ) Vi har nå vært sammen i 3 mnd, og har ikke involvert barna enda. Det som jeg strever litt med er altså det samme som TS, hvordan fortelle at jeg har møtt en ny ? Kollegaer og venner som ikke er så nære spør meg ofte om hvordan det går, og det virker som om de nesten forventer at jeg skal bryte sammen i gråt..... Ikke så lett å fortelle at du har det utrolig bra m ny mann da. De nære venner og familie vet det, og er kjempeglade på mine vegner (vondt forhold tidligere). Allikevel føler jeg nesten at jeg gjør en forbrytelse ved å ha fått et nytt forhold. Ikke så mye hjelp til deg TS, men skjønner godt at du lurer på når det er ok. Mine tanker er ihvertfall at vi ikke kunne styre følelsene våre selv om vi prøvde å bruke lang tid på dette. Skal vi da bare la være fordi det er for tidlig for "alle andre ?"

Skrevet

Jeg synes man kan fint begynne aa date naar man selv er klar for det. Naar det er sagt, er det best aa la barna venne seg til at mamma og pappa ikke er sammen lenger foer man introduserer en ny kjaereste.

Gjest Gjest_lillemy_*
Skrevet

Takk for svar:) Det er ingen barn innvolvert, og vi er heller ikke bitre fiender. Så da gjenstår det å se hva som finnes der ute!

Skrevet

Når det føles riktig for deg, ja! :)

Har bare lyst til å oversette denne, ikke for å være nedsettende, for jeg unner deg å ha funnet lykken! :)

(kona gikk fra han fordi hun hadde lyst til å finne en eldre mann som hun kunne krangle med....... )

Det betyr at han i deres ekteskap var umoden og ikke satte hverken krav eller grenser.

TS: Lykke til i fiskedammen :)

Gjest Gjest
Skrevet
Skilsmisse bestemt, separasjon igang. Når er det "akseptabelt" å begynne å date igjen?

Så fort som mulig, det er bare sunt!! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...