Gå til innhold

Dundrende hodepine og trening? Hjelp meg! Haster

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende
Skrevet

Det har desverre i løpet av dagen sneket seg på meg en dundrende hodepine fra helvete. Alt av lyder og lys er bare helt jævlig, og jeg er stiv i nakken og hele kroppen. Det gjør rett og slett jævlig vondt, og smertestillende har ikke hjulpet. Jeg ligger rett ut.

Problemet er at jeg pleier å trene på mandagskveldene, og trives egentlig veldig godt med det. Jeg har ikke mye erfaring med trening, så jeg vet ikke hvorvidt det er en god idé å dra på trening når jeg har så kraftig hodepine.

Dere som vet, hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Det har desverre i løpet av dagen sneket seg på meg en dundrende hodepine fra helvete. Alt av lyder og lys er bare helt jævlig, og jeg er stiv i nakken og hele kroppen. Det gjør rett og slett jævlig vondt, og smertestillende har ikke hjulpet. Jeg ligger rett ut.

Problemet er at jeg pleier å trene på mandagskveldene, og trives egentlig veldig godt med det. Jeg har ikke mye erfaring med trening, så jeg vet ikke hvorvidt det er en god idé å dra på trening når jeg har så kraftig hodepine.

Dere som vet, hva tror dere?

At du ikke bør trene når du har migreneanfall. Og at du kanskje burde snakke med en lege og fortelle ham om disse symptomene

Gjest Gjest
Skrevet

Du har drukket for lite vann/væske!

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom du prøver, vil nok kroppen reagere på en slik måte at du ikke klarer å trene. Har man vondt, så får man bare la være. Gjør det vondt å sitte stille, gjør det garantert vondt å bevege på seg! Du kan jo eventuelt trene i morgen?

God bedring forresten!

Gjest Gjest
Skrevet

eller sett deg i et varmt bad å ta kaldt vann i dusjhodet å sett det til hodet ditt, MEmens du spiser på noe salt som eks lakris.Det hjelper meg veldig, tro det eller ei - men prøv:)

Skrevet

Migrene?! Tror du jeg har det? :overrasket:

Jeg har både drukket og spist for lite i dag, jeg var et sted jeg trodde det var mulig å få mat, men det var det ikke. Men jeg har pøst på med både mat og drikke siden jeg kom hjem. Og smertestillende, men det hjelper ikke. Føler egentlig mest for å legge meg i sengen min og sove, så da gjør jeg nok det.

Jeg kan så lite om treningsting, så tenkte det kanskje kunne hjelpe. Noen ganger blir man jo mer opplagt av å trene når man egentlig ikke tror man klarer det i utgangspunktet. Tenkte det kanskje kunne være sånn nå. Er nok litt dårlig til å forstå kroppens signaler...

De hjernebølgene så skummelt ut, hvordan fungerer det?

Lakris? :klø: Det liker jeg jo skikkelig godt også :)

Uff, ja, jeg skjønner at dere har rett, dette blir bare verre by the minute. Orker ikke tanken på å gå på butikken for å kjøpe lakris en gang. Får skrive det på lista, så jeg har til neste gang.

Kaldt vann på hodet hørtes faktisk skikkelig godt ut, men jeg tror nok det blir senga på meg jeg nå. Tusen takk for at dere støtter meg i å ikke drive rovdrift på meg selv :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Migrene?! Tror du jeg har det? :overrasket:

Jeg har både drukket og spist for lite i dag, jeg var et sted jeg trodde det var mulig å få mat, men det var det ikke. Men jeg har pøst på med både mat og drikke siden jeg kom hjem. Og smertestillende, men det hjelper ikke. Føler egentlig mest for å legge meg i sengen min og sove, så da gjør jeg nok det.

Jeg kan så lite om treningsting, så tenkte det kanskje kunne hjelpe. Noen ganger blir man jo mer opplagt av å trene når man egentlig ikke tror man klarer det i utgangspunktet. Tenkte det kanskje kunne være sånn nå. Er nok litt dårlig til å forstå kroppens signaler...

De hjernebølgene så skummelt ut, hvordan fungerer det?

Lakris? :klø: Det liker jeg jo skikkelig godt også :)

Uff, ja, jeg skjønner at dere har rett, dette blir bare verre by the minute. Orker ikke tanken på å gå på butikken for å kjøpe lakris en gang. Får skrive det på lista, så jeg har til neste gang.

Kaldt vann på hodet hørtes faktisk skikkelig godt ut, men jeg tror nok det blir senga på meg jeg nå. Tusen takk for at dere støtter meg i å ikke drive rovdrift på meg selv :klem:

Smertestillende i seg selv kan også utløse hodepine. Hvorfor ikke gå til en lege? Hun/han vil da sannsynligvis gi deg en rekvisisjon til en nevrolog som har mer peiling på hodepiner.

Gjest Gjestfrid
Skrevet
Smertestillende i seg selv kan også utløse hodepine. Hvorfor ikke gå til en lege? Hun/han vil da sannsynligvis gi deg en rekvisisjon til en nevrolog som har mer peiling på hodepiner.

Dette er vel litt voldsomt for en som har en occasional hodepine pga for lite mat og drikke ... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...