Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #21 Skrevet 12. juni 2003 ja, da.. bare fortsett å være nikkedokker...!
minniepus Skrevet 12. juni 2003 #22 Skrevet 12. juni 2003 Først: Beklager Snuffi, ikke meningen å forkludre tråden din. Håper du finner ut hvordan du vil gjøre det. En venninne av meg som mistet faren sin for noen år siden gikk opp til alteret med forloveden. Så til Gjest. Jeg nikker ikke. Virker som du er sur og sint på et eller annet, men det er nå min mening at man trenger ikke protestere og være opprører bare for å være det. Hvis du virkelig tror på det du skriver, så må du vel det, men selv om jeg og andre ønsker å bli "gitt bort" av pappa på dagen, betyr ikke det at vi underkaster oss noe(n) som helst. Tror heller ikke jeg hadde klart å gå ned(opp??) midtgangen alene (hvis det blir i kirka). Knærne hadde svikta før jeg kom halvveis. Noen tradisjoner er verdt å ta vare på, det vil legger i dem er nok forandret, og hverken vi eller våre fedre eller menn ser på oss som eiendeler lenger. Akkurat som at brudgommen nå takker bruden for bruden, ikke så mye brudens far.
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #23 Skrevet 12. juni 2003 jeg er enig i at noen tradisjoner er verd å ta vare på.. men noen andre er slett ikke verd å ta vare på... selv om DU ikke føler det slik, så tar du et verdi-standpunkt når du gjør dine valg jeg oppfordrer alle til å tenke nøye gjennom symbolikken i en del av de valg vi tar omkring et bryllup og jeg tror ingen er i tvil om mine tanker omkring følge opp kirkegulvet..; vi går sammen! men for all del; gjør som dere vil.. jeg har da ikke forsøkt å ødelegge for noen eller presse noen til å gjøre noe de ikke vil... skjønner ikke hvorfor dere er så hårsåre når jeg forteller om mine tanker omkring dette.. dersom dere er så for at alle får gjøre det dere vil, så er det ganske frekt å kalle mine valg for "protesthandlinger" mine valg representerer deg jeg står for og jeg er stolt av dem. håper dere er moden nok til å respektere meg for det.
Pusekatt Skrevet 12. juni 2003 #24 Skrevet 12. juni 2003 jeg oppfordrer alle til å tenke nøye gjennom symbolikken i en del av de valg vi tar omkring et bryllup Har det slått deg at vi kanskje HAR gjort det allerede......? skjønner ikke hvorfor dere er så hårsåre når jeg forteller om mine tanker omkring dette.. dersom dere er så for at alle får gjøre det dere vil, så er det ganske frekt å kalle mine valg for "protesthandlinger" Mens 'gammeldags' og 'nikkedukke' skal liksom ikke oppfattes som frekt? Vil opplyse om at det var du som begynte..... mine valg representerer deg jeg står for og jeg er stolt av dem. håper dere er moden nok til å respektere meg for det. Mens vi snakker om modenhet; kanskje du en vakker dag blir moden nok til å forstå og respektere at andre treffer andre valg enn det du gjør? Tror det vil være en god start hvertfall. PS: Kan være praktisk å få seg et nick også.
Augustbrud02 Skrevet 12. juni 2003 #25 Skrevet 12. juni 2003 ja, da.. bare fortsett å være nikkedokker...! Må bare le av den kommentaren. Det var bare morsomt!
Karoline Skrevet 12. juni 2003 #26 Skrevet 12. juni 2003 Bruden og brudgommen går sammen opp til alteret. Det er det som står i vigselsritualet. Vi gjorde det, selv om min fag lever.
Tosca Skrevet 12. juni 2003 #27 Skrevet 12. juni 2003 Når det gjelder skikken med at far følger bruden til alters, er det ikke slik at han da skal "gi bort" bruden? Uansett, jeg har ingen far som skal følge meg opp, så vi har bestemt oss for å gå opp sammen. Min mor, som står meg veldig nært, kunne selvsagt gjort det. Men med bakgrunn i det å "gi bort" bruden, så er ikke det naturlig siden vi har vært samboere i mange år før vi nå skal gifte oss. Føler ikke at hun nå skal "gi meg bort" til sambo siden det er mange år siden jeg flyttet hjemmefra. Er jeg helt på viddene når jeg tenker på det slik eller?
stardust Skrevet 12. juni 2003 #28 Skrevet 12. juni 2003 jeg er enig i at noen tradisjoner er verd å ta vare på.. men noen andre er slett ikke verd å ta vare på... Det er jo helt strålende det, men er det demed sagt at det er du som skal være en overordnet dommer og bestemme hva slags tradisjoner som skal forkastes????? Ganske provoserende utsagn, må jeg si!!!!
Gjest Dolphina Skrevet 12. juni 2003 #29 Skrevet 12. juni 2003 De fleste vil jo følge noen tradisjoner, det vil hvertfall jeg. De fleste bryter noen ved at de er samboere FØR de gifter seg. Men det tror jeg bare er VELDIG bra. Er jo ikke akkurat alle som passer å bo sammen, selv om de passer veldig bra sammen ellers! Jeg har også mistet min høyt elskede far som jeg savner fryktelig, og hvis jeg noen gang skal gifte meg(noe jeg håper jeg skal) blir det høyst sannsynlig min mor som følger meg. Jeg kunne aldri i verden ha gått opp alene, det hadde jeg ikke turt. Og det er min mor som står meg nærmest! Kjenn på magefølesen og velg den som står deg nærmest tror jeg!
Milly:) Skrevet 12. juni 2003 #30 Skrevet 12. juni 2003 Hvis jeg i det hele tatt skal gifte meg noen gang, så tror jeg ikke jeg skal bli "gitt bort" av noen. Beholde etternavnet mitt skal jeg uten tvil. Men det er da opp til hver enkelt hva de velger å gjøre! Skjønner ikke hvorfor du virker så sint, Gjest, bare fordi noen andre velger å gjøre noe annerledes enn du ville ha gjort. Jeg er enig i at det er gammeldags, men det er ikke opp til meg (eller deg) om andre velger å gjøre det. Noen er rett og slett mer glad i tradisjoner enn andre...
VesleBråka Skrevet 13. juni 2003 #31 Skrevet 13. juni 2003 Hva med Steven Spielberg? Det skal iallefall Gwyneth Paltrow ha, for hennes far er død.. Han er fadder da, visstnok, ifølge alltid like informative VG.
Gjest Kaline Skrevet 10. desember 2008 #32 Skrevet 10. desember 2008 Litt gammel tråd her ser jeg.. men har et spørsmål angående dette. Jeg har også mistet min pappa, og skal nå gifte meg til sommeren. Og jeg vil gjerne ha en mann som følger meg til alters, og det naturlige for meg er da bestefaren min, faren til pappa. Men jeg er også glad i morfaren min, og ja... det er et vanskelig valg. Er det mulig å bli fulgt til alteret av to menn? Eller er dette helt rart, og jeg bare må velge? Hehe, lurer egentlig på om noen har opplevd det før;)
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #33 Skrevet 11. desember 2008 Litt gammel tråd her ser jeg.. men har et spørsmål angående dette. Jeg har også mistet min pappa, og skal nå gifte meg til sommeren. Og jeg vil gjerne ha en mann som følger meg til alters, og det naturlige for meg er da bestefaren min, faren til pappa. Men jeg er også glad i morfaren min, og ja... det er et vanskelig valg. Er det mulig å bli fulgt til alteret av to menn? Eller er dette helt rart, og jeg bare må velge? Hehe, lurer egentlig på om noen har opplevd det før;) jeg skal gifte meg nå i vinter. pappa døde i sommer, men jeg har spurt morfar om han vil følge meg!
Lilywhite Skrevet 11. desember 2008 #34 Skrevet 11. desember 2008 Litt gammel tråd her ser jeg.. men har et spørsmål angående dette. Jeg har også mistet min pappa, og skal nå gifte meg til sommeren. Og jeg vil gjerne ha en mann som følger meg til alters, og det naturlige for meg er da bestefaren min, faren til pappa. Men jeg er også glad i morfaren min, og ja... det er et vanskelig valg. Er det mulig å bli fulgt til alteret av to menn? Eller er dette helt rart, og jeg bare må velge? Hehe, lurer egentlig på om noen har opplevd det før;) Vel, du gjør jo som du vil... mener jeg har hørt om andre som har hatt to stykker til å følge seg opp, men det kan jo bli et praktisk problem dersom det ikke er god plass i altergangen eller hva det heter, kan bli litt trangt med tre i bredden kanskje... Ville i allefall vært sikker på at det var praktisk mulig før jeg spurte begge...
Gjest Gjest_Tullemor_* Skrevet 11. desember 2008 #35 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har hverken, far,bestefar, bror eller onkel, så tenkte kanskje å spørre min svigerfar...har kjent ham i 12 år, og er vel nesten som en far på et vis...men mulig noen syns det er rart...hmm....tenke litt til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå