Gjest Gjest_kakemonster_* Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 hei hei!!!!! jeg bare lurte på om noen har noen tips til småkake som jeg kan lage til bryllupet? tanken er at de skal være hjerteformet. så vil jeg at de skal være litt spesielle da.. ikke pepperkaker.. så må deigen være mulig å jobbe med, slik at jeg kan trykke ut hjerter.. noen som har noen tips??? tenkte først slik kransekakedeig, men jeg skal jo ha kransekake.. så det blir litt dumt. hmmmm... det er ikke lett. driver å surfer litt på nettet. vurderte slike shara bernards, men det er dumt rett etter desserten som skal være sjokolade.. blir veldig mektig.. mye å ta hensyn til.. håper noen har noen tips eller ideer å komme med!! hilsen hjertemonster
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Shortbread? Jødekaker? Kjærlighetskaker? Hjerter? Vaniljehjerter?
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Vaniljehjertene så gode ut Ellers går det an å lage små hjerteformede terter med bær eller frukt på, evt glaserte. Eller hjerteformede små ostekaker... Eller pavlova som du former som hjerter hvis du klarer (aner ikke om det er teknisk mulig, men jeg synes pavlova er godt og kan også være ganske friskt selv om det er søtt...)
Gjest Gjest_kakemonster_* Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Shortbread? Jødekaker? Kjærlighetskaker? Hjerter? Vaniljehjerter? kjærlighetskakene og vanilje hjertene så kjempe bra ut.. disse skal jeg teste... tusen tusen takk
Gjest Gjest_kakemonster_* Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Vaniljehjertene så gode ut Ellers går det an å lage små hjerteformede terter med bær eller frukt på, evt glaserte. Eller hjerteformede små ostekaker... Eller pavlova som du former som hjerter hvis du klarer (aner ikke om det er teknisk mulig, men jeg synes pavlova er godt og kan også være ganske friskt selv om det er søtt...) hmm.. det er bare å prøve.. fint jeg har godt tid.. så kan jeg teste ut på forhånd... hva er pavlova a???
mumlen Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 jeg har lagd "glass-cookies" til jul en gang. høres iut som de er fine til din bruk og:) ca 50 stk: 200 g smør 2 dl sukker 1 egg 1 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel 1 pakke bringebærdrops 1)rør smør og sukker lyst og luftig, 2)egget, 3)resten. kjevle deigen til ca 1 cm, ellers blir de fort for tørre.Stikk ut et hjerte, og stikk ut et mindre hjerte der igjen. Så putter du knuste bringebærdrops oppi hullet, og steker kakene i ca 5-7 min på 180 grader, trikset er å ikke brennet dropsene, kakene vil uansett stivne når de kjølner. dropset blir som en glassplate i kjeksen:) og de er gode og!
Multi Skrevet 30. juni 2008 #7 Skrevet 30. juni 2008 jeg har lagd "glass-cookies" til jul en gang. høres iut som de er fine til din bruk og:) ca 50 stk: 200 g smør 2 dl sukker 1 egg 1 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel 1 pakke bringebærdrops 1)rør smør og sukker lyst og luftig, 2)egget, 3)resten. kjevle deigen til ca 1 cm, ellers blir de fort for tørre.Stikk ut et hjerte, og stikk ut et mindre hjerte der igjen. Så putter du knuste bringebærdrops oppi hullet, og steker kakene i ca 5-7 min på 180 grader, trikset er å ikke brennet dropsene, kakene vil uansett stivne når de kjølner. dropset blir som en glassplate i kjeksen:) og de er gode og! Hvor lenge er de holdbare? Oppbevarer du dem i boks?
mumlen Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Hvor lenge er de holdbare? Oppbevarer du dem i boks? jeg lagde de til jul, og spiste noen her i april tror jeg, hehe:P de var gode, men litt myke. jeg hadde de i en boks med plastfolie over. de holdt seg veldig fint i alle fall tre uker. jeg brukte margaring når jeg lagde de i stedet for smør som mange bruker i julekaker, fordi smør blir fortere harskt enn margarin, og kakene holder seg da bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå