RPM Skrevet 8. juli 2008 #41 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan alle disse tallene skal ha noe med spørsmålet til ts å gjøre. Spørsmålet er hvorfor vi tror på Gud. Er det da noen som bygger troen sin på numerologi? Handler troen om noe som skal bevises gjennom teorier? Det har ihvertfall ikke noe med min tro å gjøre. Jeg tror på en levende Gud. Jeg kan ikke bevise det jeg tror på. For det handler i det store og hele kun om mitt personlige forhold til Gud. Han er min veileder, min beste samtalepartner, min beskytter og den som alltid er hos meg. Jeg tror ganske enkelt fordi jeg ikke kan la være - fordi jeg opplever at Han faktisk lever og er nær meg. Troen kan ikke bevises for grekere gjennom tegn og under, eneste tegnet vil være Jona tegnet, som er en beskrivelse på Jesus selv. Men jeg ville selv ha tvilt litt på at boken er fantasi om jeg hadde fått lagt frem en god intelligens i det som står skrevet, da ville det iallefall vært intelligent fantasi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 8. juli 2008 #42 Del Skrevet 8. juli 2008 Troen kan ikke bevises for grekere gjennom tegn og under, eneste tegnet vil være Jona tegnet, som er en beskrivelse på Jesus selv. Men jeg ville selv ha tvilt litt på at boken er fantasi om jeg hadde fått lagt frem en god intelligens i det som står skrevet, da ville det iallefall vært intelligent fantasi. Hva betyr det du sier her? Kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå