Gjest Pupsilure Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg er så sinnsykt verpesyk om dagen. Men vi skal vente et års tid. Gifte oss først. Tenker jeg kommer til å være masse her inne når jeg er gravid, og lurer på hvem som kommer til å være gravide sammen med meg. Det ser så hyggelig ut når dere gravide snakker sammen om ultralyd, og termin, og navn, og utstyr og alt. Og ikke minst de som prøver, og venter på IKM osv. Og jeg får liksom ikke være en del av gjengen Men om et års tid tenker jeg det er min tur. Noen andre som tror de kommer til å begynne å prøve om et års tid? Endret 2. januar 2009 av gjesp
Gjest Gjest1 Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er så sinnsykt verpesyk om dagen. Men vi skal vente et års tid. Gifte oss først. Tenker jeg kommer til å være masse her inne når jeg er gravid, og lurer på hvem som kommer til å være gravide sammen med meg. Det ser så hyggelig ut når dere gravide snakker sammen om ultralyd, og termin, og navn, og utstyr og alt. Og ikke minst de som prøver, og venter på IKM osv. Og jeg får liksom ikke være en del av gjengen Men om et års tid tenker jeg det er min tur. Noen andre som tror de kommer til å begynne å prøve om et års tid? Heeeei Pupsilure! Ser at du skal gifte deg om et års tid, sukk... skulle ønske det var meg har lyst til å gifte meg før jeg får barn, men er så sinnsykt verpesjuk nå! Har vært det i et par år siden venninnene mine har begynt og er grønn av misunnelse på dem.. Så forhåpentligvis joiner jeg deg i UL praten etterhvert! Lykke til (til begge hehe)
KnockedUp Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Ja, vi skal prøve om ca et år I Mai om alt går etter planen. Blir nr 2 for oss da, vi fikk ei jente for 3,5 mnd siden. Vi må ha hjelp til å bli gravide, så her blir det ingen telling av prøveperioder og venting på IKM, kun opphenting og innsetting av egg vi har liggende på frys, he he. Men kanskje vi blir gående gravide samtidig..?
Puserjenta Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er så sinnsykt verpesyk om dagen. Men vi skal vente et års tid. Gifte oss først. Tenker jeg kommer til å være masse her inne når jeg er gravid, og lurer på hvem som kommer til å være gravide sammen med meg. Det ser så hyggelig ut når dere gravide snakker sammen om ultralyd, og termin, og navn, og utstyr og alt. Og ikke minst de som prøver, og venter på IKM osv. Og jeg får liksom ikke være en del av gjengen Men om et års tid tenker jeg det er min tur. Noen andre som tror de kommer til å begynne å prøve om et års tid? jegjegjeg.....mener vivivivivi... planlegger å slutte på pillen til 01.01.2009 så jeg kan få igjen syklusen min, satser på at dette går relativt greit, for vi ønsker å få barn tidlig på året, og da passer det å på sommeren.. Er veldig verpesyk og koser med alle bebiser jeg ser, og drømmer meg bort når jeg går forbi barneavdelingen på IKEA Jeg er også stadig innom her og leser, og ønsker meg Amalie sin fødsel og jente79 sin tålmodighet.. Tiden går såååå sakte....
Lillemams Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 Vi satser på å bli gravide neste år, helst i perioden juni - september Kommer nok til å holde meg her inne en god del da ja, men forhåpentligvis bare på kveldstid da (satser på å slippe bekkenløsning denne gang, og jobbe lengst mulig)
Lovinda82 Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har veldig lyst på et 2010 barn! Så da må jeg bare overtale mannen om at vi skal starte prøvingen om ca ett år Men aller først blir det bryllup til høsten :love:
Neytiri Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er så sinnsykt verpesyk om dagen. Men vi skal vente et års tid. Gifte oss først. Tenker jeg kommer til å være masse her inne når jeg er gravid, og lurer på hvem som kommer til å være gravide sammen med meg. Det ser så hyggelig ut når dere gravide snakker sammen om ultralyd, og termin, og navn, og utstyr og alt. Og ikke minst de som prøver, og venter på IKM osv. Og jeg får liksom ikke være en del av gjengen Men om et års tid tenker jeg det er min tur. Noen andre som tror de kommer til å begynne å prøve om et års tid? Godt å høre andre planlegger sine barn! Eg og samboeren gifter oss 6. Juni, 2009 og da har eg lovet å kaste pillebrettet. Samboeren kjenner at han begynner å nærme seg 30 og vil gjerne ha barn. Eg har også ønsket meg det, men er redd fødsel, eller tanken på det da. Håpentligvis kommer eg over redsel når tiden skjer at man er gravid! lykke til til kommende foreldre!!!
angelou Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Vi kommer nok til å prøve på et 2010 - barn Slutter på pilla i mai, og så tar vi det som det kommer fra der. Det er iallefall planen nå, og så får vi se hva som skjer ifht jobben min og sånn, det kan hende det dukker opp ting der som gjør at vi utsetter prøvingen litt (men IKKE mye
cypress Skrevet 2. juli 2008 #9 Skrevet 2. juli 2008 Dette er tråden for meg!! Planlegger baby så snart som mulig etter vielse i mai 2009.
Gjest Pupsilure Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Hihihi Så morsomt. Jeg gleder meg sånn til å snakke med dere om alt som har med babyer og graviditet om et års tid.
Nathalia Skrevet 8. juli 2008 #11 Skrevet 8. juli 2008 Jeg har fått beskjed om at vi kan begynne å prøve om to år.. men jeg er så verpesjuk at jeg snart blir sprø. Så jeg HÅPER jeg klarer å overbevise ham om at et år til holder
cypress Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 Jeg lurer på en ting ang p-piller og prevensjon... Kanskje noen her kan svare?? Jeg har gått på p-piller i ca 11 år nå, og frykter at det kan ta laangt tid før eggløsningene er på plass igjen når jeg slutter på pilla. Lurer derfor på å slutte med pillene en stund før vi egentlig planlegger å bli gravide (mai 2009) , for å få kroppen tilbake til det normale. Høres ikke det lurt ut??? MEN - må jo ha prevensjon i mellomtiden!! Noen som har erfaring med annen ikke-hormonell prevensjon utenom kondomer?? En venninne nevnte temperaturmåling, kan det være noe mon tro?
angelou Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Det KAN ta lang tid før kroppen er i gjenge igjen, men den kan også være det med en gang, det var den med meg Temp - måling funker egentlig bare hvis du har stabile sykluser, for tempfallet kommer jo ikke før EL har vært, og da er det i grunnen for seint Vi brukte "sikre" perioder som prevensjonsmiddel, jeg slutta på p-pilla i april og vi begynte å prøve i august. Nå skal legges til at syklusen min er som ei klokke, så vi hoppa av i svingen mellom dag 10-18, og det funka for oss. Hadde ikke vært noen krise hvis vi ble gravide, hadde det vært det hadde jeg nok ikke turt noe annet enn å bruke kondom.
Gjest Gjest_lilla_* Skrevet 12. juli 2008 #14 Skrevet 12. juli 2008 Vi hadde egentlig tenkt å begynne prøvinga nå i sommer, men så fikk jeg et jobbtilbud jeg bare ikke klarte å si nei til. Så nå får vi skyve ihvertfall et halvt år på oppstart av prøvingen. Vil ikke bli gravid før jeg i det minste har jobbet ett par måneder i det nye firmaet. Nå har vi dyttet denne prøvinga frem 2 ganger, begge pga meg så nå har jeg lovet mannen min at jeg ikke har flere "forskyve" forsøk igjen. Jeg sliter veldig fordi jeg er veldig verpesyk samtidig som jeg allerede nå før jeg i det hele tatt har startet i den nye jobben gruer meg til å måtte fortelle dem at jeg "stikker av" et års tid. Men det kan vel strengt tatt ikke komme som en veldig stor overaskelse på sjefen. Han har ansatt en gift, barnløs dame på over 30 år. Det må jo ha luktet litt barn av cv´en min...
Ciara Skrevet 12. juli 2008 #15 Skrevet 12. juli 2008 Det kan hende vi også prøver neste år, vi får se Uansett, jeg tror det er smart å begynne å tenke på å kaste p-pillene. Man kan være heldig og bli gravid umiddelbart etter pilleslutt, men det er heller ikke uvanlig å måtte vente noen måneder før kroppen er i gjenge igjen.
cypress Skrevet 12. juli 2008 #16 Skrevet 12. juli 2008 Om jeg har stabile sykluser vet jeg i grunn ikke - har som sagt ikke hatt "naturlig" mens på 11 år, så det er ikke så godt å si. Jeg hadde det IKKE da, men da var jeg jo bare 17, så det kan jo hende ville ha stabilisert seg om jeg ikke hadde begynt på pilla... Jaja, får lese meg opp på det der, og vurdere om jeg tror det er noe for meg. Dersom det skulle komme til at jeg blir gravid før vi gifter oss, er det absolutt ingen krise heller. Bare litt kjipt å være på bryllupsdagen....
Adila Skrevet 14. juli 2008 #17 Skrevet 14. juli 2008 Kommer jeg inn på skolen nå den 20.juli så har vi tenkt å prøve til neste år Jeg syns 3 år blir for lenge å vente, så da blir det en student-baby. Mye å se frem til nå om dagen
angelou Skrevet 15. juli 2008 #18 Skrevet 15. juli 2008 Tror vi venter med prøving til over sommeren vi Gravid-sommer ifjor, amme-sommer i år, da vil vi ha en "fri"-sommer først Kommer nok til å slutte på pilla i mai likevel, for er jo ikke noe stress hvis det skjer litt før, men blir ikke noe "gå-inn-for-saken" før i august.
Adila Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 Vel, da kom jeg inn på skolen så da blir det sikkert prøving til neste år Men vi planlegger også bryllup i 2010, så vi får se ann hva som kommer først! Mye bra som kommer ihvertfall!
cypress Skrevet 21. juli 2008 #20 Skrevet 21. juli 2008 Vel, da kom jeg inn på skolen så da blir det sikkert prøving til neste år Men vi planlegger også bryllup i 2010, så vi får se ann hva som kommer først! Mye bra som kommer ihvertfall! Gratulerer med skoleplass da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå