Timar Skrevet 30. juni 2008 #1 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har lest at gravide kan få flekker av å sole seg, spesielt i ansiktet, og at disse aldri går bort. Gjelder det allerede fra tidlig i svangerskapet? Og hjelper det med solkrem? Kan da ikke gå hele sommern uten å være uten i sola??!! Håper på svar fra noen som vet!
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #2 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har lest at gravide kan få flekker av å sole seg, spesielt i ansiktet, og at disse aldri går bort. Gjelder det allerede fra tidlig i svangerskapet? Og hjelper det med solkrem? Kan da ikke gå hele sommern uten å være uten i sola??!! Håper på svar fra noen som vet! Du kan være i solen, men bruk høy faktor, spesielt i ansiktet. (Jeg ville brukt minst faktor 15, i hvert fall i ansiktet). Eventuelle pigmentflekker vil gå vekk igjen, men det kan ta lang tid. Kilde: "På vei" av Gro Nylander
Gjest Pupsilure Skrevet 30. juni 2008 #3 Skrevet 30. juni 2008 Gravide får ofte noe som heter kloasme. Pigmenteringer i ansiktet.
Possibly Skrevet 30. juni 2008 #4 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har ikke fått flekker i ansiktet (eller noe annet sted) foreløpig ihvertfall, til tross for lys hud som blir lett brent. Jeg har tatt solarium et par ganger siste uke også. Ikke har jeg brukt solkrem heller. Men jeg er bare 4 måneder på vei, da.
Concertina Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Rett at man kan få pigmentflekker ja, jo mørkere man er i hud/hår, jo mer utsatt er man for slike flekker. Jeg har akkurat kommet hjem fra en 2 ukers seiltur med strålende vær hele tiden - har vært kjempeflink med å smøre meg inn, har veldig solsensitiv lys, nordisk hud. Begynte med faktor 50 og gikk ned til 30/20/15 de siste dagene. Men har likevel fått noen mørke flekker oppe ved hårfestet, og har blitt mørkere over leppene (det siste får jeg uansett når jeg har vært mye i sola), ser ikke så ille ut så jeg klager ikke.
hanbto Skrevet 30. juni 2008 #6 Skrevet 30. juni 2008 var i australia da jeg var 2-3 mnd på vei,og merket ingenting til at jeg hadde mer pigmenter osv enn andre, ble med andre ord ikke mer brun eller flekkete enn ellers (noe jeg ikke blir..). men nå derimot: er 8 mnd på vei strax, og har ikke hadd mye fint vær derfor lite sol, men i løpet av et par dager har jeg fått VELDIG med fregner (noe jeg aldri har hatt) over alt der som jeg har fått sol. bruker solfaktor 15 både i ansikt og på kropp, men må nok kjøpe meg en sterkere til ansiktet. så kanskje blir det mer og mer aktuelt jo lengre man er ut i svangerskapet? er ikke sikker på dette, men har iallefall vært slik for meg.
Timar Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2008 Tusen takk for svar, alle sammen! Da blir det nok noe sol på meg framover, jippi! Får anskaffe meg en god ansiktissolkrem så får vi se hvordan det går. God sommer alle sammen!
Umuriel Skrevet 30. juni 2008 #8 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er ikke lenger gravid, men ammer, og ser ut som en dalmantiner i ansiktet til tross for solfaktor 50. Bruk sunblock.
Blåbæret Skrevet 30. juni 2008 #9 Skrevet 30. juni 2008 Har vert ganske mye ute i sola. Har blitt fortere brun og fått bittelitt fregner i ansiktet som jeg ikke har fått tidligere. Ingen store pigmentflekker. Ante faktisk ikke at det var noe som var vanlig en gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå