Gå til innhold

2 kjoler...

Gjest Kommende brud

Anbefalte innlegg

Gjest Kommende brud
Skrevet

Hei.

Jeg har lset en del plasser at d går an å ha to kjoler. En brudekjole som har på deg under vielsen og brudevalsen, og en aftenkjole til senere på kvelden. Er dette veldig vanlig?

Gjest Elfrida
Skrevet
Er dette veldig vanlig?
Det har jeg aldri opplevd i de bryllupene jeg har vært i, og har ikke inntrykk av at det er spesielt vanlig.
Skrevet

Det er ikke saa veldig vanlig, men jeg har hoert om det.

Om det er saann du vil ha det, saa hvorfor ikke?

Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Jeg har lset en del plasser at d går an å ha to kjoler. En brudekjole som har på deg under vielsen og brudevalsen, og en aftenkjole til senere på kvelden. Er dette veldig vanlig?

Da er det vel mer vanlig at gjestene har to antrekk, ett til kirken og ett til selskapet etterpå.

Gjest *Mim*
Skrevet

Synes det blir litt over the top, jeg. Holder det ikke med en kjole?

Skrevet

Har ikke vært i så mye bryllup, men i mitt eget hadde jeg med en fin sommerkjole i backup. Det var nesten 30 grader og jeg fryktet at brudekjolen ville bli varm og stor og gå med en hel dag. Men tiden gikk så fort at jeg rakk ikke å tenke på å bytte ;)

Skrevet

En venninne gjorde det slik, hun hadde en kjole til vielsen i kirken, og en litt mer uformell kjole til festen etterpå.

Men valsen foregår vel gjerne seint på kvelden, gjør den ikke? Da er det vel ikke så mye tid igjen til å få i den andre kjolen?

Skrevet

Jeg har aldri vært borti at bruden har skifta antrekk. Jeg har derimot skifta antrekk utpå kvelden som gjest hvis jeg har hatt på meg bunad først. Hvis jeg ikke har på bunad skifter jeg ikke etter middagen.

Skrevet

I følge denne artikkelen blir det mer og mer vanlig med 2 brudekjoler

Henne

Jeg har imidlertid aldri vært i et bryllup hvor dette er praktisert, men et er vel en ny trend.... Jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om den. På en side er det jo en fin måte å både få stor prinsessekjole og i tillegg ha en snerten litt kortere variant, men jeg tror kanskje det blir mer stress enn moro... Dessuten -jeg vil gjerne ha på meg min brudekjole så lenge som mulig -det er jo tross alt drømmekjolen min som jeg kun får brukt en gang i livet... :)

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg synes min ene kjole er såpass dyr og råflott at jeg skal nyte hvert eneste sekund jeg har "lov" til å bruke den :)

Skrevet
Jeg synes min ene kjole er såpass dyr og råflott at jeg skal nyte hvert eneste sekund jeg har "lov" til å bruke den :)

Samme her.

Skrevet

Etter å ha lest et utall blader og bøker og artikler om bryllup blir jeg selv farget av det som står, mot min vilje egentlig, og ender opp med å tro at når det gjelder bryllup skal ingenting spares på, og jo mer det koster jo mer lykkelig blir vi..

Har heldigvis kommet med nedpå landjorda igjen, og kunne ALDRI funnet på å bruke penger på to kjoler. Ikke om jeg hadde hatt så mye penger til overs en gang!!

Oser overforbruk syns jeg, og helt enig med en over - det blir over the top.

Skrevet

Jeg vet om et bryllup hvor bruden hadde 17 kjoler i løpet av dagen :)

Slå den!

Skal i bryllup neste vår, og der har bruden 4 kjoler til nå, tror ikke hun skal ha flere, men man vet aldri;)

Det er nok mer vanlig i andre land enn Norge, kanskje på grunn av klimaet? Ihvertfall når det gjelder 2 kjoler, 1 stor til kirken og en mindre variant til festen.

Jeg mener folk kan gjøre som de vil, det er deres dag :)

Skrevet

17 kjoler??!! Oisann... Skal tro den bruden hadde det travelt med å skifte fra det ene antrekket til det andre... Tar jo litt tid å komme seg ut og inn av disse brudekjolene også :fnise:

Skrevet

De kjolene var i forskjellige varianter og farger. Det er ikke snakk om 17 hvite bløtkaker, et par av antrekkene var også drakter. Har sett bildene og det er egentlig ganske stilig! Hadde aldri gjort det selv, men det ble jo veldig spesielt da :)

Annonse
Skrevet

Herregud, er det mulig? skrullete vil jeg kalle det :kaffe:

Skrevet

Har aldri opplevd at noen bytter kjole.

Men jeg synes det virker veldig upraktisk å ha på seg den store kjolen under festen, men det legger man kanskje ikke merke til? :klø:

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg har sett det i bunadsbryllup... Det kan jeg forsåvidt forstå, og også bunadsgjester som har byttet etter vielsen, men utover det har jeg ikke sett det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde brudekjole på bryllupsdagen og en "vanlig selskapskjole" på vennefeste som var to uker etterpå. Men denne andre kjole kostet bare noen få hundrelapper og ble brukt senere (bla på julebordet).

Angrer egentlig litt på at jeg ikke benyttet anlendingen til å bruke brudekjole også på vennefesten, for jeg får jo aldri mer brukt den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...