Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #1 Del Skrevet 30. juni 2008 La oss si hypotetisk at forskerene hadde greid og bevise at Gud eksisterte da blir spørsmålet ville du da trodd på Gud eller fremdels avvist Gud som ikke eksisterende ? og jeg vil være takknemelig om dere bare kan svare på det jeg spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 30. juni 2008 #2 Del Skrevet 30. juni 2008 La oss si hypotetisk at forskerene hadde greid og bevise at Gud eksisterte da blir spørsmålet ville du da trodd på Gud eller fremdels avvist Gud som ikke eksisterende ? og jeg vil være takknemelig om dere bare kan svare på det jeg spør Jeg savner en operasjonell definisjon på "Gud". Kan du stille spørsmålet ditt litt mer konkret? "Gud" er et av de ordene som betyr hva som helst og ingenting, avhengig av ståsted, kulturell bakgrunn, etc, etc så det er nødvendig med avklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 30. juni 2008 #3 Del Skrevet 30. juni 2008 Om gud hadde poppa ned fra himmelen og hilst på, så skulle jeg ikke benekta han. Vil dog ikke bety det samme som at jeg ville følgt bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
she devil Skrevet 30. juni 2008 #4 Del Skrevet 30. juni 2008 La oss si hypotetisk at forskerene hadde greid og bevise at Gud eksisterte da blir spørsmålet ville du da trodd på Gud eller fremdels avvist Gud som ikke eksisterende ? og jeg vil være takknemelig om dere bare kan svare på det jeg spør hadde han stått på dørstokken min og hilst på,hadde jeg nok trodd han fantest. MEN det hadde fortsatt ikke spilt noen rolle i midt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Rona_* Skrevet 30. juni 2008 #5 Del Skrevet 30. juni 2008 Litt avhengig av hva man legger i begrepet Gud så synes jeg igrunnen at, selv om det ikke foreligger direkte beviser, hvertfall ligger mange indikasjoner på en skapende kraft i form av en eller annen slags intelligens allerede. Jeg tenker da på universets logiske og matematiske oppbygning, DNA, det periodiske system, naturlovene, grunnlaget for liv og det uhyre komplekse, sofistikerte og rike plante og dyreliv vi finner her på jorden. Alt henger sammen og er gjensidig avhengig av hverandre. Jeg finner indikasjoner på Gud hver eneste dag. Men jeg finner INGENTING som skulle tilsi at jeg må innordne meg en religion eller underkaste meg enkle menneskelige tolkninger utarbeidet av barbarer for 2000 år siden som styringsverktøy for mitt eller andres liv. Jeg ser ingen som helst grunn til å forholde meg til organisert idioti. Det finnes ikke en eneste jævla profet gjennom historien, bare drømmere som forsøker å undertvinge andre sine egne forestillinger om hvordan ting henger sammen. Jesus, Muhammed og Buddha var ikke noe mer enn sin tids Jim Jones og Ron L. Hubbard. Jeg tror ikke på deres sprøyt, så hvorfor skulle jeg tro på noen Kristus eller Muhammed? Fordelen med å være uavhengig av disse tingene er at jeg kan spekulere og tenke fritt, jeg kan diskutere uten å mene at mine meningsmotstandere skal og bør tortureres til evig tid i helvetes flammer eller ha intenst behov for å trykke mine moralnormer nedover hodet på dem. Ja jeg kan endog se på mennesker som elsker en av samme kjønn som likeverdige mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Screemy Skrevet 30. juni 2008 #6 Del Skrevet 30. juni 2008 La oss si hypotetisk at forskerene hadde greid og bevise at Gud eksisterte da blir spørsmålet ville du da trodd på Gud eller fremdels avvist Gud som ikke eksisterende ? og jeg vil være takknemelig om dere bare kan svare på det jeg spør Om det virkelig var holdbare beviser for at Gud (etter så mange invitasjoner til jorda, der han vistnok har takket nei) dukket opp, da ville jeg ha trodd på det! Som sagt:om det var beviserlig at det var Gud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 30. juni 2008 #7 Del Skrevet 30. juni 2008 hadde han stått på dørstokken min og hilst på,hadde jeg nok trodd han fantest. MEN det hadde fortsatt ikke spilt noen rolle i midt liv. Nå har det seg slik at Gud banker på enhver hjertedør, men håndtaket finnes bare på innsiden av denne døren, slik at han ikke kommer inn uten at den blir lukket opp fra innsiden. Den som lukker opp, vil oppdage at han eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Screemy Skrevet 30. juni 2008 #8 Del Skrevet 30. juni 2008 Nå har det seg slik at Gud banker på enhver hjertedør, men håndtaket finnes bare på innsiden av denne døren, slik at han ikke kommer inn uten at den blir lukket opp fra innsiden. Den som lukker opp, vil oppdage at han eksisterer. Hvor da? Innsiden eller utsiden eller hvor da - i tankene eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 30. juni 2008 #9 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvor da? Innsiden eller utsiden eller hvor da - i tankene eller hva? Hvis du åpner ditt hjerte for Ham. Det er så enkelt som å be Jesus komme inn i ditt hjerte, og virkelig mene det. Det hjelper ikke med noen halvhjertede forsøk, for å se om det virker. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt skuffet, men jeg har mange ganger fått høte: HVORFOR ER DET INGEN SOM HAR FORTALT MEG DETTE FØR? Derfor er det at jeg gjerne forteller det til dem som vil høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 30. juni 2008 #10 Del Skrevet 30. juni 2008 Om det virkelig var holdbare beviser for at Gud (etter så mange invitasjoner til jorda, der han vistnok har takket nei) dukket opp, da ville jeg ha trodd på det! Som sagt:om det var beviserlig at det var Gud! Om aliens hadde svinget innom denne jorden, og alle på jorden så det, så ville noen tilbedt dem med frykt, noen ville kansje legge en slagplan om å utslette dem, de vet rett å slett ikke hva de er, om de er onde eller gode. I bibelen har iallefall jeg lært at Gud er god, og i nåden tilber du Gud i kjærlighet og ikke i frykt. Og det er nedskrevet så det ikke skal forandres på, og utifra åpenbaringer jeg har fått, så går det denne røde tråden i bibelen som knyter den sammen til noe underfullt, ikke bare fantasi av forskjellige mennesker i forskjellige tidsperioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #11 Del Skrevet 30. juni 2008 La oss si hypotetisk at forskerene hadde greid og bevise at Gud eksisterte da blir spørsmålet ville du da trodd på Gud eller fremdels avvist Gud som ikke eksisterende ? og jeg vil være takknemelig om dere bare kan svare på det jeg spør Det som er bevis vil da ingen betvile. Man trenger ikke tro for noe det er ført bevis for - da snakker vi om viten - ikke om tro. Svar: Hvis det hadde blitt bevist at Gud eksisterte, så ville jeg selvfølgelig akseptert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 1. juli 2008 #12 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvis du åpner ditt hjerte for Ham. Det er så enkelt som å be Jesus komme inn i ditt hjerte, og virkelig mene det. Det hjelper ikke med noen halvhjertede forsøk, for å se om det virker. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt skuffet, men jeg har mange ganger fått høte: HVORFOR ER DET INGEN SOM HAR FORTALT MEG DETTE FØR? Derfor er det at jeg gjerne forteller det til dem som vil høre. Kjenner faktisk flere som i voksen alder har gått fra gudstroen sin, fordi de innså at gud ikke eksisterte. Og du sier ingen mottar jesus uten å gjøre et helthjertet forsøk. Hva med de som prøver men ikke får noe ut av det? Prøvde de ikke hardt nok? Og hvordan isåfall vet du at de ikke prøvde med åpent hjerte og sinn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #13 Del Skrevet 1. juli 2008 Det som er bevis vil da ingen betvile. Man trenger ikke tro for noe det er ført bevis for - da snakker vi om viten - ikke om tro. Svar: Hvis det hadde blitt bevist at Gud eksisterte, så ville jeg selvfølgelig akseptert det. Det er fint og se at noen kan svare på et spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 1. juli 2008 #14 Del Skrevet 1. juli 2008 Kjenner faktisk flere som i voksen alder har gått fra gudstroen sin, fordi de innså at gud ikke eksisterte. Og du sier ingen mottar jesus uten å gjøre et helthjertet forsøk. Hva med de som prøver men ikke får noe ut av det? Prøvde de ikke hardt nok? Og hvordan isåfall vet du at de ikke prøvde med åpent hjerte og sinn? Det er ikke spørsmål om å prøve hardt nok. Det eneste som skal til, er at en mener det 100 prosent. Mange er de som påkaller Gud i nødens stund, men Gud ser etter hjertene, ikke etter øyeblikkets ønsker og behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ex-Jv Skrevet 1. juli 2008 #15 Del Skrevet 1. juli 2008 Om gud hadde poppa ned fra himmelen og hilst på, så skulle jeg ikke benekta han. Vil dog ikke bety det samme som at jeg ville følgt bibelen. Amen! Og til Mann42: Jeg antar at Hr Gud hadde klart å definere seg selv der han stod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #16 Del Skrevet 1. juli 2008 Hva skulle de ha funnet bevis på da? En kjempestor mann med lyn i hånda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala Skrevet 1. juli 2008 #17 Del Skrevet 1. juli 2008 Amen! Og til Mann42: Jeg antar at Hr Gud hadde klart å definere seg selv der han stod En gang lagde mobiltelefonen min lyder som jeg ikke visste kom fra mobilen, jeg hadde skrudd på en funksjon uten å vite om det. Jeg var faktisk redd jeg hadde blitt psykotisk og begynt å høre stemmer. Jeg tror derfor at om jeg ser et stort vesen i kjortel, like stort som et hus, rett foran meg, så vil min første tanke være at Hr. Gud er et resultat av at jeg har blitt gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. juli 2008 #18 Del Skrevet 1. juli 2008 Amen! Og til Mann42: Jeg antar at Hr Gud hadde klart å definere seg selv der han stod Det får vi tro. Men jeg har jobbet i psyiatrien og er ikke uten videre så imponert av skjeggete karer som forkynner at de er "Herren, din Gud." "Ja, det sier de alle sammen", er mitt standardsvar da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RPM Skrevet 1. juli 2008 #19 Del Skrevet 1. juli 2008 Det får vi tro. Men jeg har jobbet i psyiatrien og er ikke uten videre så imponert av skjeggete karer som forkynner at de er "Herren, din Gud." "Ja, det sier de alle sammen", er mitt standardsvar da. Er ikke bare skjeggete karer det, Satan har hvisket de i øret og falt for fristelsen som Jesus og ble fristet ved. Hvor lenge har du jobbet i psykiatrien om jeg tør spørre? Grunnet narkotika og tidlig i troen har jeg vært pasient i psykiatrien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 2. juli 2008 #20 Del Skrevet 2. juli 2008 Er ikke bare skjeggete karer det, Satan har hvisket de i øret og falt for fristelsen som Jesus og ble fristet ved. Hvor lenge har du jobbet i psykiatrien om jeg tør spørre? Grunnet narkotika og tidlig i troen har jeg vært pasient i psykiatrien. Jeg diskuterer gjerne et hvilket som helst tema med hvem som helst, men jeg har ikke noe lyst til å bli for spesifikk i fht å beskrive meg selv. Så noe mer enn nicket og meningene mine, tror jeg ikke at jeg vil dele med deltakere på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå