Gå til innhold

Jeg er visst ikke en sånn jente gutter/menn blir forelsket i...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mener ikke det innbilsk altså, for jeg er rimelig realistisk av meg.

Jeg er oppegående, smart, glad, pen og god i senga.

MEN...jeg er tjukk...jeg håper jo selvføgelig at det ikke kan være grunnen ene og alene...

Men jeg må si jeg har begynt å lure litt....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Mener ikke det innbilsk altså, for jeg er rimelig realistisk av meg.

Jeg er oppegående, smart, glad, pen og god i senga.

MEN...jeg er tjukk...jeg håper jo selvføgelig at det ikke kan være grunnen ene og alene...

Men jeg må si jeg har begynt å lure litt....

Vel, det er sjelden jeg ser jenter her trene, men at de tror de selv er pene er nok realistisk, selv om det ikke er sant. Beklager

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, det er sjelden jeg ser jenter her trene, men at de tror de selv er pene er nok realistisk, selv om det ikke er sant. Beklager

Hun skriver ikke noe om at hun ikke trener. (Ja, feite folk kan trene, om du ikke visste det)

Gjest Gjest
Skrevet

Neida, du finner nok den rette! Det tar bare litt lengre tid noen ganger! Jeg gikk med helt samme følelse som deg, men den ble motbevist da jeg minst ventet det!

Bare ikke sku hunden på hårene selv, vi er ingen perfekte, og hvis du plutselig ser en som ikke har det utseendet du ønsker, kanskje han er for feit, for tynn i håret, osv, så må du ha like åpent sinn som du ønsker han skal ha med deg:) Lykke til! Ønsker deg alt godt!

Gjest Gjest
Skrevet
Neida, du finner nok den rette! Det tar bare litt lengre tid noen ganger! Jeg gikk med helt samme følelse som deg, men den ble motbevist da jeg minst ventet det!

Bare ikke sku hunden på hårene selv, vi er ingen perfekte, og hvis du plutselig ser en som ikke har det utseendet du ønsker, kanskje han er for feit, for tynn i håret, osv, så må du ha like åpent sinn som du ønsker han skal ha med deg:) Lykke til! Ønsker deg alt godt!

Men det klarer jeg ikke

Gjest glamourgirl
Skrevet

Hva klarer du ikke?

For det første, hva legger du i å være tjukk??? Hvis du er så fornøyd med deg selv som du sier, så syns jeg det er rart at du bruker ordet tjukk om deg selv, det er et forholdsvis negativt begrep.

Dessverre er det slik at det man selv ser i seg, og det andre ser ikke alltid matcher. Ikke i betydningen av at du ikke er bra.

Er du FOR søkende? Virker du usikker? Virker du for sikker? Har du tenkt på både hva du kan tilby og hva du trenger??? Ikke bare fokuser på hvorfor du ikke får mann, men fokuser på hva du kan gjøre for å leve livet ditt best mulig, hele tida, og være glad i deg selv og livet du har.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg omtaler også meg selv som tjukk, bmi på 32. Men jeg har aldri tenkt at "menn forelsker seg visst aldri i meg".

Attitude is everything! Om du virkelig tror på det du sier til deg selv, så er det den følelsen menn plukker opp når de møter deg. Akkurat nå er jeg singel, og selv om jeg av og til savner en kjæreste så fokuserer jeg heller på fordelene ved å være singel. (Trenger du inspirasjon, les samliv-trådene.) Om du ikke nyter denne tiden mens du har den, så kommer du til å bruke mye tid i ditt kommende langvarige forhold til å angre. :)

Det er en klisje, men den er sann: Han dukker opp når du minst venter det.

Så om du hele tiden går rundt og tenker "han der vil ikke ha meg... ikke han der heller", så skyver du fra deg potensielle kjærester.

Gjest Casey
Skrevet

Jeg forstår godt at du kaller deg tykk. Og til den som sier hun har en bmi på 32: det høres ganske overvektig ut. I og med at det var så mye annet bra med deg (glad, fornøyd, smart, pen osv.) er det vel i grunnen bare å sette i gang med en treningsplan kombinert med en kostholdsplan - gjerne med støtte fra andre?

Gjest Gjest
Skrevet

En av ulempene med å ikke være registrert her er vel at noen kan "late" som de er meg... Kommentaren: jeg klarer ikke, kommer ikke fra meg (som skrev innlegget).

Jeg er ikke desperat, absolutt ikke, men jeg har bare tenkt litt på dette i det siste. Det er ganske påfallende at det ikke blir noe mer med de jeg treffer.

Det at jeg må slanke meg for å få en mann, vel.... Som sagt trives jeg med den jeg er. Har alltid veid mer enn jeg burde, men det virker som om andre plages mer av det enn meg. At jeg kaller meg selv for tjukk...det kommer vel mer av at jeg kaller en spade for en spade ;) Synes ikke det nødvendigvis er negativt.

Jeg har ingen forhåpninger eller krav når det kommer til menn. Det som får meg til å falle for noen er ikke det å kaste et blikk på de. Det er så mye mer enn som så.

Takk for alle svar hittil hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet

BMI på 32 er overstadig negativt, samme hvor "fornøyd" du er med deg selv, noe jeg tror er en illusjon du har skapt selv. "Big Beautiful Women" er ekkelt og rent helsefarlig. Det går an å gå til og fra jobben og legge fra seg bamsemumsene.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du skal spørre noen venner , gjerne menn/gutter, som kjenner deg om hvorfor de tror du er singel? Be dem være helt ærlige og ikke holde igjen på noe... selv om det kan såre litt der og da kan det hjelpe i lengden, gjør dette klart for de du spør... :popcorn: Tror de du er singel på grunn av vekten kan du gjøre noe med det eller satse på å date litt mindre overfladiske gutter (ikke alle er like opphengt i utseende, noen syns forresten store damer er flott)

Jeg har en BMI på 26-27 (varierer litt), men som blir regnet som overvektig, i flere år trodde jeg at dette var grunnen til at jeg var singel. En dag plumset jeg ut med "Ingen vil ha meg fordi jeg er for feit, gutter vil bare ha tynne jenter" til en kamerat. Han holdt på å le seg i hjel og sa at det var mange gutter som synes jeg var attraktiv(selv om jeg er litt overvektig er jeg ganske veltrent og det synes). Han kom med en del eksempler på hvordan jeg ubevisst har avist gutter som absolutt kunne blitt kjæresteemner. Fikk meg en ahaopplevelse, Dating er sosial kompetanse, selv om du er helt topp på alle andre områder kan det hende du har noen hull i din sosiale læring på dette området. Dette er ikke alltid så lett å se selv.... Det har ingenting med intelligens å gjøre, det har med at i alle kan ha noen småhull i vår sosiale/kulturelle læring på ulike områder... vi er under utvikling hele livet. Lykke til, du skal se "mr right" venter rett rundt neste hjørne :love:

Gjest Gjest
Skrevet
Han kom med en del eksempler på hvordan jeg ubevisst har avist gutter som absolutt kunne blitt kjæresteemner. Fikk meg en ahaopplevelse

Det hadde egentlig vært interessant å høre litt mer spesifikt hva han sa :-) Har du noen eksempler?

Til ts vil jeg si at svært mange menn liker litt former og kurver, det er bare fint, men man trenger ikke være for tykk. Og er man det, kan man helt sikkert gjøre noe med det. Trøst deg med det - en mann som jentene mener er for lav kan f.eks ikke gjøre mye med høyden sin.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hadde egentlig vært interessant å høre litt mer spesifikt hva han sa :-) Har du noen eksempler?

Til ts vil jeg si at svært mange menn liker litt former og kurver, det er bare fint, men man trenger ikke være for tykk. Og er man det, kan man helt sikkert gjøre noe med det. Trøst deg med det - en mann som jentene mener er for lav kan f.eks ikke gjøre mye med høyden sin.

aha, så du er en mann, siden du vet hva vi menn tenker eller?

Skal si likestillingen har kommer langt for dere norske jenter.

Gjest jenteOslo
Skrevet

Du høres jo ut som en kjempehyggelig fyr, alt jeg ser etter i alle fall. Kan du ikke registrere deg på sukker.no så ser vi om vi matcher? ;) Hvis du bor i Oslo vil jeg gjerne be deg med ut på date i alle fall.... så fremt du ikke har noe i mot at jeg har noen kilo for mye jeg også ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Blant mine venninner er det faktisk flere av de overvektige som har kjærester, enn de som er slankere. Akkurat nå, i vennegjengen, er det fire langtidssingle damer, som alle er på utkikk, men aldri møter den rette, og disse er alle slanke, opptatt av å holde seg i god form, trene, etc.

Jeg tror derfor ikke at det har noe med vekt eller BMI å gjøre. I det hele tatt! Bare med flaks/uflaks, og det som hjelper er å smile, være hyggelig og interessert i andre, og ikke minst det å være sprudlende. Ikke at det er noen lett sak, altså, men det har ingenting med kroppsfasong å gjøre :)

Skrevet (endret)

jeg tror ikke det har noe med vekten og gjøre om man kan få seg kjereste.

jeg tror det er fullt mulig å få seg kjereste selv om man er tjukk. dersom man blir sammen pga utseende kommer det uansett ikke til å fungere. ingen vil vel leve med en man som er så overfladisk.

tynne jenter ønsker heller ikke slike overfladiske menn. hva etter flere år og de kanskje for barn og legger seg ut litt. vil da mannen gå fordi hun har blitt tjukkere?

det er latterlig. når man først blir forelsket blir man forelsket i personlighetn til en person uavhengeg av hvor mange kilo.

jeg tror du finner den rette med tiden.

Lykke til :)

Innlegget er endret. -jolie (mod)

Endret av jolie
Skrevet

Tråden er ryddet iht Kvinneguidens regler.

-jolie (mod)

Gjest Gjestfrid
Skrevet
Hvis du er så fornøyd med deg selv som du sier, så syns jeg det er rart at du bruker ordet tjukk om deg selv, det er et forholdsvis negativt begrep.

"Tjukk" er vel ikke noe mer negativt ladet enn "høy", "lav", "slank", "lam" eller "blind" for den saks skyld? Hva i alle dager skal man kalle seg selv da? "Overvektig" sier ingenting om man er tjukk eller ikke, det sier bare noe om vekten, uavhengig om det er muskler eller fett som veier noe. En med BMI på 27 er nødvendigvis overvektig, men kan være langt fra tjukk, for eksempel;)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Stor, overvektig, tung og tykk syns jeg er mindre negative ord en tjukk...

Gjest Gjest
Skrevet
Du høres jo ut som en kjempehyggelig fyr, alt jeg ser etter i alle fall. Kan du ikke registrere deg på sukker.no så ser vi om vi matcher? ;) Hvis du bor i Oslo vil jeg gjerne be deg med ut på date i alle fall.... så fremt du ikke har noe i mot at jeg har noen kilo for mye jeg også ;)

Så hva har likestilling med at norske kvinner ikke liker menn som er lavere enn seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...