Gå til innhold

Gave til bekjente??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen vi kjenner skal gifte seg i morgen, og det jeg lurer på er om det er vanlig at vi gir gave??

Vi har aldri gått sammen eller noe sånt, men vi har en felles venninne og har snakket endel sammen og slikt. Småprater litt når vi treffes. Burde vi da gi dem en liten gave, eller er det unødvendig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En liten gave er da hyggelig? Det trenger jo ikke å være noen stor og flott heller.

Vi fikk gaver av noen bekjente og det satte vi veldig stor pris på. Av 2 stk fikk vi lys, servietter og en duk som passet sammen og dette synes jeg er en ypperlig gave til folk man ønsker å bare gi en liten oppmerksomhet.

Skrevet

ja bare tenk på om det var dere - antakelig hyggelig med en liten gave?! om dette føles naturlig, ville jeg gitt en liten ting. trenger jo ikke være av den dyreste sorten....

Skrevet

Jeg ville nok gitt en liten gave, hvertfall. Trenger som de andre her har nevnt ikke å koste allverden heller, men det er det at du husker på deres store dag som er poenget.

Skrevet

Vi synes det er likeså trivelig å gi bort en liten ting istedenfor å bare sende telegram (kort)

Som andre har nevnt trenger det ikke koste allverden. Vet at flere gullsmeder f.eks. Strømsnes selger ting i sølvplett som ikke koster allverden.

Skrevet

Vi gir alltid gaver til bekjente vi. Kan være en liten del i et bestikk de samler på, en duk, vase, lys eller lignende.....nå er jo vi så heldige at vi kan gå hit for å kjøpe en liten ting.

Skrevet

Jeg er også av den typen som synes det er hyggelig å gi folk en oppmerksomhet til store og små anledninger.

Naboer, venninder, søsken av venninder osv.

Kjøper alltid noe som de fleste kan like,

eller noe fra den billigste enden av gavelisten.

Skrevet

Ikke for å være negativ eller noe, men jeg vet for min egen del at jeg hadde satt mer pris på et fint kort enn en dings som kanskje blir stående i skapet. Det er jo ikke til å stikke under en stol at mange får mange ting de rett og slett ikke har plass til. Nå er jeg kanskje veldig opptatt av dette med at jeg ikke ønsker slike ting fordi selv om vi gifter oss betyr det ikke at vi har så veldig god plass. Men jeg regner med at du vet om de som skal gifte seg har plass eller ikke til ting til å henge på veggen eller nok en lysestake. Men som Monja nevnte, lys, det er jo en god ting for dem kan man jo nyte uten at man MÅ ha dem fremme fram til sølvbryllupet fordi man kanskje er redde for å fornærme noen..

Jeg lurer litt også forsåvidt, selv om dette nok hører hjemme et annet sted, men som dere skjønner så håper jeg at vi ikke får masse småting til vårt bryllup neste sommer fordi vi er stadig på flyttefot.. hvordan kan man best kommunisere dette til gjestene uten å si det at nei vet du, det der vil jeg jammen ikke ha. For min del betyr det jo aller mest at folk tar seg anledning til å komme og feire dagen med oss...

Regner med at dette kanskje ikke er helt i tråd med noen av dere andres meninger, men jeg er veldig åpen for deres tanker ang. temaet. Gjerne fra dere som er gifte også...

Maja

Skrevet

Når det gjelder uønskede gaver er det ikke alltid så lett å formidle slike tanker til gjestene sine.

Vi gjør det ganske enkelt:

Vi lar vertskapet få en fullstendig liste over alt vi ønsker oss, og så opplyser vi om dette til gjestene våre. Familien min er diger, og de fleste gavene kommer nok derfra. Så jeg tviler på at det blir noen vanskeligheter rundt det gavestyret.....For de har jo selvfølgelig god kontakt med vertskapet, som er mine forreldre....

Skrevet

Ellers er jo en god flaske vin, teaterbilletter for to eller en blomsterbukett en hyggelig oppmerksomhet som de aller fleste ville sette pris på.

Skrevet

jeg synes det er vanskelig dette med gaver og ønsker... synes sekv det er kjempegildt når brudepar legger ut øsnkeliste slik at man kan kjøpe noe man vet de verdsetter. Men å "prakke" på hele lista på gjestene i invitasjon, blir en smule frekt for meg... "du inviteres og her er hva vi forventer at du skal kjøpe!" Fortsatt er det litt overveldende for meg ved tanken på alt vi kommer til å få -det blir MYE! Men å forvente ting på forhånd, det er jeg ikke helt fortrolig med... (håper jeg får uttrykt hva jeg eg mener nå..)

Vi har gjort det slik at vi har lagt ut liste på tilbords, og så har foreldrene en liten liste med andre ønsker også som de har liggende hjemme om noen spør -og det gjør de nok. på den måten er vi behjelpelig, men ikke "frekke" :lol:

Skrevet

Det er vel ikke snakk om å legge ønskelista med i invitasjonen??? Det høres drøyt ut synes jeg. Derimot mener jeg det finnes diskre måter å spre ordet på.. sånn fra munn til øre...De gavelistene fra Tilbords virker jo veldig greie for gjester og brudepar.. Ellers er vel de fleste foreldre, forlovere og andre nære venner ofte behjelpelige med å hinte litt til andre gjester om hva som kan være en strålende ide..

Hilsen Maja som ønsker seg opplevelser jeg kan huske resten av livet!

Skrevet

Skal IKKE legge ønskeliste i invitasjonene.....

Gjest Anonymous
Skrevet

det er faktisk noen som gjør det...

Skrevet

Helt utrolig :o

Jeg ville ansett det som frekt, hvertfall!

Gjest Anonymous
Skrevet
Ellers er jo en god flaske vin, teaterbilletter for to eller en blomsterbukett en hyggelig oppmerksomhet som de aller fleste ville sette pris på.

Teaterbilletter for to er vel ikke akkurat en billig løsning da...

Skrevet

Kinobilletter, da. Var jo bare et forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...