Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor i et villastrøk, så selv om alle har sine egne hus med hager rundt er det jo kort vei til naboene, men synes ikke vi opplever noen ulemper med det. Det er stille her, aldri noe bråk. Jeg synes det er hyggelig å slå av en prat med naboene, og de som bor nærmest oss har vi en kattepass-ordning med når vi/de reiser bort, noe som kanskje hadde vært litt vanskeligere hadde vi bodd lenger unna folk. Personlig kunne jeg aldri tenke meg å bo øde. Synes det er deilig å få både i pose og i sekk slik vi gjør nå: bo rolig til, med god plass, men samtidig nært alt jeg trenger av butikker og andre fasiliteter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet
Men de som nå flytter på "Landet", bare for å bosette seg midt i en klynge? Det er milevis uten et hus, og så plutselig ligger det 20-30 boliger klint oppi hverandre.. Jeg skjønner det ikke. De bor jo tettere enn i byer ofte.

Det kjenner jeg også noen eksempler på, og synes det er utrolig rart. :klø:

Selv bor jeg med mange naboer tett rundt meg fordi jeg vil bo mest mulig sentralt. Ellers ser jeg omtrent bare ulemper med naboene, må jeg innrømme. :sjenert: Problemer som stort sett dreier seg om bråk. Jeg har også minimal kontakt med dem fordi vi har intet til felles - ellers hadde det kanskje vært annerledes. Men det er også avgjørende at jeg vil ha frihet i forhold til hvordan jeg disponerer tiden i mitt eget hjem, og vil ikke bruke kveldene til høflighetsvisitter og -prater.

Kanskje burde jeg med slike tilbøyeligheter og tanker bo øde til, som *Mim*, :) men jeg tror jeg ville savnet bylivet for mye. Og antakelig følt meg mer utrygg uten mennesker i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...