Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Jeg bestemte meg for å søke litt i gamle tråder her på forumet for å få tips til en erstatning for ID-mineralfoundation som jeg har brukt de siste årene, men jeg er om mulig mer forvirret nå enn jeg var før jeg begynte å lese rundt! Mitt utgangspunkt; "normal" hud, 37 år, litt porer, vil gjerne jevne ut litt, men ønsker naturlig resultat. Har gultonet hud, grå-likblek i jan & feb, men ellers normalt "god" hudfarge. Har hatt endel kviseutrbrudd som er uvanlig for meg å være, og jeg mistenker at det kan være ID som er synderen. Har derfor bestemt meg for å finne en erstatning. Nå som det er sommer lurer jeg på om Chanel Poudre Douce kan være noe for meg, men jeg forstår ikke cluet med fargene - et av alternativene der er lilla og jeg antar at det har en mening uten at jeg forstår helt.. Så tenker jeg at jeg til høsten trenger en foundation i tillegg. Der er jeg blank, ID bruker som jeg har vært i mange år har jeg jo overhodet ikke fulgt med på annet.
Gjest Lacuna Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Poudre Douce er et effektpudder, altså ikke er vanlig pudder, men et finishprodukt som bare gir litt glød (i form av fint glitter). Så det er kanskje ikke helt dekkende for dine behov. Jeg har det selv, kjøpt i et anfall av tax free-galskap, men bruker det knapt fordi det framhever hvert lille tørre hudflak. Derimot kan jeg anbefale løspudderet fra Shiseido, det som heter The Make Up Enriched Loose Powder. Det finnes bare i én fargetone, men kan nok brukes av de fleste normale hudtoner, og legger seg ikke i tørre linjer og flak. Av foundation har jeg selv prøvd altfor mange, og bruker for det meste mineralfoundation fra enten GloMinerals eller ID, men av flytende kan jeg anbefale Helena Rubinstein Color Clone, som jevner ut hudtonen uten å være veldig matt og dekkende, og som har en nydelig konsistens.
Gjest *lucky* Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Jeg er veldig fornøyd med Glo minerals sin flytende foundation. Pudder foundation fra Glo er også fin. Synes det pressede fremhever porene..
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Gå på et parfymeri, fortell om "problemet" ditt, og be dem komme med noen anbefalinger og spør etter vareprøver! SÅ kan du teste litt ut hjemme, uten å gjøre bomkjøp for flere hundre kroner!
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Derimot kan jeg anbefale løspudderet fra Shiseido, det som heter The Make Up Enriched Loose Powder. Det finnes bare i én fargetone, men kan nok brukes av de fleste normale hudtoner, og legger seg ikke i tørre linjer og flak. Så dette kan duge nå om sommeren når jeg har litt farge fra solen og egentlig bare trenger noe lett som jevner ut litt + matter litt ved behov? Jeg er veldig fornøyd med Glo minerals sin flytende foundation. Pudder foundation fra Glo er også fin. Synes det pressede fremhever porene.. Jeg er litt nysgjerrig på Glo, men har fått med meg at det er bismuth i den også i likhet med ID. Aner jo ikke hva det er med ID jeg reagerer på, men har i hvertfall ikke fått mindre porer og sorte prikker av å bruke den, heller omvendt, og når jeg i tillegg får jumbokviser innimellom... Men jeg VET jo ikke om det er ID / bismuth eller om det kommer av noe helt annet, hormoner f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Gå på et parfymeri, fortell om "problemet" ditt, og be dem komme med noen anbefalinger og spør etter vareprøver! SÅ kan du teste litt ut hjemme, uten å gjøre bomkjøp for flere hundre kroner! Syntes det er så vanskelig å vite hva man kan stole på jeg. Får anbefalt forskjellig i hvert eneste parfymeri når det gjelder alt mulig annet (mascara, kremer, øyenskygge osv), så jeg syntes det er greit å orientere seg litt før jeg evt. spør slik at jeg ikke er et så lett bytte for dem som bare vil selge. (dessuten skal jeg på tax-free til uken)
Gjest Lacuna Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Har du forsøkt å bare bruke et lett solpudder, men med concealer der det trengs? Om sommeren burde dette holde. Jeg kan ikke bruke Shiseido-pudderet alene uten solpudder over, og jeg er ikke så veldig brun, men ganske medium. Estee Lauder, Chanel og Guerlain har gode solpuddere, for å nevne noen få. GloMinerals inneholder bismuth, men lengre nede på ingredienslista enn hos ID, ergo er mengden lavere. Men til syvende og sist må man prøve ting på huden for å finne ut hva som funker. Jeg har en haug med foundationer som jeg veksler mellom fordi huden varierer med årstidene og ellers.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Har du forsøkt å bare bruke et lett solpudder, men med concealer der det trengs? Om sommeren burde dette holde. Jeg kan ikke bruke Shiseido-pudderet alene uten solpudder over, og jeg er ikke så veldig brun, men ganske medium. Estee Lauder, Chanel og Guerlain har gode solpuddere, for å nevne noen få. GloMinerals inneholder bismuth, men lengre nede på ingredienslista enn hos ID, ergo er mengden lavere. Men til syvende og sist må man prøve ting på huden for å finne ut hva som funker. Jeg har en haug med foundationer som jeg veksler mellom fordi huden varierer med årstidene og ellers. Bruker solpudder fra Gulerlain nå om sommeren, samt YSL higligther under øynene. Det funker bra, men liker noe som demper litt blankhet og ujevnheter i tillegg. Ikke mye, men en liten effekt. Har som sagt brukt ID, men i svært moderate mengder. At man kan ende opp med å "trenge" flere foundationer til å veksle blant ettersom hud og årstider skifter høres veldig sannsynlig ut for meg. Det er vel sikkert slik det faktisk er - alt til sitt bruk og hvis man skal finne den ene perfekte så bør man sikkert belage seg på å lete ganske lenge. Fikk forresten en prøve på Dior Forever for noen mnd siden. Den dro jeg frem igjen nå og prøvde på huden - jeg syntes den virker ok, men kanskje litt i overkant nå om sommeren. (og så var jo fargen beregnet på vinterblek hud, nå har jeg litt farge) Litt usikker på om den kanskje legger seg litt i linjer og fremhever dem.. Tror jeg til høsten skal prøve Glo, så da må jeg vel finne ut om presset eller løst er best for meg.
Gjest *lucky* Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Du må bare elliminere. Tenk litt over hudpleien din også, kanskje du kan justere den? Jeg har reagert på noen mineralmerker mens andre går fint. Det er jo ikke bismuth i Kissme så kanskje det er noe for deg. Ellers er det jo deilig å bruke lite sminke nå på sommeren så Lacuna sitt råd er bra. Bortsett fra at jeg tror det er større fare for kviser visst du bruker noe annet enn mineralsminke.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Kiss Me har jeg prøvd. Likte resultatet på huden, men syntes den smittet sånn av på krager & jakker. Takk for svar forresten!
Hilde Christina Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Hvis du har akne prone hud bør du satse på mineralmakeup siden det aller meste annet tetter porer og gir mer urenheter. Før jeg begynte med mineralmakeup var jeg fast tilhenger av kanebos cream finish, den var helt genial helt til den gjorde at jeg fikk utbrudd.... Den inneholder jo mineralolje som tetter porer som bare fy, men ellers er den veldig bra I mineralmerker er jo Everyday Minerals og Kissme de som ikke inneholder bismuth og som er gode. Ikke prøvd kissme selv, men hørt gode ting. Er fast tilhenger av Everyday Minerals, spes fordi de er ekstremt billige og sender deg gratisprøver slik at du finner riktig farge. Må bestilles over nett riktignok...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #12 Skrevet 29. juni 2008 Hvis du har akne prone hud bør du satse på mineralmakeup siden det aller meste annet tetter porer og gir mer urenheter. Nja, jeg har egentlig aldri hatt uren hud / kviser, bortsett fra det siste året sånn ca - da har det dukket opp noen gedigne sånn jevnt og trutt. Tar meg en ID pause for å se om det kan være det som gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #13 Skrevet 29. juni 2008 Jeg har prøvd utallige produkter uten å finne noe som jeg virkelig var fornøyd med. Tok til slutt mot til meg og gikk inn på ett ordentlig parfymeri. (hadde en tanke om at jeg ikke passet inn der..) Det har jeg aldri angret på. Dama bak disken tok seg god tid og anbefalte meg umiddelbart Dior "airflash" - en sprayfoundation. Jeg fant (med hjelp) en farge som passet meg, men har i ettertid to/tre ulike farger alt etter årstid. Synes den dekker utrolig godt, gir ett naturlig utseende, trekker rett inn i huden og kan i tillegg brukes i varmen da den ikke "svetter". Kan gjerne ha litt pudder oppå dersom ønskelig, men dette er strengt tatt ikke nødvendig. Sprayen koster mange hundrelapper, men jeg synes det er vel verdt hver krone.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 TS her. Var innom et stort parfymeri i dag som fører de fleste merker og hvor de er kjent for å være flinke. Jeg ble anbefalt et kompaktpudder fra Dior, noen som har erfaring med det? Ble sminket litt i ansiktet og resultatet ser forsåvidt ok tror jeg. Hva er egentlig best å bruke når man ikke ønsker å fremheve linjer og porer? Flytende foundation, kompaktpudder eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå